به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۴۲۸۶
در نشست شورای همکاری خلیج فارس؛

الجربا: به ژنو می‌رویم تا سوریه را نجات دهیم

گروه بین‌الملل: رئیس ائتلاف مخالفان سوریه با طرح این ادعا که بشار اسد هیچ جایگاهی در آینده سوریه ندارد، اعلام کرد که ائتلاف مخالفان نه برای مشارکت در همایشی سیاسی بلکه برای تشکیل دولتی مستقل به ژنو2 می‌رود.
الجربا: به ژنو می‌رویم تا سوریه را نجات دهیم
احمد عاصی الجربا، در سخنرانی خود در نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس که در کویت آغاز به کار کرد، مدعی شد: نظام سوریه هیچ‌گاه راه‌حل سیاسی برای حل بجران موجود را نپذیرفته است اما ما از راه‌حل سیاسی حمایت می‌کنیم و بر اساس چارچوب‌هایی که ائتلاف مخالفان تعیین کرده است، به دعوت برای حضور در ژنو آری می‌گوییم.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه همچنین با طرح این ادعا که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هیچ جایگاهی در آینده این کشور ندارد، گفت: ما فقط برای حضور در یک همایش سیاسی به ژنو نمی‌رویم. بلکه به ژنو می‌رویم تا دولتی انتقالی و مستقل تشکیل دهیم و هیچ گزینه‌ دیگری نداریم. ما به ژنو می‌رویم تا سوریه را از ویرانی و جنایت‌ها نجات می‌دهیم.

وی در ادامه نظام سوریه را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرد و مدعی شد: ما شواهدی در این خصوص در دست داریم و این اقدامات با هدف پیچیده‌تر کردن اوضاع در سوریه صورت می‌گیرد. الجربا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس خواست تا صندوقی را که برای امدادرسانی به مردم سوریه و با نظارت و مدیریت ائتلاف مخالفان، تاسیس کنند.
مرجع : ایسنا