به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۴۹۵۳
ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل:

ریوالدو: برزیل توان برگزاری جام‌جهانی را ندارد

گروه ورزشی: ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل بر این باور است که کشورش امکانات لازم را برای برگزاری رقابتی بزرگ چون جام‌جهانی ندارد. ریوالدو گفت بهتر بود دولت به جای میزبانی چنین رقابتی به وضعیت اقشار کم‌درآمد توجه می‌کرد.
ریوالدو: برزیل توان برگزاری جام‌جهانی را ندارد
جام‌جهانی 2014 در برزیل برگزار می‌شود. این در حالی است که موج اعتراضات در این کشور روز به روز در حال افزایش است و حتی چند چهره نام‌آشنای فوتبال این کشور هم مخالف برگزاری چنین رقابت بزرگی در خاک برزیل هستند؛ چرا که معتقدند دولت این کشور باید به جای صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای برگزاری جام‌جهانی به وضعیت اقتصادی اقشار کم‌درآمد توجه می‌کرد. ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل که در حال حاضر در مراکش به سر می‌برد، در نشستی خبری سخنانی جالب را بر زبان آورد.

او معتقد است کشورش نمی‌تواند میزبان خوبی برای برگزاری رقابت بزرگی چون جام‌جهانی باشد: "برزیل امکانات لازم برای برگزاری رقابتی بزرگ چون جام‌جهانی را ندارد. بهتر بود دولت برزیل به جای میزبانی جام‌جهانی هزینه‌های آن را به مردمی می‌داد که از فقر رنج می‌برند. ریوالدو تنها بازیکن برزیلی نیست که از حکومت کشورش انتقاد می‌کند. پیش از این هم روماریو، به‌به‌تو و رونالدو هم به حمایت از مردمی پرداختند که در اعتراض به هزینه‌های سرسام‌آور دولت دیلما روسف به خیابان ریختند و فریاد اعتراض سر دادند. ریوالدو با وجود گذشتن از مرز چهل سالگی هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده است. اوج درخشش او در مستطیل سبز به دوران حضورش در بارسلونا برمی‌گردد که موفق شد در سال 1999 به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شود.
مرجع : ایسنا