به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۵۸۵۴

ابراهيم حاتمی‌کیا با «چ​» در فیس‌بوک

گروه فرهنگ وهنر: فیلم سینمایی «چ» جدیدترین ساخته‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا که قرار است در جشنواره‌ی فیلم فجر رونمایی شود، در هنگام فیلمبرداری و پس از ساخت در سکوت خبری مراحل تولیدش را سپری کرد اما با ایجاد صفحه‌ی فیلم «چ» در فیس بوک گویا قرار است، اطلاع‌رسانی این فیلم وارد روند جدیدی شود.
ابراهيم حاتمی‌کیا با «چ​» در فیس‌بوک
ابراهیم حاتمی‌کیا با انتشار یادداشتی با اشاره به «ادبِ ظریفِ آقای وزیر خوشرو» به شهروندان محترم مجاز و غیر مجاز فیس‌بوک سلام داده است. این کارگردان سینما،یادداشتی را در صفحه رسمی این فیلم در فیس‌بوک به تاریخ «برگ ریزان 92» آورده است: « ابراهیم چه دوست داشته باشد و چه دوست نداشته باشد، چه شهروندِ خوبی برای این دنیای مجازی باشد و یا نباشد، چه صفحه‌ی این سِجل مجازی را ببندد یا به امید خدا رهایش کند، شهروندان فیس‌بوک رهایش نمی‌کنند. بسی افتخار. دیده‌ام و دیده‌اید که به نام حقیر یا به نام بعضی آثارم، همچنان شهروند افتخاری این شهر محسوب می‌شوم‌، پس حال که این چنین است‌، من نیز به ادبِ ظریفِ آقای وزیر خوشرو‌، به شهروندان محترم مجاز و غیرمجاز، سلامی دوباره می‌دهم. این بار با فرزند تازه متولد شده‌ام «چ» بازگشته‌ام. این صفحه رسمی «چ» خواهد بود. مهمان‌مان باشید.» بسیاری از علاقه‌مندان سینما منتظرند که از فیلم جدید حاتمی‌کیا که یک روز و یک شب از زندگی شهید چمران را روایت می‌کند، رونمایی شود. سازندگان فیلم «چ» از همان ابتدای ساخت فیلم سایتی را راه‌اندازی کردند و تمام اطلاعات و عکس‌های مربوط به این فیلم را درآن قرار می‌دادند، اما صفحه رسمی این فیلم هم در فیس‌بوک راه‌اندازی شده و اخیرا ابراهیم حاتمی‌کیا هم مطلبی را در آن منتشر کرده است که به نظر می‌رسد این صفحه قرار است بروزرسانی شود.

طبق اعلام سازندگان فیلم‌سینمایی «چ»، این فیلم در آخرین مراحل روتوش صدا و تصویر است. پژمان لشکری‌پور نماینده فارابی در روند تولید فیلم «چ» به ایسنا چندی قبل گفت: بحثی که آقای حاتمی‌کیا سال قبل هم داشتند این بود که فیلم وقتی برای اولین‌بار به نمایش درمی‌آید از کیفیت مطلوب صدا و تصویر خوبی برخوردار باشد چون در جشنواره‌ی فجر علاقه‌مندان حرفه‌ای سینما به دیدن فیلم‌ها می‌نشینند. لشکری‌پور در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه به همین دلیل به جشنواره‌ی فجر سال قبل، فیلم نرسید،مطرح کرد: بله آقای حاتمی‌کیا تاکید داشتند که کیفیت کار، فدای سرعت آماده کردن فیلم نشود و در عین حال آماده شدن فیلم با توجه به حجم زیاد عملیات صدا، تصویر و جلوه‌های ویژه امکان‌پذیر نبود. وی ادامه داد: واقعیت این است که از زمان پایان فیلمبرداری 20 آذر 91 تا امروز که من صحبت می‌کنم، مجموعه‌ای از همکاران فیلم در بخش‌های مختلف فنی اعم از صدا، تصویر و جلوه‌های ویژه بصورت فشرده مشغول به کار بوده‌اند تا ان‌شاء‌الله فیلم «چ» که یکی از پروژه‌های سنگین چند سال اخیر سینمای ایران است با احترام کامل به مخاطبین در یک شرایط استاندارد و با کیفیتی مناسب برای تماشاگران به نمایش گذاشته شود. او خبر داد که فیلم بصورت دالبی دیجیتال آماده‌ی نمایش می‌شود و رونمایی آن در جشنواره‌ی فیلم فجر خواهد بود. لشکری‌پور با اشاره به برخی خبرهای غیر موثقی که از فیلم «چ» منتشر می‌شود،تاکید کرد: مجموعه سازندگان فیلم یعنی ابراهیم حاتمی‌کیا و بنیاد سینمایی فارابی این مسوولیت را به شخص بنده داده‌اند که خبرهای موثق از طریق بنده اعلام شود. عوامل فیلم «چ» عبارتند از:نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا، تهیه‌کننده بنیاد سینمایی فارابی، مدیر فیلمبرداری:حسین جعفریان،تدوین:مهدی حسینی‌وند، صداگذاری: علی علویان، صدابردار: بهمن اردلان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: هادی اسلامی، مشاور و معاون امور فنی: مهدی زواری، موسیقی: فردین خلعتبری، مدیر تولید: سید علی قائم مقامی. بازیگران اصلی فیلم سینمایی «چ»، فریبرز عرب‌نیا در نقش شهید چمران، سعید راد در نقش شهید تیمسار فلاحی، بابک حمیدیان، امیر دلاوری و مریلا زارعی هستند.
مرجع : ايسنا