به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۲۷۵۵
تراژدی مرصاد بی‌نظیر است

حاتمی‌کیا:هیچگاه فیلم سفارشی نمی‌سازم

گروه فرهنگ و هنر : ابراهیم حاتمی‌کیا در پاسخ به پیشنهاد ساخت فیلمی درباره‌ی «عملیات مرصاد» گفت: هیچ‌گاه فیلم سفارشی نمی‌سازم.
حاتمی‌کیا:هیچگاه فیلم سفارشی نمی‌سازم
این کارگردان سینما در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر کرمانشاه که با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور و اصحاب فرهنگ و هنر استان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، ساخت فیلم «چ» در کرمانشاه را افتخار بزرگی برای خود برشمرد و اظهار داشت: بر خود می‌بالم که به کرمانشاه و منطقه پاوه آمدم و این فیلم را در کنار هنرمندان و مردم بزرگ این استان ساختم.

وی تصریح کرد: من از جای دیگری از ایران آمدم و قطعا مانند یک کرد نمی‌توانم راوی و گویای حوادث این منطقه در طول دفاع مقدس باشم، اما تمام سعی خود را کردم تا تمام ارادت خود به مردم پاوه و مظلومیت آنها را با تمام قدرت بیان کنم. حاتمی‌کیا اظهار داشت: امیدوارم ساخت فیلم "چ" آغازی باشد که حرف‌های عمیق‌تر و بیشتری از این خطه ایران زمین گفته شود. کارگردان «آژانس شیشه‌ای» در بخش دیگری از سخنانش گفت: دوست داشتم زمانی که فیلم "چ" ساخته شد و به اکران درآمد به تنهایی در کوچه‌های پاوه قدم بزنم و سرم را از ساخت این فیلم در میان مردم آن خطه بالا بگیرم.

او همچنین اظهار امیدواری کرد: امانتدار خوبی بوده باشم، زیرا به قصد اصلاح آمده بودم و دوست داشتم بیان من از تاریخ این مرز و بوم راهگشای نسل بعدی باشد. ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه از شور و هیجان مردم کرمانشاه سخن گفت و ادامه داد: نمی‌دانم در میان این همه احساس مردم کرمانشاه، ساز ما چقدر قدرت دارد که با این فضا هماهنگ شود و دیدن قدرت و شور این مردم واقعا تنم را به لرزه انداخت. این کارگردان همچنین در خصوص پیشنهاد ساخت فیلم «عملیات مرصاد» که توسط مسوولان استان کرمانشاه مطرح شد، پاسخ داد: من سینما را اینگونه نگاه نمی‌کنم و از اینکه مسئولین استان محبت داشتند و من را لایق ساخت فیلمی درباره مرصاد دیدند سپاسگزارم، اما باید بگویم که هیچ‌گاه فیلم سفارشی نمی‌سازم.

وی یادآور شد: من از روزهای جنگ در کرمانشاه و مرصاد خاطره‌های زیاد و عجیب و غریبی دارم و دوست دارم اگر روزی رمان‌نویس شوم، بسیار مفصل درباره مرصاد و وقایع آن بنویسم که چه حادثه بزرگ و باشکوهی و چه معجزه بزرگی در مرصاد رخ داد. تراژدی مرصاد در تاریخ ایران و دنیا بی‌نظیر است، زمانی که در اوج غم پایان یافتن جنگ، جنگ در این منطقه دوباره آغاز شد و آن حوادث را رقم زد. حاتمی کیا در عین حال مطرح کرد: متاسفانه در حال حاضر حال مرصادی ندارم.
مرجع : ايسنا