به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۲۵۹۲۰
اردوغان: می‌خواهند به عدالت و توسعه ضربه بزنند

حکم بازداشت پسر رجب طیب اردوغان هم صادر شد

گروه بين‌الملل: دادستانی استانبول حکم بازداشت پسر اردوغان و سی نفر دیگر را امروز صادر کرد. با این حال، پلیس، حکم بازداشت این افراد را نادیده گرفته و تاكنون، از بازداشت این افراد خودداری کرده است.
حکم بازداشت پسر رجب طیب اردوغان هم صادر شد
نخست‌وزیر ترکیه روز چهارشنبه در سخنرانی خود پس از استعفای سه تن از وزرای کابینه‌اش گفت: ممکن است اشتباهاتی در گذشته از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه رخ داده باشد، اما ما در تصحیح آن به هیچ‌ وجه کوتاهی نمی‌کنیم. رجب طیب اردوغان، در آنکارا اظهار کرد: حزب عدالت و توسعه همواره در تلاش برای تحقق این دو شعار یعنی عدالت و توسعه بوده و آن‌هایی که ما را به فساد متهم می‌کنند، هیچ بویی از حق و عدالت نبرده‌اند.

اردوغان در ادامه گفت: یقینا پرونده ما در گذشته کاملا سفیده سفید نبوده است، اما این به معنای آن نیست که بتوان به حزب عدالت و توسعه هر اتهاماتی را وارد کرد. نخست‌وزیر ترکیه افزود: بسیاری از کسانی که در رابطه با پرونده جاری دستگیر شده‌اند، بی‌گناه هستند و باید تحقیقات در این باره سری برگزار شود اما متاسفانه رسانه‌ها این مساله را بیش از اندازه بزرگ کرده‌اند.

اردوغان در سخنرانی خود در نشست سراسری حزب حاکم ترکیه تاکید کرد: تمام کسانی که مرتکب خطایی شده باشند، یقینا مجازات می‌شوند اما ابتدا باید جرم آن‌ها مشخص باشد و تنها نمی‌توان به اتهامات اکتفا کرد. نخست‌وزیر ترکیه با متهم کردن طرف‌های خارجی برای ضربه زدن به حزب عدالت و توسعه و ترکیه گفت: برخی‌ها در داخل به همراهی طرف‌هایی در خارج از ترکیه سعی در تضعیف ما دارند و تلاش‌هایی در این باره آغاز شده که هدف آن تخریب وجهه ترکیه است.

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که امروز سه تن از وزرای کابینه وی در اعتراض به تحقیقات دولت ترکیه درخصوص رسوایی فساد مالی و بازداشت پسرانشان، استعفا دادند. ظفر چاغلایان، وزیر اقتصاد و معمر گولر، وزیر کشور ترکیه که پسرانشان به اتهام دست داشتن در فساد مالی و رشوه‌گیری هفته گذشته بازداشت شده‌اند، صبح روز چهارشنبه استعفای خود را اعلام کردند. در پی استعفای این دو، "اردوغان بایراکتار"، وزیر محیط زیست نیز در گفت‌وگو با ان تی وی ترکیه اعلام کرد نخست وزیر از وی خواسته تا او نیز استعفا دهد.

۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۰۰:۴۲
ياد زمان ١٣٥٧ مي افتم كه اقازاده ها بيشتر ازباباهاشون خورده بودن ?رجب بي رجب!!!!!!!!!!!!! (192153)
مممممممممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۲۲:۴۴
بابا ترکیه خیلی سخت گرفته ضراب شاگرد بابک زنجانی بود اون همه زلزله فساد مالی می گویند اما در ایران آقا بابک مسالمت آمیز راست راست می چرخه و کیهان هم عین خیالش نیست. (192628)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۲۳:۴۵
اگر از بابک زنجانی هم قاضی های ترکیه بازجویی کنند اینجا هم شاهد رسوایی بیشتر خیلی ها خواهیم شد (192686)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۰۱:۰۳
اردوغان، احمدی نژاد ترکیه (192157)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۱:۵۲
احمدی نژاد این همه به کشورش صدمه زد ولی اردوغان حتی از راه دور زدن تحریم ایران هم به سود کشورش استفاده کرد و مقایسه ایندو خطاست (192227)
فلک زده مدرن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۲:۱۱
پسر اردوغان لااقل دستگیر شد . . . این فرق سیستم ما با همسایه است (192241)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۵۷
اصلا اینطور نیست... دوره ی ایشون دوره ی خوبی برای ترکیه بوده... رسانه های ایران جانبدارانه دارن از اردوغان انتقاد میکنند... وگرنه تا هم خط ایران بود، همین شریعتمداری اونو الگو معرفی میکرد اما الان شده اسراییلی و فلان. (192327)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۶:۱۲
دوست عزیز زود قضاوت نکن. من با ترک های زیادی از نزدیک ملاقات داشتم به نظر اونا اردوغان فعلا خیلی محبوبه البته باید بگم اون ترک هایی که من باهاشون ملاقات داشتم شدیدا مخالف اردوغان بودن ولی به محبوبیش اعتراف می کردن. (192388)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۰۸:۳۶
یکی پیدا شد رو دست سه هزار میلیاردی ها بزنه (192163)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۱
تمام کسانی که مرتکب خطایی شده باشند، یقینا مجازات می‌شوند اما ابتدا باید جرم آن‌ها مشخص باشد و تنها نمی‌توان به اتهامات اکتفا کرد. (192171)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۳
یقینا" مجازات می شوند!!!!!!

منظورت در کشور ترکیه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (192283)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۲
مبارزه با فساد باید قاطعانه باشه وبدون رفاقت و بگم بگم پوچ! (192172)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۰:۱۵
باز خدا پدرشونو بیامرزه که اعتراف می کنند که پروندشون سفید سفید نبوده. مال ما که در عین انجام بدترین کارها خودشونو قدیس اعلام می کنند و طلب کار هم هستند از ملت!!!!!!!!!!!!!
در ضمن بهار جان چرا بیشتر مطالبتون دیگه جای اظهار نظر نداره؟؟؟؟؟ (192186)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۰۵
خیلی واضحه مگه یادت رفته چند وقته پیش نیمه فیلتر شد ، زیاد حرف مردم را بنویسه می بندندش به همین راحتی . مگه اینجا ترکیه هست؟ (192277)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۲:۴۰
بهشون حسودیم شد نه به خاطر چیزی چون به راحتی فرزند نفر اول مملکتشونو بازداشت کردن تا محاکمه بشه یا رفع اتهام...
اما تو مملکت ما یه نفر دادگاه رو مسخره میکنه یکی میگه به بابام میگم بیاد یکی میره هوا خوری یکی میگه من قهرمانم یکی میگه فعلا وقت ندارم و....
ما کجاییم اونا کجان...!؟ (192261)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۰۳
در کشوری که مطبوعات آزاد و قوه قضائیه ی مستقل وجود دارد ، اگر فسادی بوجود بیاید ، فورن متوقف می شود. بر عکس هم صادق است (192275)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۲
اردوغان در سخنرانی خود در نشست سراسری حزب حاکم ترکیه تاکید کرد: تمام کسانی که مرتکب خطایی شده باشند، یقینا مجازات می‌شوند اما ابتدا باید جرم آن‌ها مشخص باشد و تنها نمی‌توان به اتهامات اکتفا کرد.
آقایون یاد بگیرید. (192280)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۳:۲۳
تا انجائیکه بنده اطلاع دارم رجب طیب اردوغان فرزند پسر ندارد.؟؟!!! (192296)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۲۳:۲۴
علی رغم منفی هایی که بهت دادن فکر کنم درست گفتی... بهار اینی که دستگیر کردن پسر رجب طیب اردوغان فکر نکنم باشه... پسر وزیر محیط زیستشون،اردوغان بیرقدار فکر کنم باشه... (192673)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۱۵:۲۹
حالا فهمیدیم چرا میگفتن 3000 میلیارد رو کش ندید خدایی اون اصلأ رقمی نبوده طفلی ها (192371)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۲۱:۴۸
اردوغان کسی بود که برای اولین بار در ترکیه قدرت ارتش این کشور (که تا قبلش تقریبا همه کاره بود) رو کم کرد. احتمال داره که این جنجال، درواقع انتقام سکولارها و ارتشی ها باشه از دولت اردوغان... (192581)
۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ۲۳:۰۱
بنظر من بزرگترین درس این اخبار داشتن قوه قضاییه مستقل واقعی هست . . . (192647)