به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۶:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۶۲۴۱۳

تبعیض نژادی به همه ضربه خواهد زد

تبعیض نژادی به همه ضربه خواهد زد
 گروه بین الملل: کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همزمان با روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی خواستار تلاش برای شکل گیری جهانی شد که فعالانه با نژادپرستان مقابله می کند.
فیلیپو گراندی وعده داد که برای ایجاد محیطی عاری از تبعیض در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تلاش خواهد کرد. به گفته فیلیپو گراندی نژادپرستی و تبعیض نژادی ریشه اصلی معضل آزار، شکنجه و در نهایت آوارگی در جهان است.او افزود: مبارزه فعالانه با نژادپرستی و تبعیض نژادی می تواند مانع از اینگونه حوادث و همچنین برخورد تبعیض با پناهندگان در کشورهای مختلف شود.کمیسر عالی سازمان ملل متحد در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی نوشته است: «نژادپرستی و تبعیض نژادی علیه هر کدام از ما در نهایت به همه ما ضربه خواهد زد.»
روز ۲۱ مارس هر سال به عنوان روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی شناخته می شود. پلیس آفریقای جنوبی در روز ۲۱ مارس سال ۱۹۶۰ به سوی شرکت کنندگان در یک تظاهرات مسالمت آمیز علیه قوانین حکومت آپارتاید تیراندازی کرد. در جریان سرکوب خشونت بار اعتراض های آن روز ۶۹ نفر کشته شدند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۶ روز ۲۱ مارس را روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی نامید. این روز امسال در حالی برگزار می شود که یک سال از آغاز همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان می گذرد.همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان باعث شده است تا برخوردهای تبعیض آمیز و در برخی موارد خشونت بار با افراد آسیایی تبار در برخی از کشورهای جهان افزایش پیدا کند.


 
برچسب ها: تبعیض نژادی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها