به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۲۶۹۸۱
آلوز: درباره توپ طلا مانند سیاست صحبت می‌کنیم

توپ‌طلا به‌مسی برسد یانرسد، بهترین‌است

گروه ورزشی: دنی آلوز بر این باور است که لیونل مسی، هم‌تیمی او در بارسلونا بسیار جلوتر از سایر بازیکنان دنیاست.
توپ‌طلا به‌مسی برسد یانرسد، بهترین‌است
مسی بخش عمده سال 2013 را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در کنار کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری در لیست نامزدهای توپ طلا قرار گرفت. این بار او بخت اول نیست و رونالدو بیشتر از همه فرصت بردن این جایزه را دارد. اما آلوز می‌گوید صرف نظر از این که چه کسی برنده توپ طلا می‌شود، مسی بهترین بازیکن فوتبال خواهد ماند: «توپ طلا کمی خسته‌کننده شده چون آن را به زمین بازی دیگری برده‌اند. توپ طلا را به زمین نظرات و بازی‌های خارج از میدان برده‌اند. اما اگر به زمین باز ینگاه کنیم، به نظرم لیو تا وقتی که بازی کند باعث می‌شود بقیه تنها به فکر دومی باشند. البته او شاید این بار بخت کمتری داشته باشد. برنده کسی خواهد بود که بهترین فصل را گذرانده یا این که بهترین کمپین تبلیغاتی را داشته!

ما درباره توپ طلا مانند سیاست صحبت می‌کنیم. کسی که بهترین کمپین را داشته باشد پیروز می‌شود، نه کسی که بهترین فوتبال را بازی کند یا کسی که بهترین فرارها را داشته باشد یا بیشترین گل‌ها را بزند. بخش قابل توجهی از آرای توپ طلا را روزنامه‌نگاران می‌دهند، اما FIFPro World XI یعنی تیم منتخب دنیا که در 13 ژانویه در زوریخ اعلام می‌شود تنها با آرای فوتبالیست‌هاست و آلوز بر این باور است که این باعث می‌شود حضور در این تیم منتخب حس بهتری داشته باشد. به نظرم لیو، تا زمانی که بازی کند، بقیه را به رتبه دوم قانع می کند

وی ادامه داد: این جایزه چیزی ویژه است. اهمیت این که دیگر بازیکنان شما را انتخاب کنند این است که شما را افرادی برگزیده‌اند که می‌دانند درباره چه حرف می‌زنند؛ افرادی که می‌دانند فوتبال چقدر دشوار است، رقابت چه سخت است و بردن در دنیایی که همه در آن بازی می‌کنند و عالی هستند کار آسانی نیست. پس شما را افرادی انتخاب
ما درباره توپ طلا مانند سیاست صحبت می‌کنیم. کسی که بهترین کمپین را داشته باشد پیروز می‌شود، نه کسی که بهترین فوتبال را بازی کند یا کسی که بهترین فرارها را داشته باشد یا بیشترین گل‌ها را بزند
می‌کنند که فوتبال را می‌فهممند، اما توپ طلا را افرادی می‌دهند که فکر می‌کنند می‌فهمند. آلوز یکی از سه مدافع بارسلونا است که در لیست FIFPro World XI قرار گرفته، اما آنها رقابت سختی با خط دفاعی بایرن مونیخ دارند که در سال 2013 فاتح سه‌گانه شد و بارسلونا را در دو بازی رفت و برگشت هفت بر صفر برد.

آلوز گفت: آنها رقابت‌های بسیاری را بردند و احتمالا مهم‌ترین رقابت را هم فتح کرند. طبیعی است که بازیکنان بسیاری از آنها بخت حضور در تیم منتخب را بیابند. سال من نسبتا کم‌نوسان بوده و من هم چیزهایی فتح کرده‌ام. اما آنها بسیار عالی بوده‌اند و اگر انتخاب شوند حقشان بوده است. از شش برزیلی حاضر در FIFPro World XI پنج نفر مدافع هستند و آلوز می‌گوید این نشان می‌دهد تیم ملی برزیل پایه‌های مستحکمی دارد: ما در جام کنفدراسیون‌ها گام بزرگی از نظر کیفیت برداشتیم. بسیاری تردیدهای بسیاری درباره تیم ما داشتند و برزیل را باور نداشتند. اما پس از جام کنفدراسیون‌ها باور آنها برگشت و اکنون مردم این بازیکنان را باور دارند. این منجر به چیزهای دیگری می‌شود، مانند این کاندیدشدن‌ها، اما باید هم با باشگاه و هم با تیم ملی قهرمان هم شد.

در مجموع 19 مدافع برای حضور در FIFPro World XI کاندید شده‌اند و آلوز می‌گوید بسیاری از آنها را می‌ستاید: آلبا در دورانی عالی است، پیکه کیفیتی تماشایی دارد و البته ماسچرانو هم بازی را با شدت و استحکام بالایی بازی می‌کند. سرخیو راموس مدافع میانی بزرگی است و من هوملس را هم بسیار دوست دارم همین طور دانته، کمپانی منچسترسیتی و داوید لوییز را. گیریم که او در چلسی بازی نمی‌کند، اما او در تیم ملی برزیل عالی است و همیشه عالی کار می‌کند. بازیکن خوب بسیار است و در برزیل هم مدافعان عالی بسیاری داریم.

دیگر نماینده برزیل در FIFPro World XI نیمار است و آلوز خوشحال است که هم‌وطنش در بارسلونا جا افتاد: به نظرم او راضی است. با او صحبت کردم و گفتم به بارسا بیاید، تا خوشحال باشد، از چیزی جدید لذت ببرد و تجربه‌ای شگفت‌انگیز در باشگاهی بزرگ داشته باشد. فراتر از همه این‌ها به او گفتم که کاری را انجام دهد که در آن بیشترین استعداد را دارد. به نظرم او دارد به این دستاورد می‌رسد.
مرجع : گل