به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۸
قوه قضاییه تیراندازی مداح معروف را پیگیری کند

اسلحه کشیدن به روی مردم خلاف قانون است

گروه جامعه: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه هیچ فردی حق ندارد از امکاناتی که دارد ضد دیگران استفاده کند، گفت: قوه قضاییه تیراندازی مداح معروف را پیگیری کند.
اسلحه کشیدن به روی مردم خلاف قانون است
محمدعلی اسفنانی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره حادثه درگیری میان یکی ازمداحان و سرنشینان خودرو که منجر به تیراندازی از سوی مداح شده است، گفت: قطعا زمانی که اتفاقی خاص در جامعه رخ می دهد و در واقع حیثیت اجتماعی جامعه دچار آسیب می شود، بهترین راه برای بازگرداندن آرامش به جامعه این است که مردم از تمام جوانب این حادثه به شکل روشن وشفاف آگاه شده تا از گمانه زنی و سوء ظن جلوگیری شود.

نماینده فریدن، فریدونشهر وچادگان در مجلس، ادامه داد: درحال حاضر مشخص نیست که این اتفاق مجرمانه بوده یا درجهت دفاع شخصی انجام شده است، با توجه به اینکه شخصی که تیراندازی کرده چهره ای معروف است، قوه قضاییه باید هرچه سریعتر اقدامات شفاف سازی را برای برطرف کردن آثار سوء این حادثه در جامعه انجام دهد. از نظر قانون حتی اگر سرنشینان این خودرو به تعبیری اوباش هم بوده باشند، این فرد اجازه نداشت که قانون را رأسا اجرا کند، تنها در یک مورد و آن هم دفاع مشروع این اجازه داده شده است که برای رفع خطر از اسلحه استفاده کند، به عنوان مثال اگر در شرایطی فرد به ناچار برای دفاع مشروع هفت تیر کشید اما تیراندازی نکرده و فرد مقابل فرار کرد، ادامه کار اقدامی مجرمانه محسوب می شود. بنابراین دفاع مشروع حریمی دارد که آن هم تنها در شرایط خطر است.

این نماینده مجلس نهم افزود: هیچ فردی حق ندارد که از امکاناتی که دارد علیه دیگران استفاده کند، بنا به تصریح قانون اساسی هیچ فردی نمی تواند اعمال حق خود را در جهت اضرار دیگران قرار دهد، این در حالی است که تنها مجاز است در حد ضرورت و مواردی که قانون معین کرده است به عنوان دفاع مشروع از ادوات دفاعی استفاده کند، در این مورد تا مشخص نشود که موضوع چیست نمی توان اظهار نظر کرد، اما شاید لازم بود که از صحنه درگیری فرار کند، یا درحد کشیدن اسلحه اکتفا کند، اما ضرورتی به تیراندازی نیست. سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره جلوگیری از اینگونه اقدامات در جامعه گفت: بهترین راه برای جلوگیری از این اقدامات برخورد قانونی با فرد متخلف است زیرا تنها با این روش است که می توان از بی قانونی جلوگیری کرد.

قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۱۵
مگه یه مداح محیط بانه که اجازه نداشته باشه از سلاحش استفاده کنه حتی موقعی که تفنگ یه شکارچی سینه شو نشونه رفته؟!چه پرمدعا شدن مردم...! ووللا! :دی! (196027)
رجا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۱۸
اونایی که منفی دادن تا حالا طنز و طعنه نشنیدن؟!محیط بان توی جنگل هم اجازه تیراندازی نداره اون وقت وسط ابرشهر تهرون...هیچی بابا گفتن نداره...)-: (196128)
بنجامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۰۵
مصداق محارب (196071)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۰۹
خلاف قانون است اما گردنشون کلفته متاسفانه پلیس هم از مداح معروف حمایت میکنه شدیم مثل آمریکا البته حقمونه از بس از امریکا خندیدیم (196074)
mis
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۲۴
چرا اونا اومدن تو مسیری که حاج اقا میرفت حقشون مرگه.حاجج کریمی از دانشمندای هسته ای مهمتره (196081)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۲۶
خدا کنه این رسیدگی تا اخر ادامه داشته باشه که یک سری از این جور ادمای جامعه خیال نکونند جدای از مردم معمولی هستند هر کاری دوست دارن بکنند (196084)
وكيل دادگستري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۳۴
در فقه اسلام آمده سلاح كشيدن به روي مردم خود محاربه است نه اعتراض به نتايج انتخابات (196089)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۵۲
این همه فقیه از کجا سبز شدن؟مداحان نباید تو سیاست دخالت کنن وگرنه عالیجناب سرخپوش وپسران وارد میشوند. ولی همه مردم در مبحث تخصصی مثل فقه خودشون یه پا صاحب نظریه اند. (196156)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۵۵
خطرناک حسن!!! (196100)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۲۷
اقاى دادستان چرا بجاى اينكه دنبال اعلام جرم مشهود اين بابا باشى براى مطهرى كه فقط انتقاد تلخى از قوه قضا كرده اعلام جرم ميكنى؟ (196136)
بوف کور
United States
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۳۳
رسوایی هفت تیر کشها...اگه شاکی رو نترسونند...و پای شکایتش بمونه...و نخرنش با پول....بهار رسوایی های رانتخواران و حاشیه نشین ها..کامل میشه (196145)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۵۹
در مورد خبر100بار.............میدونی داغی که احمدی نژاد فارغ از همه خوبیها واشتباهاتش با پراکنده کردن شما رو دل شماها که مثل کیک همه چیز این کشور رو بین خودتون تقسیم کرده بودید گذاشته فقط مثل هند جگرخوار شاید آروم بگیره.پشت اون پز روشنفکری ومتمدن بودن ومدنیت وگفتگوی تمدنها وجهان بدون خشونت یه حیوان تمام عیار مثل سربازان امریکائی خوش تیپ وتمیز وگان پوشیده با دستکش جراحیه که برای تفریح وتهیه عکسهای جالب با برس سیمی پوست عراقیانی که برای ازادیشون به عراق حمله کرده بودن رو میکندن.بقیه شو رو هم از روی اینترنت خودتون ببینید.البته اگه غیرت رعیت بودن کدخداتون امریکا بهتون اجازه بده. (196158)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۲:۱۸
کاش مزاحمت های گروهی دختران و پسران هرزه در اتوبانها برای خانواده ها که کم هم اتفاق نمی افتد کمی توجه رسانه های شیفته غرب را جلب کند.
نمونه آن خارج شدن یک پراید از اتوبان قم به علت مزاحمت همین دسته افراد بود که به گفته پلیش راهنمایی رانندگی راننده آن که یک خانم محجبه بود اگر کمربند ایمنی نبسته بود در دم کشته می شد.
ازدیاد مصرف مشروبات الکلی، هرزه گری و فساد در بین جوانان و بی بندوباری دختران و پسران روز به روز عرصه را برای خانواده ها تنگ تر می کند. (196167)