به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۲۷۹۲۳
استاندار خوزستان: انتقال آب کارون در دستور

در سفر استاني، افتتاحيه و كلنگ‌زني نداریم

گروه جامعه: استاندار خوزستان گفت: در نخستین برنامه سفر استانی رییس جمهوری در دولت یازدهم به خوزستان که روز سه شنبه هفته جاری شروع می شود هیچ پروژه جدیدی کلنگ زنی نخواهد نشد.
در سفر استاني، افتتاحيه و كلنگ‌زني نداریم
عبدالحسن مقتدایی در گفت وگو با ایرنا افزود: در سفر دکتر حسن روحانی به خوزستان که بیشتر اعضای هیات دولت وی را همراهی خواهند کرد افتتاح هیچ پروژه ای نیز در برنامه گنجانده نشده است.رییس جمهوری در این سفر سه روزه که تا شامگاه پنجشنبه ادامه مي‌یابد با مردم برخی شهرستانهای خوزستان دیدار خواهد کرد. استاندار خوزستان مصلای نماز جمعه اهواز را محل سخنرانی و دیدار رییس جمهوری با مردم استان بیان کرد و گفت: رییس جمهوری در روز نخست سفر به اهواز ناهار را در کنار ایتام خواهد بود. وی گفت: با توجه به اینکه نخستین سفر دولت یازدهم، به استان خوزستان است، این استان به صورت پایلوت برای سفرهای بعدی رییس جمهوری خواهد بود.

مقتدایی خوزستان را ملی ترین استان کشور با دارا بودم سهم بالا درتولید ناخالص ملی و درآمد‌هاي نفتی کشور قلمداد کرد و گفت: خوزستان نقشی بی بدیل در هشت سال دفاع مقدس داشته و انتخاب خوزستان از سوی دولت برای نخستین سفر استانی دولت یازدهم گزینشی بجا بوده است و امیداوریم این سفر برکات زیاد برای مردم خوزستان داشته باشد. استاندار خوزستان تامین آب آشامیدنی استان از منابع غیر از رودخانه کارون و تسریع در اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی استان موسوم به طرح مقام معظم رهبری را دو موضوع بسیار مهم قابل طرح در سفر رییس جمهوری به خوزستان عنوان کرد.

وی گفت: در این سفر موضوعات قطار شهری، احداث تصفیه خانه شرق اهواز، ساخت بیمارستان سوانح سوختگی و انتقال آب از سرشاخه‌هاي کارون به فلات مرکزی نیز مطرح مي‌شود. در باره انتقال آب سرشاخه‌هاي کارون معتقدیم که باید نظر کارشناسی شورای عالی آب کشور تامین و اجرایی شود. تامین آب آشامیدنی استان خوزستان نیز باید از رودخانه ها جدا شود چون خوزستان صنعتی است و فاضلاب صنعتی روانه رودخانه ها مي‌شود و سلامت مردم را به خطر مي‌اندازد. طرح مهم آبرسانی به شهرهای استان خوزستان موسوم به ˈغدیرˈ که در دولت دهم شروع شده در دست اجراست.

نشست با نخبگان و اندیشمندان، علما و خبرگان و نمایندگان مجلس، کارآفرینان، خانواده‌هاي شهدا و ایثارگران و شرکت در شورای اداری استان از برنامه‌هاي مهم سفر سه روزه رییس جمهوری به خوزستان است. استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که برای این سفر استقبال خاص تدارک دیده شده یا خیر گفت: آنچه وظیفه ماست اطلاع رسانی درخصوص این سفر است و اینکه زمینه را فراهم کنیم تا هر شهروندی بتواند از رییس جمهور منتخب خود استقبال کند.

وی تصریح کرد: ما از مردم پشتیبانی مي‌کنیم و هیچ اجباری نیست که زندگی عادی مردم با این سفر به هم بخورد و به زحمت بیفتند و نظر آقای روحانی نیز همین است. استاندار خوزستان در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه در این سفر تعهد جدیدی برای دولت ایجاد نخواهد شد، اظهار داشت: دیدگاه آقای روحانی این است که در سفرهای استانی برنامه ریزی استانی مخدوش نشود و مرکز به جای استان تصمیم نگیرد. مقتدایی در پایان از سفر رییس جمهوری و هیات همراه به خوزستان به عنوان سفر ˈ کاروان تدبیر و امیدˈ نام برد.

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۰:۴۰
بیل هم نمی زنید؟؟؟ (198310)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۱:۵۷
جا دارد در سفر اقای روحانی به خوزستان درباره فاجعه "سد گتوند علیا" هم با ایشان صحبت شود،متاسفانه از زمان افتتاح این سد اب رودخانه کارون چندین برابر شورتر شده و مردم زیادی هم خانه و زمینهای خود را از دست داده و اواره شده اند. (198335)
شهروند اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۲۲:۴۵
انتظار دارم استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مدیران استان بتوانند از این سفر ریاست محترم جمهوری نهایت استفاده را در زنده و جاری نگهداشتن رودخانه کارون ببرند .
آب کارون کم شده و شوری آن بسیار بالا رفته است و ما مردم اهواز انتظار داریم در گرما و گرد و غبار حداقل آب شرب سالم داشته باشیم .

از آقای رئیس جمهور می خواهیم کار ساخت تونل انتقال آب 65 کیلومتری را متوقف کند تا اب به کارون باز گردد . (198342)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ۰۱:۴۵
اقای روحانی،رییس جمهور محترم
طرحهای غیرکارشناسی و مخرب انتقال اب از سرچشمه های رودخانه های کارون و دز، شاهرگ حیات خوزستان را خواهد خشکاند،از شما خواهشمندم که دستور توقف همیشگی همه این طرحها را صادر نمایید.
ما مردم خوزستان،کارون پراب،هوای پاک،امنیت و اشتغال میخواهیم. (198365)