به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۰۳
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۲۷۹۲۷
دوهزار نفر به این جشن دعوت شده بودند

ممانعت از جشن چلچراغ دقايقي قبل از آغاز!

گروه فرهنگي: مراسم جشن شب چله‌ی هفته‌نامه اصلاح‌طلب «چلچراغ» با دخالت پليس لغو شد.
ممانعت از جشن چلچراغ دقايقي قبل از آغاز!
این مراسم که قرار بود عصر یکشنبه، 22 دی‌ماه، در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شود، چند دقیقه مانده به برگزاری مراسم لغو شد. این در حالی است که جمع زیادی از میهمانان پشت در سالن حضور پیدا کرده بودند. به گفته‌ی برگزارکنندگان این مراسم، نزدیک دوهزار نفر به این جشن دعوت شده بودند که حدود 100 چهره‌ی فرهنگی، هنری و ورزشی هم در بین آن‌ها بودند، 250 نفر از میهمان‌ها هم از شهرستان‌ها دعوت شده بودند. همچنین طبق اعلام برگزارکنندگان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی لغو این برنامه را اعلام کرده است.

ایلنا، هم نوشت: براساس دعوت قبلی قرار بود مراسم شب چله مجله چلچلراغ به روال هرساله در سالن برج میلاد تهران با حضور سیدمحمد خاتمی و شخصیت های فرهنگی هنری و سینمایی و گروهی از جوانان برگزار شود؛ اما درحالیکه تمام مجوزهای لازم از نیروی انتظامی، وزارت ارشاد و دستگاه های مربوطه؛ اخذ شده بود، دقایقی مانده به آغاز جشن، این مراسم لفو شد.

مراسم شب چله چلچلراغ درحالی لغو شد که تمام اقدامات لازم انجام شده بود و حتی دکور صحنه نصب شده بود. جمعیت زیادی نیز پشت درهای ورودی حاضر شده بودند اما در دقایق باقی مانده به آغاز جشن؛ مدیران برگزارکننده جشن به حاضران اعلام کردند: به ما دستور داده شده تا جشن برگزار نشود لذا این جشن کنسل است.

اعضای تیم ملی والیبال، اعضای تیم ملی فوتسال زنان، بچه‌های مدرسه‌ی شین‌آباد، خانواده‌های شهیدان زین‌الدین، جهان‌آرا و همت، علیرضا قربانی، محمد معتمدی، جواد نکونام، علی کریمی، خانواده‌ی مرحوم ناصر حجازی، حسام‌الدین سراج، گروه بمرانی، گروه پالت، هوشنگ مرادی کرمانی، اصغر فرهادی و خانواده‌اش، رخشان بنی‌اعتماد، شهرام مکری، منیژه حکمت، علیرضا داوودنژاد، جواد خیابانی و بهرام رادان، از جمله میهمان‌های دعوت‌شده به این مراسم بودند. مجله‌ی «چلچراغ» با مدیرمسؤولی فریدون عموزاده خلیلی و سردبیری بزرگمهر حسین‌پور منتشر می‌شود.

علت لغو جشن چلچراغ

سردار حسین ساجدی‌نیا - فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسش ایسنا درباره علت لغو این مراسم گفت: این مراسم قرار بود از ساعت 17 تا 21 برگزار شود که بنا به دستور دادستانی عمومی و انقلاب تهران لغو شده است. وی تاکید کرد: در جریان لغو این مراسم، هیچگونه تنش و درگیری رخ نداده و ماموران پلیس نیم‌ساعت پیش از شروع مراسم، برگزارکنندگان را در جریان لغو آن قرار دادند.