به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۸۰۴۰۷

بورس به روزهای طلایی برمی‌گردد؟

بورس به روزهای طلایی برمی‌گردد؟
گروه اقتصادی:طی روزهای اخیر شاخص بورس برای چند وقت پیاپی دوباره مثبت شده و بازار رنگ سبز به خود گرفته، این روند مثبت باعث افزایش دوباره حجم معاملات شده و بار دیگر امید را در دل سهام‌داران زیان دیده ایجاد کرده که شاید بازار به روزهای خوب برگردد.
 

اگرچه افزایش شاخص مانند ماه‌های ابتدایی سال قبل چند 10 هزار واحد در یک روز نیست، اما از آن کاهش‌های پیاپی فاصله گرفته و باعث شده نگاه‌ها دوباره به سمت بورس برگردد.در این خصوص یک تحلیل‌گر بازار سرمایه معتقد است، روند صعودی شاخص بورس طی چند وقت اخیر، الزاما بیانگر این نیست که بازار وارد مدار صعود شده و مدام رشد شاخص را خواهیم داشت.

زهرا دفتری  با اشاره به روند صعودی شاخص بورس طی روزهای اخیر، اظهار کرد: اینکه چند روز شاخص بورس رشد کند، بیانگر این نیست که بازار وارد روند صعودی شده و این احتمال وجود دارد بعد از چند هفته رشدِ شاخص، دوباره منفی شدن شاخص را نیز برای چند وقت تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه بازار در کوتاه‌مدت به روزهای طلایی که سال گذشته در چنین روزهایی داشت برنمی‌گردد، گفت: وضعیت سال گذشته بورس یک شوک برای بازار بود و زمان زیادی طول می‌کشد تا بازار دوباره آن روزها را تجربه کند.مدیر سبدگردان هدف معتقد است، رسیدن به شاخصی که سال گذشته داشتیم به صورت آرام و بسیار تدریجی رخ خواهد داد.

دفتری با بیان اینکه پیش‌بینی اصلاح و ریزش شدید پس از رشد عجیب شاخص بورس در سال گذشته می شد، یادآوری کرد: اگرچه هر رشد در بازار سرمایه یک دوره بازگشت هم دارد و نوسانات بورس طبیعی است، اما آنچه که با شدت زیاد در سال گذشته رخ داد ناشی از دستکاری و فرماندهی بازار بود و همین امر هم باعث شد میزان اصلاح چشمگیر باشد.دفتری درباره دلایل بهبود وضعیت بورس طی چند وقت اخیر نیز عنوان کرد: بازار سرمایه طی نزدیک 10 ماه گذشته حدود 80 درصد اصلاح داشته و اکنون به تعادل رسیده است.

مدیر پیشین بورس منطقه‌ای کرمانشاه بهای کنونی اکثر سهام‌ را در کف قیمت دانست و خاطرنشان کرد: سهم‌هایی داشتیم که درروزهای اوج هفت هزار تومان قیمت داشتند، اما اکنون 1200 تومان شده اند و قطعا چنین نرخ‌هایی برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب است، زیرا دیگر نگرانی بابت کاهش بیشتر قیمت و از دست دادن سرمایه خود ندارند.

وی جذاب شدن قیمت‌ها را یکی از دلایل جذب دوباره سرمایه‌گذاران به بورس دانست و عنوان کرد: به عقیده اکثر کارشناسان اقتصادی اکنون بورس بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است.دفتری تاکید کرد: به علاوه سایر بازارهای مالی مانند طلا، ارز، مسکن و ... نیز اکنون به ثبات رسیده اند و دیگر برای سرمایه‌گذاری جذاب نیستند، از همین رو بسیاری از افراد به سمت بازار سرمایه برگشته اند.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها