به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۲۸۰۵۴۱

سالخورده‌ترین مرد جهان و راز طول عمرش

سالخورده‌ترین مرد جهان و راز طول عمرش
گروه جامعه:شاید پیر و تکیده باشد، اما همچنان سرپا است. کتاب رکوردهای جهانی گینس او را به عنوان پیرترین مرد جهان ثبت کرده است.
متولد سال ۱۹۰۸ است و تا امروز با احتساب همه سال‌ها و ماه‌ها و روزها، ۱۱۲ سال و ۳۲۶ روز عمر دارد.نام پیرترین مرد جهان که در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است چنین است: امیلیو فلورس مارکز. از پورتوریکو می‌آید و اکنون نام او به عنوان سالخورده‌ترین مرد جهان رسما ثبت شده است.تا کنون گمان می‌رفت که عنوان پیرترین مرد جهان از آن یک شهروند رومانیایی به نام دومیترو کومانسکو باشد. او یک سال پیش، در ژوئن سال ۲۰۲۰ درگذشت. در هنگام فوت ۱۱۱ سال و ۲۱۹ روز عمر داشت.
پس از آن پژوهش‌ها نشان داد که فرد دیگری در جهان وجود دارد که سه ماه پیش از این شهروند رومانیایی متولد شده و همچنان هم زنده است. جست‌وجوها سرانجام نتیجه داد و موفق شدند او را بیابند.
امیلیو فلورس مارکز در حال حاضر ۱۱۲ سال و ۳۲۶ روز عمر دارد. در منطقه‌کارولینا، واقع در شرق سان خوان، پایتخت پورتوریکو متولد شده است. همسر او، آندریا پرز دفلورس، سال ۲۰۱۰ در سن ۷۵ سالگی فوت کرده است.امیلیو چهار فرزند دارد. از او درباره راز طول عمرش پرسیده‌اند. در پاسخ گفته است علت طول عمر من در "حس همدردی" است. پاسخی کوتاه، اما پر معنا.
برچسب ها: گینس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها