به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۸۰۵۶۹
شی جین پینگ:

چین وارد روند تاریخی بازگشت ناپذیر شده است

گروه بین‌الملل: مراسم جشن صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه در میدان «تیان آن من» در مرکز پکن پایتخت این کشور برگزار شد.
سخنرانی شی جین پینگ به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین
سخنرانی شی جین پینگ به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین
به گزارش رویترز، شی جین پینگ، رئیس حزب كمونیست چین در سخنرانی که به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، گفت، چین به هدف قرن خود برای ایجاد یک جامعه نسبتا مرفه نائل شده است. شی جین پینگ، قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائو تسه تونگ تاکنون، تصریح کرد: موضوع اصلی فعالیت حزب کمونیست در ۱۰۰ سال گذشته رستاخیز چین بود. او تصریح کرد که چین وارد روند تاریخی بازگشت ناپذیر شده است. حزب کمونیست چین در سال ۱۹۴۹ قدرت را در پرجمعیت‌ترین کشور جهان در دست گرفت و این حزب با بیش از ۹۵ میلیون عضو پرجمعیت‌ترین تشکل سیاسی جهان است. شی جین پینگ همچنین اظهار داشت، مردم چین نه تنها در برانداختن دنیای قدیم تبحر دارند، بلکه دنیای جدیدی را نیز ایجاد کرده‌اند. او ادامه داد که فقط سوسیالیسم می‌تواند چین را نجات دهد.
رویترز می‌گوید، چین با پشت سر گذاشتن مشکلات ناشی از شیوع کرونا و بازگشت اقتصادی ،موضع‌گیری قاطعانه‌تری در صحنه جهانی اتخاذ می‌کند، اما در همین حال، با انتقادات جامعه بین المللی بر سر هنگ کنگ و ایالت سین کیانگ روبرو بوده است.
شی جین پینگ در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که مردم چین اجازه نخواهند داد که هیچ نیروی خارجی «با قلدری» باعث آزار اذیتشان شود و هر کشوری که چنین قصدی داشته باشد، «با دیوار فولادین که از خون و گوشت ۱.۴ میلیارد نفر چینی» روبرو خواهد شد. وی چین نامی از این نیروهای خارجی نبرد. شی جین پینگ همچنین گفته است که هرگونه تلاش برای ایجاد شکاف بین مردم و حزب کمونیست چین شکست خواهد خورد.
او تاکید کرد، بیش از ۹۵ میلیون عضو حزب کمونیست و جمعیت ۱.۴ میلیاردی چین اجازه تحقق چنین سناریوی را نخواهند داد.
رسانه‌های دولتی چین می‌گویند در این مراسم ۷۰ هزار نفر حضور داشتند. گزارش‌ها حاکی است که اکثر کسانی که در این مراسم شرکت کرده بودند٬ ماسک به صورت نداشتند و محدودیت‌هایی مانند فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت نکرده بودند.
آسوشیتدپرس می‌گوید، به رغم این که حزب کمونیست چین با مخالفت عمده داخلی مواجه نیست٬ اما مشروعیت این حزب به دلیل اقداماتی چون جنگ طبقاتی خشونت آمیز و بیگانه ستیزی۱۹۶۶ تا ۱۹۷۷ انقلاب فرهنگی و سرکوب خونین جنبش دموکراسی خواهی از جمله در میدان تیان آن من در سال ۱۹۸۹ با چالش جدی روبرو است. همچنین حکومت چین به شکنجه، تجاوز جنسی، بازداشت‌های خودسرانه و نگهداری بیش از یک میلیون اویغور ترک مسلمان در کمپ‌ها در استان در ایالت سین‌کیانگ متهم شده است.
 
برچسب ها: شی جینپینگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها