به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۸۰۹۴

گلکسی اس5 بافناوری ردیاب حرکات سر

گروه فناوری: به دنبال فناوری ردیاب حرکات چشم گلکسی اس4، سامسونگ گلکسی اس 5 جدید خود را با فناوری ردیابی حرکات سر عرضه می‌کند.
گلکسی اس5 بافناوری ردیاب حرکات سر
شرکت فناوری سامسونگ کره جنوبی یک درخواست ثبت اختراع در اروپا ارائه کرده و طی آن جزئیات نوآوری جدید خود را که حرکات سر را چون حرکت تکان دادن سر به نشانه تأیید یا تکذیب شناسایی می‌کند، تشریح کرده است. این درخواست ثبت اختراع که توسط سامسونگ ارائه شده نشان دهنده ابتکار کنترل تلفنهای هوشمند از طریق ردیاب حرکات سر با استفاده از دوربین جلوی تلفن است. این درحالی است که در این درخواست ثبت اختراع مشخص نشده است که این فناوری چه زمانی و روی کدام دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس گزارشهای منتشر شده این درخواست ثبت اختراع در ماه ژوئیه یعنی مدت کوتاهی پس از عرضه گلکسی اس 4 ثبت شده است و نشان می‌دهد که این نوآوری بخشی از چرخه توسعه و تحقیق است. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که این نوآوری کاربران را قادر می‌سازد که تلفنهای هوشمند سامسونگ خود را با حرکاتی چون تکان دادن سر به نشانه تأیید، حرکات چشم و یا بالا انداختن ابرو راه بیاندازند. اخیرا یک مدیر اجرایی در سامسونگ در حاشیه نمایشگاه محصولات الکترونیک لاس وگاس اشاره کرده است که این شرکت روی فناوری اسکن چشم کار می‌کند اما مشخص نیست که آیا این فناروی روی گلکسی اس 5 به کار گرفته می‌شود یا خیر.