به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۲۸۴۷۹۵
در یک رقابت نزدیک و در امتیاز طلایی، مغلوب حریف ژاپنی شد

سعید ملایی با پرچم مغولستان به مدال نقره المپیک دست یافت

گروه ورزشی: سعید ملایی (ورزشکار ایرانی) با پرچم مغولستان در فینال وزن 81- کیلوگرم جودوی المپیک توکیو با قبول شکست مقابل رقیب ژاپنی به مدال نقره المپیک دست یافت.
سعید ملایی با پرچم مغولستان به مدال نقره المپیک دست یافت
سعید ملایی جودوکای سابق تیم ملی ایران که چند سال پیش از ایران مهاجرت کرد و بعدا به تابعیت مغولستان درآمد، در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم جودو، در یک رقابت نزدیک و در امتیاز طلایی، مغلوب حریف ژاپنی شد و به مدال نقره این وزن رسید. این مدال در شرایطی توسط این ورزشکار ایرانی به دست آمده که او زیر پرچم مغولستان رقابت می‌کند و این کشور را به راحتی صاحب یک مدال نقره ارزشمند در المپیک کرده است.
سعید ملایی در دور اول برابر دیدار حمزه از قزاقستان در 3:56 دقیقه با ضربه فنی برنده شد و در دور یک هشتم نهایی در وقت اضافه و با امتیاز وازاری مراد فاتیف از جمهوری آذربایجان را شکست داد. ملایی در دور یک چهارم نهایی تاتو گریگالاشویلی از گرجستان با رنک 3 جهانی را ضربه فنی(ایپون) کرد و به نیمه نهایی رسید و در این مرحله به مصاف رقیبی ازاتریش رفته بود توانست با نتیجه ۱۰ برصفر به برتری برسد و ضمن رسیدن به فینال، مدال المپیکی اش را هم نهایی کند. ملایی به دلیل سیاست عدم مبارزه ورزشکاران ایران با اسرائیل، از ایران مهاجرت کرد و به آلمان رفت. بعد از آن، تابعیت مغولستان را به دست آورد و با پرچم این کشور در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند. 
گفتنی اینکه، جودوی ایران با رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی 4 سال از حضور در مسابقات جهانی محروم شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها