به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۳۰۲۱۹

آمریکا: گزینه نظامی علیه سوریه بعید نیست

گروه بين‌الملل: وزارت خارجه آمریکا در تهدیدی تلویحی علیه سوریه اعلام کرد توسل به گزینه نظامی علیه این کشور بعید به نظر نمی‌رسد.
آمریکا: گزینه نظامی علیه سوریه بعید نیست
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تهدید به مداخله نظامی در سوریه بعید به نظر نمی‌رسد. "جین پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری در واشنگتن گفت: همچنان این امکان برای سوریه وجود دارد که به تعهدات خود درخصوص انتقال تسلیحات شیمیایی به خارج از کشور عمل کند. پساکی در عین حال گفت: توسل به گزینه نظامی علیه سوریه بعید به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر "جیمز کلاپر" رئیس سازمان اطلاعات ملی این کشور درباره سوریه، هم گفت: جیمز کلاپر، روز چهارشنبه، اطلاعاتی را مطرح کرده اما برای ما دسترسی به یک منبع مستقلی که این اطلاعات را تایید کند، امکان پذیر نکرده است. پساکی افزود: این گزارش ها را خواندم و ما برای اطمینان یافتن از آن تلاش خواهیم کرد. براساس این گزارش، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی خود در مجلس سنا ادعا کرده بود که احتمال می‌رود دولت سوریه توانایی تولید سلاح های میکروبی را داشته باشد.