به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۳۰۲۵۲

بانک مسکن،بدهکارترین بانک به بانک مرکزی

گروه اقتصادي: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متأسفانه سیستم بانکی دچار معضلات و مشکلات زیادی شده و حساب اکثر بانک ها در بانک مرکزی بدلیل فشارها و هزینه های سالهای گذشته قرمز است.
بانک مسکن،بدهکارترین بانک به بانک مرکزی
سید محمد علی سید ابریشمی در نشست با صنعتگران و مدیران واحدهای صنعتی افزود: همه بانکهای کشور مدیون و بدهکار بانک مرکزی هستند و امکانات مالی آنها اجازه نمی​دهد که تسهیلات جدید را بپردازند. وی اظهارکرد: بانک مسکن بعنوان بدهکارترین بانک کشور به بانک مرکزی چراکه تمام سرمایه گذاری های سالهای گذشته ناقص بوده و وام های زود بازده ای که در یک دورانی پرداخت شده، بازگشت پیدا نکرده اند و باید برای این امر راهکاری اتخاذ کرد. مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: با شرایطی که برای بانک ها به وجود آمده آنها توانایی ندارند آن چنان که باید از سرمایه گذاران و صنعت گران حمایت کنند. سید ابریشمی تصریح کرد: متأسفانه به جای اینکه اعتبارات این بانک ها صرف حمایت از صنایع شود در جایی خرج شد که بخش خصوصی باید وارد کار می​شد.

وی ابراز امیدواری کرد با احیای توان بانک​ها، صنایع کوچک و شهرک​های صنعتی به سرعت شکوفا و فعال​تر شوند. مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک​های صنعتی کشور عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران در زمینه تسهیلات بانکی است که باید با ارائه راهکارهای مناسب مشکلات صاحبان صنایع را برطرف کنیم. سید ابریشمی ادامه داد: تولیدکنندگان تنها به کمک​های بانکی اکتفا نکنند بلکه سعی داشته باشند با کمک شرکای جدید و فروش اوراق قرضه در صدد رفع مشکلات خود باشند. وی اظهارکرد: یکی از برنامه​های اصلی ما احیا و فعال سازی شهرک​های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته است تا در کنار آن ایجاد اشتغال و تولید در این مناطق شود.