به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۶:۲۷
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۳۰۹۹۹
شرایط نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است؛

فاطمه معتمدآریا: چهار سال ممنوع‌الکار بودم

گروه فرهنگ وهنر: فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه در چهار سال گذشته اجازه کار نداشته است، گفت: فضای فرهنگی کشور قابل قیاس با گذشته نیست.
فاطمه معتمدآریا: چهار سال ممنوع‌الکار بودم
فاطمه معتمد آریا گفت: در چهار سال گذشته هر کارگردانی که برای بازی در فیلم یا تئاتر با من قرارداد می​بست، موفق به دریافت مجوز نمی​شد و به آنها می​گفتند چون معتمدآریا در این اثر حضور دارد اجازه ساخت و نمایش آن صادر نخواهد شد. وی ادامه داد: به این دلیل بیش از چهار سال از صحنه تئاتر دور بودم و در این مدت فقط فیلم اینجا بدون من اکران شد. خوشحالم که پس از این مدت طولانی با نمایش ننه دلاور در سی ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتم و با خروج فیلم قصه ها از توقیف یک بار دیگر فیلمی از من در سینما به نمایش درآمد. بازیگر فیلم گیلانه درباره فضای فرهنگی کشور در دوران دولت یازدهم گفت: شرایط نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است و قابل قیاس با دوره های پیشین نیست. حضور حجت الله ایوبی در راس مدیریت سینمای کشور نقطه مهمی در تغییر و تحولاتی است که اتفاق می​افتد.

وی افزود: این شرایط جدید که باعث ایجاد حسی از امید در بخش های مختلف جامعه نسبت به ایجاد تغییرات در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است، هنرمندان و سینماگران را نیز امیدوار می کند که بتوانند با شرایط بهتر و به دور از محدودیت های سلیقه ای و غیرقانونی به کار خود ادامه دهند. معتمدآریا با اشاره به درخواست رئیس جمهوری از سینماگران برای ساخت فیلم های شادی آور و امیدآفرین، خاطرنشان کرد: بر اساس اخباری که در رسانه​های کشور منتشر می​شود، حدود 90 درصد مردم ایران دچار افسردگی هستند به این دلیل فیلم​های شادی آور می​تواند تاثیر بسیار خوبی در جامعه داشته باشد. وی تاکید کرد: اگر اعتقاد داشته باشیم که سینما یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین هنرهاست، قطعا فیلم​های شادی آور و امیدآفرین می​تواند باعث ایجاد تغییر در ذهنیت مردم جامعه شود. معتمد آریا با فیلم قصه ها ساخته رخشان بنی اعتماد در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
مرجع : ايرنا

وای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۸:۵۰
چرا؟ خوب معلومه چون ایشان با یکی از بانوان طراز اول مملکت(سرکار خانم زهرا رهنورد) نشست و برخاست داشته، دلیل از این محکمه پسندتر!!! (205162)
وای بر شماها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۵۶
این چه دلیلیه؟
منطق میدونی چیه؟ میدونی خدا برای چی به همه عقل داده؟ برای این که بفهمی که همه یکسان هستن و حق ندارن نظرشونو بهم تحمیل کنن
شماها که ادعا میکنین تو کشور آزادی بیان هست پس کو؟
طرف یه جناحی رو دوست داره به من و تو ربطی داره؟ (205303)
ایرانی
Romania
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۲:۲۲
مطلب "وای" رو نگرفتی!! اون به کنایه و از روی تمسخر گفته نه اینکه معتقد باشه !! (205363)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۱:۳۸
روحیه اصلاح طلبی و نترس بودنتون قابل تحسینه و ما هم دوستون داریم اما اینکه براحتی فرهنگ اصیل ایرانی رو زیر پا میزارید و خیلی راحت متاثر از جو غرب و لپاس پوشیدن اونا میشید درست نیست بخصوص تا پاتون میرسه به اون ور اب از خود بی خود میشید و و معلوم نیست با اون طرز پوشش یک زن مسلمون هستید یا غربی؟! والا مطمینم غربی ها رو هم گیج کردید و با ابروی زنان مسلمان هم بازی می کنید
هنرمندی به لخت شدن و ادای زنان اون ور رو در اوردن نیست باید با هنرتون اونا را مجذوب خودتون کنید نه با طرز لباس پوشیدنتون! (205350)
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۰۴
اسخنان این هنرمند مردمی مصداق روشنفکری و واقع بینیه. به جای خیلی های دیگر که ادعاشون عالم برداشته از این روزنه امیدی که بوجود اومده به فال نیک برای کار کردن میبینه این یعنی اصلاح طلبی (205172)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۱۸
بازیگر خوبی مثل خانم معتمداریا چرا باید ممنوع الکاربشه (205178)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۱۹
از خانم معتمد آریا عذرخواهی می کنیم که به خاطر بی حجابی ایشان در خارج از کشور ایشان را از فعالیت ممنوع کرده بودند . ایشان روی سر همه مومنین جای دارند . اصلا جمهوری اسلامی در بست در خدمت امثال ایشان است (205179)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۳۵
قضیه مربوط است به چراغ گونی1389درجشنواره کن که این خانم بدون حجاب وبامچ بند سبز ورود فرمودند! سوال اینجاست خانم محترم! مگرشما مسلمان نیستید؟ (205184)
وای بر شماها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۰:۰۲
چه ربطی داره؟ اگه راست میگی تو نگاه نمیکیردی؟مگه تو مسلمان نیستی ؟
هر کسی رو تو قبر خودش میزارن و مطمئن باش برای حجاب بقیه نمیان یقه تورو بگیرن!!
اصل رو ول کردیم چسبیدیم به فرع
تو کشور میلیاردها دزدی میشه هزاران نفر بعلت فقر دست به هرکاری میزنن اونوقت امثال شماها دنبال درست کردن حجابید؟!!!!!!!!!!!!!!
مردم کشورهای دیگه حجاب ندارن پس اون دنیا رو هم ندارن!!!
تو به فکر مردم آزاری نباش حق الناس رو ادا کن حق الله رو خدا میخشه (205306)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۱۲
عکس های تو این 4 سالشو دیدین خخخخخخخخخخخخخخ (205203)
ممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۴۶
فیلم های شادی آور و امیدبخش خوبه به شرطی که خودمونو فریب ندیم . (205217)
سینانسی
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۵۶
چرا نظر در بحث فلامینگو رو بستی بهاااااار؟؟؟
بنده خدا فلامینگوئه 83 ساله هم مرد! معلوم نیست ج......
:)))))) (205223)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۰۲
باز خوبه شما فقط ممنوع الکار بودید مردم که ممنوع الانتقاد ممنوع الاعتراض و کلا ممنوع الحرف بودند (205228)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۲۲
بعضی تا معروف می شند مردمشون رو فراموش می کنند و به اون ها پشت می کنند ؛ فرتی می افتند توبغل غربی ها!!! (205236)
یار خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۴۴
خانم معتمد اریا شما وقتی که فضای فرهنگی جامعه خصوصا سینما به سمت اباحه گری برود فضا را مطلوب ارزیابی می کنید عکس های کاملا فرهنگی شما در جشنواره های مختلف خارج از کشور نشان از فرهنگ بالای شما دارد! (205267)
سهیل
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۴۴
درسته که خانم معتمد آریا فیلم بازی نکردند و ما ناراحت بودیم ولی بنده در جریانم که تئاتر بازی میکردند ،نمایشنامه خوانی میکردند و کلاسهای آموزش بازیگریشان حتی در مراکز استانها به راحتی برگزار میشد (205268)
محمد خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۱۳
خانم بازیگربا اون وضعیت بی حجابی که شما در جشنواره های خارجی حضور داشتید نباید توقع حضور هم داشته باشید تازه اینا هم به شما لطف می کنند مجوز می دن
فراموش نکردید که در مراسم دریافت جایزه هانری لانگوا مجری شما رو بوسید. (205283)
هنر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۲۰
طفلکا.آدمی که ضد هنر باشه بیسواده. (205286)
A R A M I S
Romania
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۲۵
خانم معتمد آریا الحق در حرفه بازیگری قابل احترام هستند ولی آیا افسردگی جامعه ای که ریشه در فقر و بیکاری و اعتیاد و عدم ازدواج جوانان داره با فیلمهای شادی آور رفع خواهد شد... (205287)
ارسطو از پایتخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۰:۲۵
ایا کشف حجاب کار خوبیست؟ ایا اباحه گری کار خوبیست ؟ ایا حلال خدا رو حرام کردن کار خوبیست ؟ والله کار خوبی نیست (205316)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۲:۰۳
ما به بازیگرایی که باعث فساد میشند نیازی نداریم بهتره بری کنار.اگه این دولت موجب شده که بازم بیای بخاطره اینکه میترسند و زیادی روشنفکرند. ولی واب به حالشون اگه اینگونه ادامه بدند مثل مفسدای دیگه زود فاش میشند. (205357)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۲:۰۵
خانم معتمد آریا زیاد صحبت نکن! وضع و حال چهار سال پیشتم ببین! در ضمن دل خجسته ای داری خیلی هم شاد نشین چون خیلی از چارچوبها تو هر دولتی باید حفظ بشه! حالا میخواد هر دولتی باشه با هر سلیقه ای! مطمئن باشین که دولت هم موظف به رعایت این چارچوب ها است!! پس مواظب باشید که تو این چهار سال آینده هم ممنوع الکار نشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (205358)