به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۱۲۹۴۲

حلقه‌های زحل از چه چیزی ساخته شده اند؟

حلقه‌های زحل از چه چیزی ساخته شده اند؟
گروه علمی:چندین سیاره در منظومه شمسی دارای حلقه هستند، اما هیچ کدام از آن‌ها به بزرگی و درخشان بودن حلقه سیاره زحل نیست. حلقه‌های زحل یکی از برجسته‌ترین مشخصه‌های این سیاره محسوب می‌شود. اما شاید در ذهن شما هم این سوال ایجاد شده باشد که این حلقه‌های فضایی از چه چیزی ساخته شده‌اند و در واقع چه شکلی هستند؟ این سوال فقط یک ذره کوچک در مقایسه با بقیه جهان است و منظومه شمسی ما هنوز عجایب زیادی در خود جای داده است. زمین تنها سیاره شناخته شده دارای حیات است، مشتری یک سیاره گازی غول پیکر با طوفان‌های عظیم است و چرخش سیاره اورانوس شبیه هیچ یک از سیاره‌های نزدیکش نیست.

سیاره زحل هم جنبه‌های منحصر به فرد زیادی دارد. این سیاره ششمین سیاره از خورشید است، دوره مداری آن ۲۹ سال است و دارای مساحت ۱۶.۴۹ میلیارد مایل مربع است که در مقایسه با وسعت زمین، رقم قابل توجهی است. زحل همچنین به این دلیل که یک سیاره گازی است، مورد توجه قرار می‌گیرد. این سیاره به جای داشتن یک سطح جامد، تماما از گاز‌های هیدروژن، هلیوم، متان و آمونیاک تشکیل شده است. اما همانطور که گفتیم زحل به دلیل حلقه درخشان خود می‌تواند جالب باشد.

در منظومه شمسی سیاره‌های دیگری نیز هستند که حلقه دارند، اما حلقه هیچ‌کدام از آن‌ها به بزرگی زحل نیستند. به گفته ناسا، حلقه‌های زحل از تکه‌های سیارک‌ها، دنباله‌دار‌ها و قمر‌های شکسته تشکیل شده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت که این حلقه‌ها از میلیارد‌ها قطعه یخ، سنگ فضایی و غبار تشکیل شده اند.


حلقه‌های زحل چه شکلی هستند؟
در اکثر تصاویر زحل، حلقه‌های آن کاملا گرد و بسیار یکنواخت به نظر می‌رسد. در تصاویری که می‌توانید آن‌ها را در سراسر اینترنت ببینید حلقه‌های زحل از یکدیگر جدا هستند، اما کاملا یکنواخت به نظر می‌رسند. وقتی از فاصله دور به زحل نگاه می‌کنید تمام آن سنگ، یخ و غبار‌ها خطوط تمیزی را ایجاد می‌کنند؛ با این حال اگر کسی این حلقه‌ها را از نزدیک ببیند، بسیار درهم و آشفته به نظر می‌رسند. کشش گرانشی قدرتمند زحل همه این اجرام را به شکلی منظم در حرکت نگه می‌دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها