به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۱۳۳۷

افشاگري يک داور انگليسي عليه فرگوسن

گروه ورزشی: يک داور انگليسي فاش کرد که فرگوسن در روزهاي حضورش در منچستريونايتد در حالي که تيمش سه بر يک عقب بود از او خواست تا بازي را لغو کند!
افشاگري يک داور انگليسي عليه فرگوسن
بدون شک سرآلکس فرگوسن يکي از بهترين مربيان تاريخ فوتبال جهان بوده است. او سال‌ها در منچستر يونايتد افتخار کسب کرد و به همگان ثابت کرد که چه مربي بزرگي است. او تقريبا پس از سه دهه حضور در شياطين سرخ فصل گذشته بعد از قهرمان کردن اين تيم از دنياي مربيگري خداحافظي کرد تا جاي خود را به ديويد مويس بدهد.

درموت کالاگر، داور بازنشسته انگليسي در يک برنامه تلويزيوني سخنان جنجالي را درباره سرآلکس فرگوسن بر زبان آورد. او گفت: در فصل 1996-1997 زماني که منچستر يونايتد به مصاف ميدلزبورو رفته بود فرگوسن از من خواست تا بازي را لغو کنم؛ چرا که تيمش به مشکل خورده بود و با نتيجه سه بر يک عقب بود! منچستر يونايتد در يک هفته سه بار به ميدان رفته بود و بازيکنان اين تيم کاملا خسته به نظر مي‌رسيدند. در بين دو نيمه فرگوسن به من گفت: "به خوبي مي‌دانم که اين بازي را واگذار خواهيم کرد. لطفا بازي را لغو کنيد؛ چرا که زمين بازي از شدت بارندگي به استخر تبديل شده است و مجبوريم به جاي پا از دست استفاده کنيم!" من خواسته فرگوسن را رد کردم و ترجيح دادم تا بازي ادامه يابد.

اين داور انگليسي افزود: در يکي از صحنه‌ها يکي از بازيکنان منچستريونايتد در محوطه جريمه ميدلزبورو به زمين افتاد و من پنالتي تشخيص ندادم و ضربه دروازه را نشان دادم. در اين هنگام بود که فرگوسن به بدترين شکل ممکن بر سر من فرياد زد و تا پايان بازي به اين کار خود ادامه داد و در هر صحنه‌اي به شدت اعتراض مي‌کرد. فرگوسن عادت داشت که همواره به داوران اعتراض کند و روي آنها فشار آورد. او اين کار را با هر داوري مي‌کرد و اين فقط درباره من صدق نمي‌کند.

نکته جالب اينکه منچستر يونايتد در آن ديدار موفق شد در نهايت با درخشش سولسشر بازي را به تساوي بکشاند و در نهايت جام قهرماني را بالاي سر برد. در حالي که در آن زمان‌ منچستريونايتد با هدايت فرگوسن قدرت نخست فوتبال انگليس بود. اين روزها اين تيم در نبود فرگوسن به بحران فرو رفته است و با 40 امتياز در رده هفتم جدول رده‌بندي ليگ جزيره قرار دارد.