به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۱۳۵۸
قابل توجه افراطيون وطني؛

جان بولتون: ایران سر غرب کلاه گذاشت!

گروه بين‌الملل: نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با انتشار مقاله‌ای سیاستهای باراک اوباما درباره ایران را به باد انتقاد گرفت و نوشت که ایران در توافق هسته ای ژنو سر دیپلمات‌های غربی را کلاه گذاشته است.
جان بولتون: ایران سر غرب کلاه گذاشت!
به گزارش فارس، جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در مقاله‌ای در مجله نشنال رویو نوشت: ایران به مدت تقریبا سه دهه تلاشهای غرب در زمینه مبارزه با منع تکثیر سلاحهای کشتار جمعی را به بازی گرفت. تهران به مراتب از دیپلماتها، جاسوسان و رهبران سیاسی ما زرنگ تر بوده است. ایران در توافق اقدام مشترک که در ژنو به دست آمد نیز دوباره این بازی را تکرار کرد و چشم انداز توقف یا کند کردن برنامه هسته ای ایران را تیره‌تر کرد.

وی در ادامه نوشت: باید به ایران در زمینه این توافق موقت که با 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان حاصل شد جایزه داد. بدتر اینکه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با خوشحالی به دنبال راه حلی جامع است و این در حالی است که ایران هرگز با اقدامی که مانع از ادامه برنامه هسته ای این کشور بشود موافقت نمی‌کند. فروپاشی تحریمها ضعف آن را به عنوان یک ابزار فشار برجسته کرد.

این تحریم‌ها، آنقدر که عده ای معتقدند، به لحاظ اقتصادی و کند کردن برنامه هسته ای ایران کارآمدی ندارد. حامیان تحریم های آمریکا اشتباه محاسباتی بزرگی مرتکب شده‌اند چرا که آنها فراموش کرده‌اند در جایگاه تصمیم‌گیری نیستند. اوباما الان روی کار است. ما شاهدیم سیاستی که یک رئیس جمهور قوی آمریکا از آن به عنوان قدرت یاد می کرد اکنون در دستان یک رئیس جمهور ضعیف بی‌ استفاده شده است.

وی در ادامه مقاله خود آورده است؛ امتیازاتی که ایران در قبال توافق هسته ای ژنو داده است اندک و به راحتی قابل بازگشت است. همانطور که عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران در مصاحبه خود در ماه ژانویه گفت؛ « ما می‌توانیم غنی سازی ۲۰ درصد را در کمتر از یک روز دوباره شروع کنیم و مواد هسته ای را دوباره تولید کنیم. بنابراین ساختار برنامه هسته ای ما حفظ شده است. من می‌توانیم با قاطعیت بگویم که ساختار برنامه هسته ای ما حفظ خواهد شد. هیچ چیزی کنار گذاشته یا برچیده یا تعلیق نمی‌شود. همه چیز ادامه خواهد یافت، غنی سازی هم ادامه می یابد. بولتون نوشت: متاسفانه آقای عراقچی درست می‌گوید.

بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۶:۳۳
جان بولتون اشتباه میکنه رسایی وضرغام تی وی راست میگه.هههههههههههههههه.
درودبرروحانی وظریف ویاشاسین ایرانین (205963)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۲:۲۸
نتانیاهو و جان بولتون و گروه پایداری یک همایش بین المللی در نقد توافق ژنو برگزار کنند (206016)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۳:۱۳
این جان بولتون آن جان بولتون نیست که پدر جان.حتما یک آمریکایی آنهم از شمال آمریکا که اسمش بولتون بوده به جان خودش قسم خورده واز این حرفها زده شما هم با عجله ذوق زده شده اید.به مرگ صدام اگر دروغ بگویم.باور ندارید از آقای رسایی یا شریعتمداری کیهان یا حسینیان واز این قیبل راست گویان بپرسید.شلوغش می کنید که چه بشود؟در این آستانه یوم الله غلطت حس استکبار ستیزی مردم را پایین می آورید!!!! حالا فهمیدید که چراجناب مصباح گفت که شما.... نگویم بهتر است. (206021)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۳:۵۸
پس کری چی میگه ؟
......................................................
اینا خودشون می دونن چه کلاه گشادی گذاشتن سر تیم ضعیف ایران ...شما یا یساده ای یا خودن رو به سادگی زدی ... (206023)
صفا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۷:۱۹
من احساس میکنم که این حرفا یه جور نعل وارونست (205967)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۰:۰۸
شماهمان جوراحساسی باشی بهترست صفاجون (205993)
تاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۰:۱۵
اقا صفا شمام که حرف شریعتمداری رو میزنی یه روز میگه اگه اسراییل با کارامون مخالفت کنه ینی کارمون درسته ولی به محض اینکه از توافق هسته ای انجام شد و اسراییل خیلی ناراحت شد گفت این نعل وارون است نمیدونیم کدوم حرفو باور کنیم .... (205996)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۲:۰۲
جان بولتون ازوقتی که شناخته شد به طور شگفت انگیزی برعکس اظهار نظر میکرده (206011)
ظل انوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۷:۲۵
حرف حقی بود که بواسطه بازی درست و بدون نقص تیم دیپلماسی ایران،یک آمریکایی مشهور در سیاست خارجه،به آن اعتراف کرد،محمد جواد ظریف دمت گرم (205969)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۸:۱۷
آقایان دانشجویان باسواد کاتبان نامه خدمت آقای حسن روحانی ،که هرگز سهمیه و بورسیه ارگانها نیستن این مطلب رو بخونن و اگه سوادشون قد میده محضر استاد حسین نتانیاهو هم تقریر بفرمایند. (205973)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۸:۵۸
اقاي مصباح يزدي بخواند يكي مثل احمدي نژاد را تاييد مي كند يكي را ملت تاييد كرد (205978)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۹:۳۰
نو محافظه کاران امریکا همراه با کارتلهای اسلحه سازی و تندروهای اسراییلی از اینکه نتوانستند جنگ و نابودی را به کشور دیگری درخاورمیانه برسانند مثل بعضی از افراطی های داخلی، دارند دیوانه میشوند و باید مراقب خرابکاریهای انها در مذاکرات بود، هدف تندروهای امریکا و امثال نتانیاهو کلنگی کردن کل کشورهای خاورمیانه است (205983)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۹:۳۹
درودبرمحمدجوادضریف.
ولی انصافا هیکل محمدجواد انقدرهم ظریف نیست (205986)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۹:۵۱
البته به نظر می آید آقای بولتون مانند افراطیون داخلی ایران یک جنگ طلب باشد و از اینکه احتمال وقوع جنگ کاهش یافته نگران است (205989)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۹:۵۷
این تعریف بود یا تکذیب؛ کلاه برداری شایسته نام تان است. ایرانی ها ظریفند؛ ظریف! (205991)
عقل سرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۰:۰۷
افراطی از نظر شما یعنی کسانی که با شما هم فکر نیستند! افراطی در واقع تعریفش همین کاری است که شما می کنید. اگر بیشتر توضیح بدهم می دانم که نظرم را منتشر نمی کنید! (205992)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۲۱:۳۵
ایراد اصلی از برخی نخبگان دانشگاهی است که به طور رسمی از دیپلماسی دولت که تحت نظر مقام معظم رهبری است، حمایت نمی‌کند. هزاران دانشجو و استاد دانشگاه‌های مطرح می‌توانند در اقدامی تلاش‌های دولت را ارج بنهند، اما نمی‌دانم چرا تعلل دارند. (206005)