به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۲۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۳۲۰۵۸۱

تست دوپینگ پرچمدار ایران مثبت شد!

گروه ورزشی: پرچمدار ایران در المپیک زمستانی 2022 پکن پیش از شروع رقابت خود در این تورنمنت با جواب مثبت دوپینگ مواجه شد.
تست دوپینگ پرچمدار ایران مثبت شد!
خبرگزاری رویترز در خبری گزارش داده آژانس بین المللی تست (ITA) امروز اعلام کرد که تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی اسکی‌باز ایرانی در رشته آلپاین مثبت و او موقتاً تعلیق شده است.
آژانس بین‌المللی تست گفت که نمونه جمع آوری شده در جریان کنترل ضد‌دوپینگ خارج از مسابقه در روز دوشنبه در پکن اخذ شده و نمونه ورزشکار ایرانی به دلیل ماده استروئید آندروژنی آنابولیک که در لیست مواد ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار دارد، مثبت بوده است.
براساس اعلام این آژانس، ساوه‌شمشکی از مسابقه، تمرین، مربیگری یا شرکت در هر فعالیتی در طول بازی‌های المپیک زمستانی منع شده است.
المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۱۵ بهمن ماه سال جاری آغاز شده و ایران هم در این رویداد بزرگ سه نماینده در اسکی صحرانوردی و آلپاین دارد.
حسین ساوه شمشکی که پیش از این نیز تجربه حضور در المپیک را دارد، سهمیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را کسب کرده بود و حالا قبل از حضور در این مسابقات تستش مثبت اعلام شده است. 
 

 
در بیانیه منتشر شده پیرامون این موضوع آمده است: "این ورزشکار از مسابقه، تمرین، مربیگری یا شرکت در هر فعالیتی در طول بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 منع می شود. این ورزشکار حق دارد اعتراض خود را به دادگاه عالی ورزش و بخش مبارزه با دوپینگ آن ارائه دهد. او همچنین این حق را دارد که درخواست یک آزمایش جدید بکند."

این ورزشکار حق دارد نسبت به اعمال تعلیق موقت در دادگاه داوری ورزش - بخش ضد دوپینگ (CAS ADD) اعتراض کند. وی همچنین حق درخواست تجزیه و تحلیل نمونه B را خواهد داشت.
این اولین نمونه مثبت دوپینگ در المپیک زمستانی است که ورزش ایران را در شوک فرو برده است.
این در حالی است که امروز عاطفه احمدی به عنوان اولین اسکی باز ایرانی در المپیک زمستانی به رقابت پرداخت.
برچسب ها: المپیک زمستانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها