به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۳۲۳۵۴

شكاف عمیق طبقاتی

اقباله هیئتی

افتتاح یك باشگاه بدنسازی در شمال پایتخت و در یكی از لاكچری‌ترین مناطق خیابان فرشته به عنوان نمادی از ثروت با حضور ستاره‌های اروپایی فوتبال در روزهای گذشته بسیار خبرساز بوده است. تصاویر خندان ستاره‌های خارجی و ثروتمندان داخلی با لباس‌های مارك در باشگاه لاكچری با تجهیزات آنچنانی كه احتمالا در میانه افزایش و شدت تحریم‌ها از بهترین كارخانه‌های اروپایی و امریكایی بدون هیچ‌گونه مشكل مالی و اعتباری و حتی سیاسی وارد شده تا خللی در زندگی ثرومندان وارد نشود!

لوتار ماتئوس، مارکوس مرک، آندریاس برمه و پیر لوئیجی کولینا چند روز پیش در یك سفر تفریحی و اقتصادی (برای خودشان البته) با سر و صدای فراوان وارد تهران شدند و این باشگاه بدنسازی را كه اتفاقا نه دولتی و از زیرمجوعه‌های وزارتخانه‌ای خاص است بلكه متعلق به یكی از پولدارهای تهرانی است افتتاح كردند؛‌افتتاحی پرحاشیه و پر از آدم‌های پرحاشیه و نه چندان خوشنام. همین مضووع واكنش‌های فراوانی را به دنبال داشت؛ برخی به دنبال این بودند كه ببینند فرد یا افرادی كه این ستاره ها را به تهران دعوت كرده (گفته می‌شود برای یك روز هر یك از آنان مبلغ 10 هزار دلار معادل حدودی 280 میلیون تومان پول دریافت كرده‌اند) از كجا چنین پول‌هایی را آورده‌اند؟ بعدتر مشخص شد تنها حق عضویت یكساله در باشگاه مذكور بیش از 300 میلیون تومان در سال است! مبلغی كه مردم برای یك پنجم و یك ششم آن ماه‌ها در نوبت وام بانكی با بهره‌های 18 و 24 درصد می‌مانند!
فكر كنید این افراد با این همه خرج به تهران آمده اند تا یك باشگاه بدنسازی را افتتاح كنند اما برای چه كسانی؟ بله برای فوق‌پولدارهای تهرانی كه در این سال‌ها ابر و باد و مه و خورشید و البته تورم و رانت و تمام مولفه‌های اقتصادی به كمكشان آمده تا ثروتشان را به صورت نجومی افزایش دهند!
اگر تابحال از شكاف طبقاتی در شهرهایی همچون كلكته و ریو و بسیاری دیگر از مناطق شنیده و خوانده بودید، حالا باید تهران را دریابید؛ شهری كه مردمش از بیچارگی و فقر مجبورند با اجاره اتاق روی پشت‌بام و سرویس بهداشتی مشترك با خانواده‌های دیگر، سر برج را به امید شندرغاز حقوق بگذرانند و در آن سوی آن، ستاره‌های اروپایی می‌آیند تا باشگاه بعضی‌ها را افتتاح كنند و این یعنی شكاف طبقاتی عمیق و خشنی كه می‌رود به دره‌ای خطرناك بدل شود.
برچسب ها: شکاف طبقاتی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها