به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۳۳۶۳۲
در نگارخانه ابوسعید از از 6 تا 16 اسفند

نمایشگاه پرتره مشاهیر علم و ادب در تهران

گروه هنري: نمایشگاهی از نقاشی پرتره مشاهیر علم و ادب جهان کاری از آرش گلزاری حسینی از 6 تا 16 اسفند در نگارخانه ابوسعید فرهنگسرای رازی برپا خواهد شد.
نمایشگاه پرتره مشاهیر علم و ادب در تهران
آرش گلزاری حسینی، هنرمند نقاش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه 31 تابلوی نقاشی پرتره با تکنیک پاستل در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: این آثار نقاشی همگی پرتره مشاهیر علم و ادب هستند که در میان آنها پرتره دانشمندان مسلمان و ایران همچون دکتر محمود حسابی، محمد بن زکریای رازی، ابوالقاسم فردوسی، ابن سینا نیز کار شده است که به نمایش درخواهد آمد.

گلزاری حسینی با اشاره به اینکه این آثار در قطع 50 در 70 سانتیمتر کشیده شده‌اند تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع دعوتنامه‌ای برای برخی سفرا و مسئولان کشورهای مختلف جهان برای شرکت در افتتاحیه این نمایشگاه و همچنین بازدید از این آثار ارسال شده است که از آن جمله می‌توانم به لئو بوکاردی؛ نماینده سفارت واتیکان در تهران، بورکینی کوالوف؛ رایزن فرهنگی سفارت روسیه، ین‌پیتر شم رود؛ سفیر نروژ،امیت یاردیم؛ سفیر ترکیه و همچنین گری لوئیس؛ رئیس بخش محیط زیست سازمان ملل متحد و مقام ارشد این سازمان در ایران اشاره کنم که اتفاقاً یکی از آثار موجود در نمایشگاه پرتره‌ای از چهره اوست.

وی به سابقه خود در زمینه طراحی پرتره پرداخت و به ایکنا گفت: سال 91 در جریان خدمت سربازی 15 پرتره از چهره شهدای دفاع مقدس همچون شهید‌خلبان عباس بابایی را کار کردم که در آموزشکده امیرالمؤمنین نزاجا به نمایش درآمد و مورد استقبال مقامات کشوری و لشکری واقع شد. گلزاری با اشاره به اینکه آن زمان از سوی برخی از فرماندهان و مقامات ارشد ارتش در ادامه این کار مورد تشویق قرار گرفت گفت: آن زمان امیر‌سرتیپ دوم حسن سلطانی، فرماندهی مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا از این فعالیت من استقبال کرد و مورد تشویق و تمجید قرار گرفتم که این روند در مورد نمایشگاه اخیر نیز تداوم داشت و قرار است از سوی ایشان برخی از مقامات کشوری و لشکری نیز از این نمایشگاه که زیر نظر فرهنگسرای رازی است و در میدان منیریه تهران واقع است بازدید کنند.