به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۴۳۹۹۵

میزان و نحوه پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه

گروه گردشگری: ترکیه یکی از مقصدهای محبوب ایرانیان برای سفر به شمار می‌رود. ترکیه به خاطر جاذبه‌های گردشگری دیدنی و هم چنین نزدیکی به ایران همیشه در لیست سفرهای بهاری و تابستانه ایرانیان قرار دارد. هم چنین جهت سفر به کشور ترکیه نیازی به ویزا نیست و فقط با تهیه بلیط، می‌توانید چمدان خود را بسته و به این کشور دیدنی سفر کنید.
میزان و نحوه پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه
البته در این کشور قوانین بسیاری وجود دارد که در صورت توجه نکردن به آنها دچار دردسرهای زیادی می‌شوید. مثلا یکی از قوانین ترکیه، اقامت بدون ویزا به مدت سه ماه است و در صورتی که بیشتر از این مدت در ترکیه اقامت داشته باشید مشمول جریمه اضافه ماندن در ترکیه می‌شوید. در این مقاله قصد داریم به میزان و نحوه پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه اشاره کنیم.

چقدر می‌توانیم در ترکیه بدون ویزا اقامت داشته باشیم؟
اگر قصد سفر به ترکیه را دارید باید توجه داشته باشید که طبق قوانین دولت ترکیه، امکان اقامت بدون ویزا در این کشور به مدت نود روز است. هم چنین بعد از بازگشت به ایران، اگر دوست داشتید دوباره به این کشور سفر کنید باید به همان اندازه که در ترکیه اقامت داشتید در خارج از این کشور بمانید. یعنی هر شش ماه یکبار می‌توانید بدون ویزا به این کشور سفر کنید. در صورتی که بیش از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید مشمول پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه می‌شوید.

میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه
اگر بنا به دلایلی مجبور شدید که بیش از سه ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنید‌. میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه برای افراد زیر هجده سال و بالای هجده سال متفاوت است که در این بخش به آنها می‌پردازیم.
•    میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه برای افراد بالای هجده سال، پنجاه دلار به علاوه صد و ده لیر بابت صدور کارت اقامت می‌باشد. البته این مبلغ برای یک ماه اقامت اضافه است و در صورتی که بیشتر شود، ده دلار به مبلغ جریمه اضافه می‌شود.
•    میزان جریمه اضافه ماندن در ترکیه برای افراد زیر هجده سال برای مدت یک ماه، بیست و پنج دلار به علاوه صد و ده لیر بابت صدور کارت اقامت است. اگر بیشتر از یک ماه در این کشور اقامت داشتید، ده دلار به مبلغ جریمه اضافه می‌گردد.

نحوه پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه
نحوه محاسبه و پرداخت جریمه توسط مأموران فرودگاه انجام می‌شود. ابتدا ماموران فرودگاه میزان جریمه را مشخص کرده و سپس شما با مراجعه به بانک‌های موجود در فرودگاه، اقدام به پرداخت جریمه کرده و فیش واریزی را به مأموران تحویل می‌دهید.

در صورت پرداخت نکردن جریمه چه اتفاقی می‌افتد؟
در تمام دنیا در صورتی که قانون شکنی صورت بگیرد، فرد مشمول پرداخت جریمه و مجازات می‌شود. درصورتیکه بیش از سه ماه از مدت زمان اقامت اتباع خارجی در ترکیه گذشته باشد و قبل از اخطار دولت از کشور خارج شده و جریمه اضافه ماندن در ترکیه را پرداخت کرده باشد، بر اساس قانون ترکیه طبق شرایط زیر حق ورود به کشور ترکیه را نخواهد داشت:

•    اگر فرد به مدت سه الی شش ماه بدون مجوز در ترکیه بماند، مشمول ممنوع الورود شدن به ترکیه برای اضافه ماندن به مدت یک ماه می‌شود.
•    اگر فرد به مدت شش ماه الی یک سال بدون مجوز در ترکیه اقامت داشته باشد؛ به مدت سه ماه ممنوع الورود می‌شود.
•    اگر فرد به مدت یک الی دو سال بدون ویزا در کشور ترکیه بماند به مدت یک سال ممنوع الورود می‌شود.
•    اکر فرد به مدت دو الی سه سال بدون مجوز در ترکیه اقامت داشته باشد به مدت دو سال دیپورت می‌شود.
•    اگر هم فرد بیش از سه سال بدون ویزا در این کشور بماند، مشمول ممنوع الورود شدن به ترکیه برای اضافه ماندن به مدت پنج سال می‌شود.

هم چنین با توجه به قانون کارمزد در کشور ترکیه، بدون در نظر گرفتن پرداخت جریمه عدم تمدید اقامت توسط اتباع خارجی، مشمول ممنوع الورود شدن به ترکیه برای اضافه ماندن به مدت سه الی پنج سال می‌شود که به شرح زیر است:
•    در صورتی که فرد بدون مجوز به مدت سه ماه در ترکیه اقامت داشته باشد، به مدت سه ماه دیپورت می‌شود.
•    در صورتی که فرد به مدت سه الی شش ماه بدون ویزا در کشور ترکیه اقامت داشته باشد، به مدت شش ماه توسط دولت ترکیه دیپورت می‌شود.
•    اکر فرد به مدت یک الی دو سال بدن داشتن ویزا در این کشور بماند، به مدت یک سال اجازه وارد شدن به خاک ترکیه را ندارد.
•    در صورتی که فرد بالای دو‌ سال بدون ویزا در کشور ترکیه بماند، به مدت پنج سال اجازه ورود به این کشور را ندارد.
•    توجه داشته باشید در صورت عدم پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه، دیگر اجازه ورود به این کشور را نخواهید داشت.

رفع دیپورت ترکیه
اگر مشمول دیپورت ترکیه شدید، جهت رفع آن می‌توانید یکی از راهکارهای زیر را انجام دهید.


•    از جمله اقدامات جهت رفع دیپورتی در ترکیه این است که یک فرد حقیقی یا حقوقی برای شما دعوت نامه بفرستد. در این صورت احتمال دارد دولت به رفع دیپورتی اقدام کند.
•     از دیگر راه‌های رفع دیپورتی، مراجعه به کنسولگری ترکیه در ایران و درخواست ویزای تحصیلی یا کاری برای آنهاست‌. در این شرایط فرد با پرداخت جریمه می‌تواند به ترکیه سفر کند.

نکات مهم هنگام دیپورت شدن از ترکیه
هر کشوری دارای قوانینی است که در صورت رعایت نکردن و قانون شکنی، مشمول جریمه‌های سنگینی می‌شوید. کشور ترکیه هم دارای قوانین مخصوص به خودش است که در صورت زیر پاگذاشتن آنها، ممکن است از این کشور دیپورت شوید. افرادی که قصد دارند به صورت غیر قانونی به این کشور مهاجرت کنند؛ توجه داشته باشند که در صورت دستگیر شدن نه‌تنها از کشور دیپورت می‌شوند بلکه دیگر اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر حتما قوانین کشور ترکیه را مطالعه کنید تا ناخواسته با نقض قوانین، مشمول جریمه نشوید.

بررسی قانون جدید ویزا در ترکیه
اگر بعد از یک سفر کوتاه به ترکیه، تصمیم گرفتید که در سفر بعدی مدت زمان بیشتری در این کشور اقامت داشته باشید، می‌توانید به جای اینکه مشمول جریمه اضافه ماندن در ترکیه شوید از طریق روش‌های دیگر اقدام به اخذ ویزای ترکیه کنید‌. شما می‌توانید از طریق خرید ملک در ترکیه، اشتغال، تحصیل وغیره اقامت این کشور را دریافت کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران اویم استانبول تماس حاصل فرمایید.

شرکت مهاجرتی اویم استانبول
همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم یکی از راه‌های اخذ ویزای ترکیه از طریق خرید ملک است. شما می‌توانید با خرید ملک در استانبول به راحتی ویزای ترکیه را دریافت کرده و تا هر زمان که دوست دارید در این کشور اقامت داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت در ترکیه یا اجاره سوئیت در استانبول می‌توانید به سایت شرکت مهاجرتی اویم استانبول به آدرس https://evimistanbul.ir/ مراجعه کنید.

کلام آخر
 در این مقاله شما را با میزان و نحوه پرداخت جریمه اضافه ماندن در ترکیه آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید مدت زمان اقامت ترکیه بدون ویزا، نود روز است و در صورتی که بیشتر از این مدت در این کشور بمانید باید جریمه اضافه ماندن در ترکیه را بپردازید. توجه داشته باشید شما به هیچ عنوان نمی‌توانید از پرداخت جریمه فرار کنید؛ زیرا در صورت عدم پرداخت، از کشور دیپورت شده و دیگر اجاره ورود به خاک ترکیه را نخواهید داشت. اگر قصد دارید به صورت قانونی در ترکیه اقامت داشته باشید می‌توانید از طریق خرید ملک اقدام به اخذ ویزای ترکیه نمایید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها