به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۸:۵۹
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۶۱۹۶

همه پرسی جهت پیوستن غزه به روسیه!

گروه بين‌الملل: شهروندان روسی ساکن نوار غزه فلسطین، از اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس خواستند برای پیوستن این منطقه به روسیه، همه پرسی برگزار کند!
به گزارش العربيه، به نظر می‌رسد برگزاری همه پرسی برای جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه، این عده را تشویق کرد تا چنین پیشنهادی ارائه دهند. روزنامه اسرائیلی «معاریو» در این باره نوشت: «برپایه برآورد‌ها در غزه چند هزار شهروند روس زندگی می‌کنند، اکثر آن‌ها زنانی هستند که با فلسطینی‌های فارغ التحصیل از دانشگاه‌های روسیه ازدواج کرده‌اند.» این روزنامه به نقل یکی از این زنان نوشت: «روسیه اعلام کرده است که از شهروندان خود در هرجای جهان باشد، حمایت خواهد کرد. در همین حال اسرائیل زندگی زنان و کوکان تبعه روسیه را در نوار غزه تهدید می‌کند.»

به گفته این شهروند روس ساکن نوار غزه، عملیات اسرائیل در نوار غزه تعداد زیادی از زنان روسی را کشت و اکنون آن‌ها از محاصره اعمال شده بر این منطقه، رنج می‌برند. او افزود: «در صورتی که غزه بخشی از روسیه شود، به این منطقه مهمات پیشرفته و اسلحه می‌رسد و باعث می‌شود اسرائیل و مصر به گونه‌ای دیگر با مردم غزه رفتار کنند.» درباره اینکه هیچ مرز مشترکی میان روسیه و غزه نیست، این زن روس گفت: «این مساله مهم نیست، آیا جبل الطارق در کنار بریتانیا است؟ یا جزایر فاکلند با بریتانیا مرز مشترک دارند؟»