به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۳ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۳۶۲۴۲

پیام دبیرکل یونسکو به مناسبت نوروز

گروه بين‌الملل: ˈایرینا بوکوواˈ دبیرکل یونسکو با انتشار پیامی فرارسیدن نوروز 1393 را به همه ملت هایی که آن را جشن می گیرند، تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان علمی ؛ اموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در این پیام آورده است: ˈمیلیون ها نفر از مردم در آسیای غربی، جنوبی و مرکزی و کشورهای حوزه بالکان و دیگر مناطق جهان نوروز را جشن می گیرند، نوروز پیام آور احترام، تفاهم متقابل و صلح برای همه زنان و مردان جهان استˈ. نوروز در سال 2009 میلادی در فهرست میراث فرهنگی بشریت قرار گرفت.

دبیرکل یونسکو در پیام خود در سایت یونسکو می نویسد: ˈنوروز زمان جشن سنت های زنده ای است که به واقعیت های زندگی معنا می بخشند و با بهره گیری از تنوع فرهنگی بشری و ساختن پل های تازه گفت وگو به آنها شکل می دهند. نوروز یادآور قدرت فرهنگ و میراث انسان به عنوان نیروهای برانگیزنده توسعه پایدار و چشمه های جوشان دانش و خلاقیت استˈ.

ˈایرینا بوکوواˈ در پیام خود ادامه می دهد: نوروز به عنوان یک سنت کهنسال با عناصر قوی فرهنگی، زمانی است برای خوش بودن با خانواده و دوستان و جامعه. نوروز همچنین جشن نوزایی و هماهنگی با طبیعت استˈ. ˈبوکوواˈ در پایان آورده است: ˈدر نوروز بیایید با هم و با هدایت روح دوستی و درک متقابل پیش برویم، این قوی ترین بنیانی است که با تکیه بر آن می توانیم چالش های جهانی را حل کنیم و به سوی همبستگی و تفاهم میان همه مردم گام برداریمˈ.