به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب : ۳۶۳۳۴۷

برد لیورپول و ناپولی و توقف دراماتیک بارسلونا

برد لیورپول و ناپولی و توقف دراماتیک بارسلونا
گروه ورزشی: بارسلونا در شبی که به پیروزی نیاز داشت، در برخی دقایق خوش شانس بود که برابر اینتر شکست نخورد. اما با توجه به قانون بازی مستقیم، نراتزوری با یک پیروزی در دو بازی اخیر راهی دور بعد لیگ قهرمانان خواهد شد.
اگرچه بارسلونا در دقایق ابتدایی مالک توپ و میدان بود، اما اولین فرصت گلزنی جدی برای اینتر ایجاد شد. در دقیقه 16 ارسال تماشایی هاکان چالهان اوغلو در مقابل دروازه با ضربه ادین ژکو همراه شد و توپ به دیرک برخورد کرده و روی خط فرود آمد تا این فرصت طلایی از دست برود.
دقایقی بعد این بار عثمان دمبله با حرکتی عرضی در پشت محوطه اقدام به ضربه زدن کرد، اما شوت فنی و تماشایی این بازیکن با عکس العمل آندره اونانا همراه شد و این موقعیت خوب تبدیل به گل نشد. 


در دقیقه 29 اینتر با ضدحمله ای تند و تیز و پاس زمینی نیکولو بارلا در سمت چپ به دونزل دامفرایس صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شد، اما ضربه این مدافع هلندی زاویه نداشت و مارک تراشتگن توپ را دفع کرد.
دقایقی بعد این بار ضربه سرخی روبرتو از پشت محوطه با مهار ناقص اونانا همراه شد، اما در ریباند روبرت لواندوفسکی به توپ نرسید و خود دروازه بان اینتر توانست اشتباهش را جبران کند. در دقیقه 36 این بار رافینیا از پشت محوطه اقدام به ضربه زدن کرد، اما شوت این بازیکن از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.



در دقیقه 40 بارسلونا به گل اول دست یافت. پاس رافینیا در سمت راست به سرخی روبرتو رسید و او با ارسال عرضی عثمان دمبله را در مقابل دروازه خالی صاحب توپ کرد تا ستاره فرانسوی گل اول را به ثمر برساند. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و بارسلونا با برتری 0-1 راهی رختکن شد.
اینتر نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و خیلی زود به گل تساوی دست یافت. ارسال الساندرو باستونی از سمت چپ با غفلت عجیب جرارد پیکه و عدم تلاش او برای دفع توپ همراه شد تا نیکولو بارلا پشت سر او به توپ رسیده و با ضربه ای دقیق به طاق دروازه، گل اول اینتر را به ثمر برساند.

در دقیقه 57 و روی ارسال کرنر بود که اینتر فرصت فوق العاده ای برای زدن گل دوم خود داشت، اما ضربه سر لائوتارو مارتینز با عکس العمل تماشایی تراشتگن همراه شد و این فرصت از دست داد.
پنج دقیقه بعد فشار اینتر در نیمه دوم به گل بعدی این تیم منجر شد. روی پاس دقیق چالهان اوغلو بود که لائوتارو در محوطه جریمه بارسلونا صاحب فرصت شده و با گذر از سد اریگ کارسیا و ضربه ای دقیق به گوشه دروازه، گل دوم را به ثمر رساند.

دقایقی بعد پاس عثمان دمبله در سمت راست محوطه به روبرت لواندوفسکی رسید و این بازیکن می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه او به سمت مخالف را آندره اونانا دفع کرد.
در دقیقه 82 بارسلونا به گل تساوی دست یافت. دفع توپ ضعیف استفان دی فرای در محوطه به لواندوفسکی رسید و ضربه این بازیکن بعد از برخورد به باستونی، تغییر جهت داده و وارد دروازه اینتر شد.
اما در دقیقه 88 اینتر به گل سوم رسید. ارسال زمینی و عرضی لائوتارو در مقابل دروازه به روبین گوسنس رسید و او در موقعیتی تک به تک موفق به گلزنی شد.
بارسلونا دو دقیقه بعد باز هم به گل تساوی دست یافت. این بار روبرت لواندوفسکی با یک پرواز بلند و ضربه سر تماشایی دروازه را باز کرد و امید را به اردوی بارسلونا برگرداند.
در دقیقه 94 کریستین اصلانی در موقعیتی فوق العاده و تک به تک خودخواهانه به توپ ضربه زده و تراشتگن به شکلی تماشایی این فرصت بسیار خوب را دفع کرد. در دقیقه 96 ضربه سر گوسنس را باز هم تراشتگن دور کرد تا این دیدار مهیج با تساوی 3-3 به پایان برسد.
ناپولی تا پیش از دیدار امشب مقابل آژاکس که در شهر ناپل برگزار می‌شد؛ روندی درخشان را پشت سر می‌گذاشت. ناپولی در تمامی رقابت‌ها، سری آ و لیگ قهرمانان اروپا، هشت پیروزی پیاپی به‌دست آورده بود و امیدوار بود امشب رکورد خود را به 9 پیروزی پیاپی افزایش دهد.
شاگردان اسپالتی در این مدت تیمهای بزرگ اروپایی را شکست داده و پیروزی‌هایی مقتدرانه مقابل لیورپول، میلان و آژاکس به‌دست آورده بودند. شاگردان اسپالتی هفته گذشته در لیگ قهرمانان موفق شدند آژاکس را در هلند 6-1 مغلوب کنند. 
تنها 4 دقیقه از زمان بازی گذشته بود که ناپولی در ورزشگاه دیه‌گو مارادونا به گل رسید. ناپولی به همان روشی که هفته گذشته با استفاده از آن چند بار دروازه هلندی‌ها را باز کرده بود بار دیگر با هجومی رعدآسا خط دفاعی آژاکس را محو کرد تا ارسال پیوتر زلینسکی با ضربه سر تماشایی ایروینگ لوزانو به گل تبدیل شود.



دوازده دقیقه بعد ناپولی بار دیگر به گل رسید. پاس کواراتسخلیا در حاشیه محوطه جریمه به راسپادوری رسید تا او با یک کنترل زیبا و ضربه‌ای تماشایی دروازه آژاکس را باز کند. نیمه اول با برتری 2-0 شاگردان لوچیانو اسپالتی به پایان رسید.


آژاکس نیمه دوم را خوب آغاز کرد و خیلی زود مزد بازی خوبش در دقایق اولیه این نیمه را گرفت. سانتر کالوین باسی به درون محوطه جریمه به دیوی کلاسن رسید که کسی او را مهار نکرده بود و کلاسن با یک ضربه سر دروازه ناپولی را باز کرد تا اختلاف به یک گل کاهش یابد.

در دقیقه 60 شوت بازیکنان ناپولی در حال ورود به دروازه آژاکس بود که با برخورد به دست تیمبر متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. کواراتسخلیا، وینگر گرجی ناپولی، پشت توپ ایستاد تا سومین گل تیمش را به ثمر برساند.



در دقیقه 83 آژاکس بار دیگر به گل رسید تا به تساوی امیدوار شود. این بار هلندی‌ها بودند که صاحب پنالتی شدند و استیون برخوین پشت توپ ایستاد تا با شکست دادن مرت، سنگربان ناپولی، دومین گل تیمش را به ثمر برساند.


اما در حالی‌که آژاکسی‌ها با 3-2 شدن نتیجه مسابقه به کسب تساوی از این بازی امیدوار شده بودند در دقیقه 89 ناپولی بود که گل دیگری به ثمر رساند. ویکتور اوسیمن، ستاره نیجریایی ناپولی، درحالی‌که یک دقیقه به پایان بازی مانده بود برای تیمش گلزنی کرد تا روند درخشش تیم اسپالتی ادامه داشته باشد. ناپولی در نهایت با نتیجه 4-2 به پیروزی رسید تا از چهار بازی خود در مرحله گروهی 12 امتیازی شود و صعودش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را قطعی کند. 



شاگردان یولیان ناگلزمان که در هر سه دیدار قبلی شان در این گروه به پیروزی رسیده بودند، در دیدار امشب هم در همان نیمه اول چهار بار دروازه حریف را باز کردند تا صعودشان به مرحله بعد قطعی شود.
بایرن بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 2 بود که روی ارسال سادیو مانه، این لروی سانه بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او از کنار دروازه میزبان به بیرون رفت.
برتری بایرن ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 10، سادیو مانه گل اول بازی را به ثمر رساند. مانه که با پاس دایو اوپامکانو صاحب توپ شده بود، بعد از یک و دو با لئون گورتسکا، با یک ضربه حساب شده دروازه ویکتوریا پلژن را باز کرد.

فشار حملات بایرن بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه 14، توماس مولر اختلاف را دو برابر کرد. این بار هم روی یک حرکت از سمت چپ بود که گورتسکا، کومان را صاحب توپ کرد و ارسال کوتاه او به دهانه دروازه را مولر به راحتی تبدیل به گل کرد.


بعد از این گل تیم میزبان تا اندازه ای پیش کشید اما باز هم این بایرنی ها بودند که ابتکار عمل را در دست داشتند و در دقیقه 25 به گل سوم رسیدند. این بار توماس مولر بود که از سمت راست پایه گذار گل شد و ارسال او با دخالت لروی سانه به گورتسکا رسید و او هم با ضربه دقیق کار را تمام کرد.

بازیکنان میزبان که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، بعد از این گل فشار بیشتری روی دروازه بایرن وارد کردند و در دقیقه 30، روی اشتباه اسون اولرایش می‌ توانستند یکی از گل های خورده را جبران کنند اما ضربه موسکرا را خود اولرایش مهار کرد.
حملات دو تیم ادامه پیدا کرد و در دقیقه 35 بایرن به گل چهارم رسید. روی پاس در عمق سانه بود که گورتسکا بار دیگر در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با یک ضربه خونسردانه، ییندریچ استانک را مغلوب کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این بایرنی ها بودند که می توانستند به گل های بعدی برسند اما در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بایرنی‌ها با برتری 4-0 به رختکن رفتند.
نیمه دوم را میزبان با سه تعویض آغاز کرد اما باز هم این بایرنی ها بودند که شروع بهتری داشتند و در دقیقه 52، روی پاس ماتیس تل، این اریک ماکسیم چوپو موتینگ بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه اش را از بالای دروازه به بیرون زد.
در ادامه بازیکنان میزبان بود که ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 58، روی تعلل بنجامین پاوارد، این اریک ژیرکا بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او به کنار دروازه برخورد کرد.
حملات میزبان ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 62، سرانجام دروازه بایرن باز شد. روی ارسال بوچا بود که موسکرا با ضربه سر توپ را پشت محوطه جریمه برای ولکانووا فراهم کرد و او هم با یک ضربه محکم دروازه اولرایش را باز کرد.
بعد از این گل بازی متعادل شد اما باز هم این بازیکنان میزبان بودند که برای زدن گل های بعدی تلاش بیشتری می کردند و سرانجام در دقیقه 75 به گل دوم رسیدند.  یان کلیمت بعد از همکاری با لیبور هولیک صاحب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.
بایرنی ها که احساس خطر کرده بودند، پیش کشیدند و در دقیقه 77 همه چیز برای زدن گل پنجم فراهم بود اما ضربه ماتیس تل به تیر دروازه برخورد کرد.
در دقایق پایانی بایرنی ها به خوبی توانستند بازی را کنترل کنند و در نهایت این دیدار با نتیجه 4-2 به پایان رسید.
لیورپول امسال فصل را خوب آغاز نکرده و بدترین شروع فصل در ده سال اخیر را تجربه می‌کند. شکست سنگین مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان و شکست روزهای گذشته مقابل آرسنال شرایط قرمزها و سرمربی‌شان یورگن کلوپ را بغرنج کرده است.
تاثیر این شرایط بر لیورپول را می‌شد در کنفرانس خبری یورگن کلوپ پیش از این بازی و عصبانیت او از سوالهای خبرنگاران دید. لیورپولی‌ها مصمم بودند با درخشش در این بازی مقابل رنجرز با اعتماد به نفسی بیشتر به لیگ برتر بازگشته و بتوانند از شرایط فعلی عبور کنند.
دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند ولی رنجرز خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 17 رایان جک توپ را با سر مهار کرد و سپس پاس هوشمندانه‌ای به اسکات آرفیلد داد تا این ملی‌پوش کانادایی از نزدیکی خط محوطه جریمه دروازه آلیسون را باز کند.



رنجرز تا سه چهار دقیقه بعد سعی داشت حملات دیگری روی دروازه لیورپول ترتیب بدهد و حتی نزدیک بود روی اشتباه جو گومز و آلیسون به گل برسد که کوناته دروازه تیمش را نجات داد. اما از دقیقه 23 ورق کاملا برگشت و لیورپولی‌ها حاکم بلامنازع توپ و میدان شدند. در دقیقه 23 نونیز و کاروالیو فرصتی برای گلزنی داشتند که توسط سنگربان رنجرز دفع شد.
اما در دقیقه 24 لیورپولی‌ها بالاخره موفق به گلزنی شدند. کرنر توسط سیمیکاس ارسال شد و فیرمینو با فرار از یار مستقیمش با یک ضربه سر دقیق دروازه‌بان رنجرز را مغلوب کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.


در ادامه نیمه اول دو تیم چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه‌ها داشتند اما گل دیگری از خط عبور نکرد و نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.
نیمه دوم اما نیمه آتش‌بازی قرمزهای آنفیلد بود. آتش‌بازی‌ای که 10 دقیقه بعد از شروع نیمه آغاز شد. در دقیقه 55 سانتر جو گومز دقیقا به جایی رفت که فیرمینو انتظار داشت و او با عبور توپ از بین دستهای مک‌گرگور دومین گل خودش و دومین گل لیورپول را به ثمر رساند.


در دقیقه 66 داروین نونیز، ستاره اروگوئه‌ای لیورپول، موفق به گلزنی شد. روبرتو فرمینو که دو گل به ثمر رسانده بود این بار در نقش سازنده گل نقش بازی کرد و پاس دریافتی از کاروالیو را در موقعیتی مناسب در اختیار نونیز گذاشت تا او گل سوم لیورپول را به ثمر برساند.

صلاح در دقیقه 71 می‌توانست به گل برسد اما دروازه‌بان حریف موفق شد ضربه او را مهار کند. این اما آغاز درخشش خارق‌العاده ستاره مصری بود. صلاح در دقیقه 75 پاس دیوگو ژوتا را دریافت کرد و با عبور از باریسیچ با شوتی از زاویه بسته دروازه مک‌گرگور را باز کرد تا نتیجه بازی 4-1 بشود.

موتور صلاح تازه روشن شده بود. پنج دقیقه بعد در دقیقه 80 پاس میلنر با پاس تک‌ضربه ژوتا تکمیل شد تا صلاح با اینکه توسط سه مدافع رنجرز احاطه شده بود اما بدون عجله توپ را مهار کرده و به سمت چپ دروازه مک‌گرگور شلیک کرد تا دومین گل خود را به ثمر برساند. این دومین گل صلاح و دومین پاس گل ژوتا در این بازی بود.


درخشش خارق‌العاده صلاح یک دقیقه بعد به هت‌تریک تبدیل شد. جالب اینجا است که این بار هم پاس گل توسط ژوتا به او رسید. صلاح در عرض شش دقیقه هت‌تریک گل و ژوتا هت‌تریک پاس گل کرد. ژوتا توپ بلند ارسالی را به زیبایی مهار کرد و در اختیار صلاح گذاشت تا او با شوتی کات‌دار هیچ راه چاره‌ای برای مک‌گرگور باقی نگذارد و ششمین گل لیورپول را به ثمر برساند.


لیورپولی‌ها قصد نداشتند بی‌خیال گلزنی بشوند و حملات‌شان روی دروازه رنجرز ادامه داشت. در دقیقه 87 صلاح توپ را برای ژوتا ارسال کرد اما مک‌گرگور با یک شیرجه توپ را دفع کرد. این توپ اما به الیوت رسید و ضربه والی او وارد دروازه شد. با اینحال کمک‌داور به ضرر لیورپول پرچم زد اما بررسی صحنه توسط VAR حکم به سالم بودن این گل داد تا هفتمین گل لیورپول در این بازی به نام هاروی الیوت به ثبت برسد.



بازی در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید تا لیورپول از چهار بازی خود 9 امتیازی شده و امیدهایش برای صعود از مرحله گروهی زنده شود. ناپولی با 12 امتیاز از چهار بازی امشب صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها