به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۶۳۳۷۴

قرارداد اجاره دستگاه لیزر؛ از سرمایه گذاری تا راه اندازی یک کسب و کار درآمدزا

گروه کسب و کار: اگر این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، بدون شک از بازار کار خدمات زیبایی و بهداشتی به خوبی آگاه هستید و می‌دانید که در حال حاضر تعداد متقاضیان استفاده از خدمات لیزر روز به روز در حال افزایش است.
قرارداد اجاره دستگاه لیزر؛ از سرمایه گذاری تا راه اندازی یک کسب و کار درآمدزا
افزایش تعداد متقاضیان و رونق این حوزه از خدمات زیبایی، نه تنها دلیلی برای افزایش تمایل و اشتیاق اشخاص برای ورود به این حوزه خواهد بود بلکه مهمترین دلیلی است که شرکت‌ها وکارخانه‌های بزرگ سازنده دستگاه لیزر، برای تهیه دستگاه‌های با کیفیت و موثرتر، با یکدیگر رقابت می‌کنند و در تلاش هستند که دستگاه‌های لیزر بهتری را تولید و ارائه دهند. به واسطه رونق این حوزه از خدمات زیبایی و بهداشتی، نمونه قرارداد اجاره دستگاه لیزر نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه این مقاله به دلایل استفاده از این نمونه اجاره نامه و کاربرد آن می‌پردازیم.
چنانچه به طور کلی تمایل دارید که درباره نکات قانونی و حقوقی قرارداد اجاره دستگاه چه برای اجاره دستگاه لیزر و چه برای اجاره دیگر دستگاه‌های بهداشتی و زیبایی اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم روی لینک قرارداد اجاره دستگاه بزنید و این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اهمیت و کاربرد نمونه قرارداد اجاره دستگاه لیزر برای کلینیک‌های زیبایی و ارائه دهندگان خدمات
زمانی که صحبت از اهمیت و کاربرد این نمونه قرارداد می‌شود، بهتر است مستقیم به دلایلی اشاره کنیم که طرفین این قرارداد را مجاب می‌کند که برای انجام موضوع آن با یکدیگر توافق کنند.
طرفین نمونه اجاره نامه دستگاه لیزر از یک طرف اشخاصی هستند که این دستگاه را اجاره می‌کنند که در اصطلاح به آن‌ها مستاجر گفته می‌شود و از طرف دیگر نیز، اشخاصی هستند که مالکیت دستگاه لیزر را در اختیار دارند و دستگاه خود را در ازای دریافت اجاره بها، در اختیار مستاجر قرار می‌دهند. این اشخاص نیز در اصطلاح قانونی موجر نامیده می‌شوند.
مسلم است که دلیل اصلی مالک برای سرمایه گذاری به جهت خرید این دستگاه و اجاره دادن آن، دریافت اجاره بها و کسب سود و منفعت است. گفتیم که کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای ساخت دستگاه‌های با کیفیت با یکدیگر رقابت می‌کنند و در تلاش هستند که دستگاه‌ لیزری با اثربخشی بهتر تولید و عرضه کنند. صاحبان کلینیک‌های زیبایی و مراکز ارائه دهنده خدمات لیزر، در اکثر مواقع برای پرداخت هزینه قابل توجهی که برای تهیه و خرید این دستگاه‌های لیزر گران قیمت در نظر گرفته شده است، توان مالی ندارند. از طرف دیگر، متقاضیان خدمات لیزر نیز، تمایل دارند که از دستگاه‌های جدید استفاده کنند. در این میان، بهترین راه چاره برای رفع این مشکل، امضای نمونه قرارداد اجاره دستگاه لیزر است.

نمونه قرارداد اجاره دستگاه لیزر، یک سرمایه گذاری ثمربخش
در بخش قبلی توضیح دادیم که کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات زیبایی با امضای این قرارداد اجاره ، دستگاه مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. مسلم است که این اقدام موجب افزایش رضایت و تعداد مشتریان و مراجعه کنندگان به این مراکز می‌شود. همچنین این اقدام موجب افزایش درآمد این مراکز از ارائه خدمات لیزر نیز خواهد شد اما سوال اصلی این است که این دستگاه‌ها را باید از چه اشخاصی اجاره کرد؟
شما برای استفاده از نمونه اجاره نامه دستگاه لیزر ، یا باید با کارخانه‌های تولید کننده دستگاه توافق کنید یا اینکه این قرارداد را با سرمایه گذارانی امضا کنید که تمایل دارند با خریداری کردن این دستگاه و اجاره دادن آن، سود کسب کنند.

بازار کار خدمات زیبایی، دلیلی برای سرمایه گذاری
بازار کار فوق العاده خدمات لیزر و تعداد متقاضیانی که روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، دلیلی شده است که اشخاص دارای سرمایه، این حوزه را انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری بدانند. این اشخاص با خریداری این دستگاه‌ها، سرمایه راکد خود را به یک سرمایه محرک تبدیل می‌کنند که برای آن‌ها درآمد کسب می‌کند. باید به این مساله نیز اشاره کنیم که در عرف نیز، در اکثر مواقع دستگاه‌های لیزر را از مالکان آن‌ها که اشخاص حقیقی هستند، اجاره می‌کنند.
با توضیحاتی که بیان شد، می‌توانیم پیشنهاد کنیم که اگر دارای سرمایه هستید و تمایل دارید که سرمایه خود را در حوزه‌ای درآمد زا هزینه کنید، خریداری و اجاره دادن دستگاه لیزر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

امضای قانونی نمونه قرارداد اجاره دستگاه لیزر
صراحتا باید عنوان کنیم که هیچ مانع قانونی برای استفاده از نمونه اجاره نامه دستگاه لیزر و امضای آن وجود ندارد. شما می‌توانید با استناد به مواد قانونی که در خصوص کاربرد عقد اجاره در قانون مدنی آمده است، این قرارداد را میان اجاره دهنده و اجاره گیرنده دستگاه لیزر (موجر و مستاجر) امضا کنید. این قرارداد را می‌توانیم یکی از انواع قرارداد اجاره اشیا در نظر بگیریم.
محتوای متن این قرارداد باید حاوی چه مواردی باشد؟
نوشتن محتوای متن نمونه قرارداد اجاره دستگاه لیزر اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این اجاره نامه، در واقع یک سند مکتوب و مستند است که طرفین باید مطابق با آن اقدام کنند. علاوه براین، هر گونه تخلف از این قرارداد را نیز می‌توان با استناد به محتوای متن اجاره نامه در مراجع قضایی پیگیری و رسیدگی کرد. در ادامه به مهمترین مواردی که باید درباره آن در متن قرارداد بنویسید، اشاره می‌کنیم:
1.    مشخصات هویتی و اطلاعات مالک دستگاه لیزر و شخص اجاره کننده دستگاه به طور کامل؛
2.    معرفی دستگاه لیزر به عنوان مورد اجاره یا همان موضوع قرارداد با استفاده از نام برند و اطلاعات دقیق دستگاه؛
3.    ذکر تمام مشخصات ظاهری دستگاه و تمام ایرادات و مشکلاتی که دستگاه از آن‌ها برخوردار است؛
4.    تاریخ دقیق شروع و پایان اجاره نامه؛
5.    میزان دقیق اجاره بها و شیوه پرداخت این مبلغ به مالک دستگاه؛
6.    شرایط و تعهدات خاص مورد نظر مالک و اجاره کننده؛
7.    تعیین میزان خسارت دیرکرد در پرداخت اجاره بها و خسارت دیرکرد در تحویل دستگاه؛
8.    تعیین شرایط خاص برای فسخ قرارداد؛
9.    تعیین مرجع حل اختلاف.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها