به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۶۵۷۳
ایرانی ها به دنبال تامین حقوق هسته ای خود هستند

شرمن: روند مذاکرات پیچیده اما مثبت است

گروه سياسي:​ معاون وزیر خارجه آمریکا و رییس هیات مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران گفت : گزارش های اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید می کند که ایران به تعهدات خود عمل کرده است که این خبر بسیار دلگرم کننده ای است.
شرمن: روند مذاکرات پیچیده اما مثبت است
وندی شرمن در مصاحبه با موسسه آسپن در خصوص دستاوردهای مذاکرات هسته ای بین 1+5 با ایران اظهار کرد: مذاکرات بسیار پیچیده و دشوار است اما روند خوبی را طی می کنیم. وی گفت، از یک طرف ما تلاش می کنیم که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند و به جامعه جهانی اطمینان دهد که همه ابعاد برنامه های هسته ای آن صلح آمیز است و از طرفی ایرانی ها به دنبال تامین حقوق خود در بحث استفاده از انرژی هسته ای هستند. معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: مسایل زیادی وجود دارد که در جریان مذاکرات باید به آنها پرداخته شود و به دقت جزئیات آن مورد بررسی قرار گیرد.

شرمن خاطر نشان کرد ما دو دور مذاکرات پربار، مهم و حرفه ای را پشت سرگذاشته ایم و هم اکنون به مراحل بسیار حساس و سخت رسیده ایم و ایرانی ها باید تصمیم های بسیار مهمی را اتخاذ کنند. وی خاطر نشان کرد، کشورهای عضو 1+5 نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار خواهند گرفت تا در این مدت زمان تعیین شده (20 جولای) توافق نهایی با تهران حاصل شود.

رییس هیات مذاکره کنندگان آمریکایی افزود:مذاکرات با مقام های ایرانی به صورت مستقیم و حرفه ای پیش می رود، مذاکرات با زبان انگلیسی و بسیار ساده و روان انجام می شود در صورت نیاز به هم ایمیل می زنیم و یا تلفنی گفت وگو می کنیم تا کارها را با هم هماهنگ کنیم. وی در خاتمه این مصاحبه در خصوص از سر گیری روابط میان تهران و واشنگتن گفت : دو کشور بیش از سه دهه با هم ارتباط دیپلماتیک نداشتند و همچنان بر سرمسایلی مانند حزب الله و حقوق بشر اختلاف نظر دارند و طبیعی است برای رسیدن به این مرحله سخت هنوز به زمان نیاز داریم.
مرجع : ايرنا