به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۳۶۶۹۳۱

بزرگترین رکورد تاریخی تورم منطقه یورو

بزرگترین رکورد تاریخی تورم منطقه یورو
گروه اقتصادی: داده‌های یورواستات نشان می‌دهد که قیمت‌ مصرف‌کننده در منطقه یورو در ماه اکتبر ۱۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که بزرگترین رکورد تاریخی در منطقه یورو است.بر اساس داده‌های منتشر شده توسط یورواستات، تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه اکتبر دو رقمی شد که عمدتاً به دلیل هزینه‌های بالاتر انرژی بود. به نقل از اکونومیک، داده‌های یورواستات نشان می‌دهد که قیمت مصرف‌کننده در منطقه یورو در ماه اکتبر ۱۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که بزرگترین رکورد تاریخی در این منطقه است.

پیش‌بینی بازار، افزایش سالانه ۱۰.۲ درصدی قیمت مصرف‌کننده در منطقه ارز واحد بود. قیمت انرژی در ماه اکتبر به‌طور سالانه ۴۱.۹ درصد افزایش یافت که این رقم در ماه سپتامبر ۴۰.۷ بود همچنین قیمت مواد غذایی، الکل و تنباکو ۱۳.۱ درصد در مدت مشابه صعود کرد.نرخ تورم اصلی سالانه که انرژی، غذا، الکل و تنباکو را شامل نمی‌شود، در ماه اکتبر به رکورد پنج درصد رسید. به صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه اکتبر ۱.۵ درصد افزایش یافت.

عامل اصلی تورم فزاینده، هزینه‌های انرژی است که ۶.۵ درصد ماه به ماه در منطقه یورو جهش کرد. هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش داد که سومین افزایش متوالی عمده آن بود و هزینه استقراض را به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رساند تا با تورم رکورددار منطقه یورو مقابله کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: یورو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها