به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۳۷۲۴۴

آب بهشت‌آباد با لوله به اصفهان می‌رود

گروه جامعه: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انتقال آب از سرشخاخه‌هاي كارون موسوم به بهشت‌اباد به اصفهان دیگر به صورت تونل نیست و با لوله انجام می‌شود.
آب بهشت‌آباد با لوله به اصفهان می‌رود
به گزارش مهر، قاسم سلیمانی پیش از ظهر یک شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل آب و منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: انتقال آب به حوضه آبریز استان مجاور دیگر به صورت تونل نیست و با لوله انجام می شود. سلیمانی ادامه داد: احداث سد این پروژه پابرجاست و آب شرب با پمپاز به منطقه گهرو شلمزار انتقال پیدا می‌کند و از آنجا بخشی به سمت اصفهان و بخشی به سمت شهرضا و یزد و کرمان انتقال می یابد.

وی عنوان کرد: تونل 64 کیلومتری بهشت آباد حذف و انتقال آب با لوله انجام می شود. وی در ادامه با اشاره به کمبود آب در استان چهارمحال و بختیاری، اذعان داشت: باید برنامه برای صرفه جوی و حفاظت از منابع آب اندیشیده و مورد توجه قرار گیرد. سلیمانی در ادامه به سد و نیروگاه کارون 4 اشاره کرد و اذعان داشت: ضرورت دارد مدیریت این سد و نیروگاه به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شود. وی در ادامه با اشاره به افتتاح جاده سد کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری در تابستان، اذعان داشت: جلسات و پیگیریهای بسیاری در این خصوص با وزارت نیرو انجام شده که وزارت نیرو قول تامین اعتبار و تجهیز کارگاه برای افتتاح زودتر این جاده داده است.

حفاظت از منابع آب مورد توجه قرار گیرد

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران نیز در این مراسم با اشاره به کمبود آب در تمام کشور، اذعان داشت: کمبود آب مشکل همه مناطق ایران است و باید از حفاظت از منابع آب مورد توجه قرار گیرد. محمد حاج رسولی ها اذعان داشت: دولت از ابتدای کار خود تا کنون اقدامات کارشناسانه ای برای حفاظت از منابع آب ایران انجام داده است.

وی تاکید کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب در خصوص تمام پروژه های انتقال اب کار کارشناسی انجام داده است و پروژه‌های انتقال آب از هر نظر مورد برسی قرار می گیرد. صرفه جویی و حفاظت از منابع آب باید در جامعه نهادینه شود و استفاده درست از آب شود. مدیر عامل شرکت منابع آب ایران با اشاره به کاهش بارش‌ها در مناطق مختلف استانها، اذعان داشت: بارش‌ها کم شده و باید نسبت به این مهم برای جلوگیری از ایجاد بحران آب تلاش کرد. در پایان این مراسم حسین صمدی بروجنی به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۲:۵۵
خوب پس دولتمردان آخر کار خودشون را کردند و خواسته مردم خوزستان برایشان مهم نبود.اگه با لوله های به قطر ۵۶ اینچ این انتقال صورت گرفته باشه یعنی این خط لوله خودش یک تونل می باشد .پس لطفا با واژه ها بازی نکنید ،همه مردم که سطح سوادشون پایین نیست!!!لطف کنید و مشخص کنید با لوله به چه قطری این انتقال آب صورت گرفته!!!!!!!بازم میگم اگه انتقال از طریق لوله های با قطر بالا صورت گرفته باشه یعنی همان تونل ،فقط مردم را احمق فرض کردند .خدا ازشون نگذره . (216083)