به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۱۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۷۴۲۴

اصلاح در سامانه رفاهی امکان‌پذیر نیست

گروه اقتصادي: دفتر آمار و اطلاعات استانداری اعلام کرد هرگونه اصلاح و ثبت‌نام مجدد در سامانه رفاهی امکان‌پذیر نیست و باید در این زمینه ثبت اطلاعات با دقت انجام شود.
اصلاح در سامانه رفاهی امکان‌پذیر نیست
دفتر آمار و اطلاعات استانداری اردبیل صبح امروز و در آستانه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه نقدی در مورد اطلاعات لازم برای تقاضای سرپرست خانوار نیازمند به دریافت یارانه نقدی اطلاعیه‌هایی را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: سرپرست خانوار متقاضی دریافت یارانه آگاهی کامل خود را از قوانین و مقررات داشته و در این زمینه اقدام می‌کند. به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی صرفاً افراد نیازمند می‌توانند نسبت به تکمیل فرم تقاضای یارانه نقدی اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: ثبت‌نام‌کنندگان باید مشخصات افرادی را که در حال حاضر تحت تکفل خود دارند در فرم تقاضای یارانه نقدی درج کنند و در صورت درخواست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مدارک لازم برای اثبات درستی اطلاعات درج شده در فرم تقاضای یارانه نقدی را ارائه دهند. این اطلاعیه می‌افزاید: به موجب قانون ارائه هرگونه اطلاعات نادرست موجب استرداد وجوه دریافتی و جریمه نقدی به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی خواهد شد. این اطلاعیه بیان می‌کند: همچنین بانک‌ها، موسسه‌های مالی و سایر دستگاه‌های اقتصادی می‌توانند اطلاعات مندرج در فرم تقاضای یارانه نقدی را مبنای ارزیابی توانایی مالی و رتبه‌سنجی اقتصادی سرپرست خانوار برای اعطای وام و یا هر نوع تسهیلات دیگر قرار دهند.

در این اطلاعیه آمده است: منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده‌ میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 1392 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه‌بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است. در این اطلاعیه تصریح شده است: جدول زمانبندی ثبت‌نام سرپرستان خانوار نیازمند متقاضی دریافت یارانه نقدی در سامانه www.refahi.ir بر اساس ردیف اولین رقم سمت راست شماره ملی سرپرست خانوار یارانه‌بگیر روز ثبت‌نام و تاریخ ثبت نام مشخص است.

بر اساس این اطلاعیه روزهای اعلام شده برای ثبت‌نام متقاضیان با رقم سمت راست شماره ملی یک و صفر روز 20 فروردین ماه 93، رقم سمت راست یک و دو روز 21 فروردین ماه، دو و سه روز 22 فروردین ماه، رقم سمت راست شماره ملی سه و چهار روز 23 فروردین ماه، رقم سمت راست شماره ملی چهار و پنج روز 24 فروردین ماه، رقم سمت راست شماره ملی سرپرست خانوار پنج و شش روز 25 فروردین ماه، رقم سمت راست شماره ملی شش و هفت روز 26 فروردین ماه، رقم سمت راست شماره ملی هفت و هشت روز 27 فروردین ماه، رقم سمت راست شماره ملی هشت و 9 روز 28 فروردین ماه و رقم سمت راست شماره ملی 9 و 10 روز 29 فروردین ماه سال 93 است.

این اطلاعیه می‌افزاید: کلیه هموطنان نیازمند متقاضی دریافت یارانه نقدی که امکان دسترسی به شبکه اینترنت را ندارند می‌توانند با مراجعه به سازمان‌ها و مراکز ذیربط از جمله ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره )، ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، ادارات پست شهرستان‌ها و دفاتر خدمات ارتباط روستایی ICT و دفاتر پیشخوان دولت در شهرها، دفاتر خدماتی پلیس + 10 و همچنین دفاتر خدماتی پست بانک دفاتر خدمات روستایی برای ثبت‌نام اقدام کنند. در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: همچنین در صورت جا مانده متقاضی نیازمند دریافت یارانه نقدی در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 30 و31 فروردین ماه سال 1393 ثبت نام کنند. در پایان این اطلاعیه آمده است: در صورت تکمیل فرم ثبت نام در این مرحله هرگونه اصلاح و ثبت‌نام مجدد در سامانه مزبور امکانپذیر نیست.
مرجع : فارس