به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۴:۱۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۳۷۴۵۹۴
دستگیری ۲۸ آبان ماه؛اعدام ۲۱آذر

اجرای دومین اعدام در ارتباط با حوادث اخیر

اجرای دومین اعدام در ارتباط  با حوادث اخیر
گروه سیاسی: مرکز رسانه قوه قضاییه نوشت:  مجیدرضا رهنورد پایین ده، فرزند محمدجواد که در ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، دو نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساند و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز بیست و یک آذر ماه ۱۴۰۱ در مشهد و در ملاعام اعدام شد.
 عصر روز ۲۶ آبان ماه بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرعاملی مشهد با سلاح سرد به نیرو‌های حافظ امنیت حمله و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.
وی در جریان حمله خود، چهار فرد دیگر که در مسیرش بودند را نیز مجروح کرده و از محل حادثه گریخت.
به گفته یکی از شاهدان عینی در دادگاه که صحنه این جنایت را از نزدیک دیده بود، در روز حادثه پس از آنکه متهم،۲ تن از نیرو‌های حافظ امنیت را به شهادت رساند، در حال فرار هر فرد دیگری را که سر راهش قرار داشت با چاقو می‌زد و سپس متواری شد. اتفاقات آن روز به حدی فضای منطقه را دچار ارعاب کرده بود که مردم همه دچار وحشت شده، ترسیده بودند و مغازه‌دار‌ها از ترس و وحشت به وجود آمده توسط متهم فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند.
۲۸ آبان ماه در حالی که متهم از شهر مشهد گریخته بود و قصد فرار از کشور را داشت توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شد.بلافاصله پس از دستگیری متهم، روند رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.
۳ آذرماه و یک هفته بعد از وقوع این جنایت، درودی دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست برای مجیدرضا رهنورد متهم پرونده به اتهام محاربه و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد.براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.
همچنین در کیفرخواست صادر شده آمده است اقدامات متهم موجبات ناامنی در محیط را فراهم آورده است.
پس از صدور کیفرخواست در روز ۸ آذرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده با حضور شکات، شهود، خانواده شهدا، وکلای متهم، نماینده دادستان، قاضی و مستشار وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد.
در جلسه دادگاه نماینده دادستان با اشاره به وقایع روز حادثه، به برخی از مستندات موجود در پرونده از جمله اقرار‌های خود متهم، گزارش اداره آگاهی خراسان رضوی و گزارش نهاد‌های امنیتی و همچنین درخواست مکرر کسبه و اهالی محل مبنی بر مجازات متهم، تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر احساس ناامنی که دلالت بر ایجاد رعب و وحشت عمومی دارد، گفت: متهم به قصد جان مأموران حافظ امنیت، ۲ تن را شهید و ۴ نفر دیگر را مجروح کرده است.
همچنین به گفته نماینده دادستان، متهم برای بررسی وضعیت سلامت روحی به پزشکی قانونی معرفی و سلامت وی هنگام وقوع جرم مورد تأیید قرار گرفته است.
برچسب ها: اعدام

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۰۸:۵۶
اشکالات جدی به این روند بررسی و صدور حکم وارد است که توسط مراجع و شخصیت های حوزوی و وکلا بیان شده است. حق داشتن وکیل انتخابی ساده ترین آنهاست
تنوع برداشت فقهی نیزمانع از ارجاع دینی می شود.
چرا لباس شخصی ها که با اصلحه گرم به مردم شلیک کرده و می کنند، به عنوان محارب مجازات نمی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (409188)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۰۹:۳۹
فرقش اینه به اونا میگن سرباز امام زمان ... که ایشالله همون بزنه به کمرشون (409191)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۰۹:۵۹
تا موقعيكه قوه قضاييه اعتماد مردم را جلب نكند هيچ حكمي عادلانه نخواهد بود (409194)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۰:۵۱
بیایید نگاه دیگری به موضع داشته باشیم:
1- ما به خیابان میاییم و اعتراض میکنیم و میگوییم شما را نمی خواهیم؛
2- شما هر روز تیغی سرد بر آسمان می کشید و یک چیز دیگر را ممنوع یا محدود می کنید تا از ایران و ایرانی انتقام بگیرید؛ به عبارت دیگر شما هم ما را نمی خواهید و به دوستان (دوستان که چه عرض کنم) به هر حال به دوستان عراقی و لبنانی و سوریه ای و چینی و روسی ... خودتان دلخوش هستید؛
3- شما که نمی روید؛ بگذارید ما برویم. اسیری آورده اید که هر روز بچه های مان را با «اقرار صریح علیه خودشان» اعدام کنید؟ (409205)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۶:۱۷
روحش شاد (409309)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۳:۰۶
روحش شاد (409236)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۳:۱۰
شاید دفاع از خود بوده باید در یک دادگاه عادلانه و مردمی و با حضور هیئت منصفه که نمایندگان واقعی مردم می بودند محاکمه می شد بالتبع چنین دادگاهی اکثریت ملت را اقناع نمی کند (409237)
amir
Seychelles
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۰
قوه قضائیه واقعا کم کاری میکنه. خیلی بیشتر از اینها باید حکم اعدام صادر کنه. 80 میلیون حکم اعدام صادر کنه و همه مون رو از این مرگ تدریجی و عذاب آور که برامون درست کردن نجات بده. از مسئولین میخوام حکم محارب همه مردم رو بجز خودی ها رو بدن هم خودشون راحت شن هم مردم مظلوم. (409245)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۳:۵۲
ننگتان باد ای سرانگشتان ستم ، کارگزاران تباهی ونوکران بیگانه که دراین بیدادگاههای وحشت حکم مرگ ستمدیده گان صادر می کنید،روسیاهی شما دربرابر تاریخ ،ابدی است ،هرپیکردادخواهی که بدارمی آویزید پرچم رستاخیز ماست که افراشته می شود بدانید که خشم ما از زور شما بیشتر است . (409256)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۴:۰۳
خدایش رحمت کند شهیدراه اسلام وتقعی شد خدا لعنت کند این حوزهای شیاطین موسادی ومراجع موسادی همجون مکارم الشیاطین شیزازیزا که جوانا مردمرا جنین بلائی سرشان اوردهاند (409263)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۴:۰۷
اشیخ حسن کودتاجی مکارم الشیاطین شیرازی همه اینها تاوان خیانت وجنایت شماها هست درحق مردم وجمهور اسلام خامنهای هندی زاده دجال میبینی دراین جهل سال چه کردهای هرساعت وهرلحطاهاش هزاران خیانت وجنایت کردهای تازه اینروزها روزهای خوب هست وگرنه روزهای بد بسیار داشنیم (409266)
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۲۲:۱۷
اگر من بخواهم بخاطر احساس نا امنی مکرر تماس بگیرم دقیقا باید با کی تماس بگیرم .... حتی تماس گرفتن هم شده خودی و غیر خودی ....فقط خودی ها شماره دارن... !!!!! (409357)
تقی
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۰۹:۲۳
خوبه که فقط نظرات خودتونومیزاریداین مملکت اگربخاددرست بشه اول بایدتکلیف شماخودفرخته های روروشن کنه (409397)
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۲:۳۰
خدا رحمتش کنه حس میکنم ب طفلی گفتن اینطوری بگو توی مجازاتت تخفیف داده بشه اونم گفته و بعد همه چی تمام
چ سیاست های شیطانی... (409443)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها