به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۰۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۷۹۷۶

توزیع کارت‌های سالیانه مترو از اردیبهشت

گروه جامعه: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: توزیع کارت‌های سالیانه مترو پس از تصویب در شورا مقرر شده بود از ابتدای امسال آغاز شود که هنوز اجرایی نشده وقرار است نهایتا از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز شود.
توزیع کارت‌های سالیانه مترو از اردیبهشت
اقبال شاکری با بیان این مطلب گفت: توزیع کارت‌های سالیانه مترو پس از تصویب در شورا مقرر شده بود که از ابتدای امسال آغاز شود که هنوز اجرایی نشده و این موضوع به معاونت حمل و نقل و ترافیک مربوط است که باید پاسخ دهند. وی ادامه داد: براساس آنچه تعیین شده مقرر شده بود قراردادی با سازنده این کارت‌ها برای چاپ و توزیع کارت‌ها به نحوه جدید منعقد شود و در اختیار معاونت حمل و نقل ترافیک قرارگیرد.

شاکری در ادامه بیان داشت: براساس مصوبه شورا کارت‌های سالیانه مترو و اتوبوس جدا شده و برای کدام سقف تعیین شده که کارت‌های مترو با مبلغ 55 هزار تومان تا استفاده 100 هزار تومان و کارت‌های اتوبوس با قیمت 80 هزار تومان و تا سقف استفاده 120 هزار تومان و نیز کارت‌های مشترک اتوبوس و مترو با قیمت 120 هزار تومان و تا سقف 150 هزار تومان استفاده عرضه خواهد شد. به گفته این عضو شورای شهر براساس این مصوبه برای اقشار مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، معلولان، افراد داری کارت‌‌های منزلت، خانواده ایثارگران و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) معافیت‌های مختلفی در نظر گرفته شده که بر این اساس این افراد از 10 تا 90 درصد تخفیف به صورت متغیر برخوردار خواهند بود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های شورا و صحبت‌های انجام شده با استانداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک مقرر شده توزیع کارت‌های سالیانه مترو همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ کرایه‌ حمل و نقل عمومی انجام شده که پیش بینی می‌کند از اردیبهشت ماه توزیع کارت‌های سالیانه آغاز شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران