به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۰۸:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۸۷۳۹۱

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم؛ تجمع اعتراضی والدین

گروه جامعه: با ادامه مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در قم، شماری از خانواده‌ها امروز سه‌شنبه، ۲۵ بهمن در مقابل فرمانداری قم تجمع کردند.  
مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم؛ تجمع اعتراضی والدین
تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی مانند «فرماندار بیا بیرون» خواستار پاسخگویی شفاف مقام‌های استانی درباره ماجرای مسمومیت سریالی دانش‌آموزان شدند. بر مبنای ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، تجمع‌کنندگان هنگامی‌ که قصد داشتند به ساختمان فرمانداری وارد شوند، با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شدند. این خانواده‌ها خواهان پاسخگویی مقام‌ها در این خصوص شدند و تاکید کردند که امنیت مدارس تامین باید گردد. طی هفته‌های اخیر ده‌ها دانش‌آموز در مدارس قم به خاطر مسمومیت راهی بیمارستان شده‌اند. از جمله ۳۷ دانش‌آموز که روز یکشنبه ۲۳ بهمن به خاطر مسمومیت راهی مراکز درمانی شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم هفته گذشته اعلام کرده بود که با تمام امکانات تخصصی و فوق تخصصی در قم به دنبال علت حادثه هستند اما هنوز به عامل مشخصی درخصوص این حوادث دست نیافتند. عباس جعفری، مدیرعامل آتش نشانی قم هم گفته «سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس قم» از دو ماه پیش آغاز شده و اما دلیل آن هنوز روشن نیست. دادستان قم پیش از این از تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به این موضوع خبر داده بود. در همین حال، سایت قم‌ نیوز متهم ردیف اول مسمومیت‌های سریالی دختربچه‌های دبیرستانی در این شهر که با تهوع، سرگیجه و بی‌حسی اندام‌هایشان راهی بیمارستان می‌شوند را کار نیرو‌های مذهبی تندرو اعلام کرد.

مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز به تهران رسید!
هم‌زمان با تجمع والدین دانش‌آموزان قمی در اعتراض به مسمومیت سریالی فرزندانشان، دختران دانش‌آموز مدرسه‌ای در منطقه منیریه تهران هم با انتشار ویدیوهایی در رسانه‌های اجتماعی، از انتشار گازی بدبو و مشکوک در مدرسه و بدحال شدن تعدادی از هم‌کلاسی‌های خود خبر دادند. به گفته این دانش‌آموزان، روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن، گاز مشکوکی در مدرسه منتشر شد و در پی آن تعدادی از دختران با علائمی شبیه خفگی از حال رفتند. ویدیوهایی که از این مدرسه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، حضور آمبولانس‌ها و ماموران پلیس را نشان می‌دهد. دختران دانش‌آموز می‌گویند نیروهای پلیس قبل از اورژانس در مدرسه حاضر شدند و از دانش‌آموزان و دیگر افراد خواستند محل را ترک کنند.
مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز از آذرماه آغاز شد و تاکنون دست‌کم ۱۴۰ دانش‌آموز دختر در قم در حداقل ۱۵ مورد مسمومیت سریالی راهی مراکز درمانی شده‌اند. آخرین آن‌ها نیز مسمومیت ۳۷ دانش‌آموز در روز یکشنبه ۲۳ بهمن بود.
پیش‌تر مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس، گفته بود که ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان امنیتی است. سایت محلی قم نیوز در یادداشتی، انگشت اتهام را به سمت نیروهای مذهبی تندرو نشانه گرفت و اعلام کرد که این اقدام با هدف مانع‌تراشی در تحصیل دختران انجام می‌شود.
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری روز سه‌شنبه خود از پیگیری این موضوع خبر داد و گفت جلساتی با حضور نهادهای امنیتی، ضابطان، آموزش‌ و پرورش و پزشکان انجام شده است.
در حالی‌ که مسمومیت‌های سریالی خانواده‌ها را درباره سلامت فرزندانشان به‌شدت نگران کرده‌، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس، مدعی شد که در این موضوع بزرگ‌نمایی شده است! او پیش‌تر، امنیتی بودن مسمومیت دانش‌آموزان در قم را تایید کرده و گفته بود که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان در حال پیگیری این موضوع‌اند و مجلس از وزرای آموزش‌ و پرورش و بهداشت سوال خواهد کرد.
دانشگاه علوم پزشکی قم پیش‌تر از آزمایش سم‌شناسی دانش‌آموزان مسموم خبر داده بود. رسانه‌ها نیز از جلسه مشترک دادستان عمومی و انقلاب قم، استاندار، مسئولان آموزش‌ و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، پدافند غیرعامل و آتش‌نشانی درباره این موضوع اطلاعاتی منتشر کرده بودند اما نتایج هیچ‌ یک از آن‌ها تاکنون اعلام نشده است.

۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۰۰:۳۷
خسته ایم از این وصعیت داغون کشور (419697)
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۰۰:۳۸
باید هرچه زودتر افراد دست اندرکار مواخذه بشن
باید این کار با جدیت پیگیری بشه
این فاجعه هست، بخدا مساله خیلی حاد و بزرگی هست
کم نیست این جنایت (419698)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها