به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۸۹۳۷۱

پایان دوران سن‌سیرو: برنامه میلان برای ورزشگاه جدید

پایان دوران سن‌سیرو: برنامه میلان برای ورزشگاه جدید
گروه ورزشی: ورزشگاه تماشایی و قدیمی شهر میلان به زودی نامش به صورت دائمی به جوزپه مه‌آتزا تغییر خواهد کرد. 
این ورزشگاه که متعلق به اینتر و میلان، دو رقیب قدیمی، بوده اساسا دو نام دارد. وقتی میلان در این ورزشگاه بازی دارد نام آن سن سیرو است و وقتی اینتر در آن به میدان می‌رود نامش جوزپه مه‌آتزا است که یکی از اسطوره‌های تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید. 
آنها مدت‌ها قبل به توافق رسیدند که دیدارهای خانگی‌شان را به صورت مشترک در این ورزشگاه که به شهرداری میلان تعلق دارد برگزار کنند اما میلان به زودی قرار است تصمیم جدیدی بگیرد. 
روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت خبر داده که میلان تصمیم گرفته ورزشگاه خودش را بسازد. این در حالی است که پیش از برنامه متفاوت بود و این دو باشگاه قصد داشتند ورزشگاه مشترکی با ظرفیت حدود 70 هزار نفر با هزینه 600 میلیون یورویی بسازند. 
1415103
شهرداری میلان هم با این تصمیم موافقت کرده بود، خصوصا چون ورزشگاه فعلی در مرکز این شهر قرار داشت و توسط ساختمان‌های مسکونی احاطه شده بود و ترافیک ناشی از برگزاری هر بازی مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود می‌آورد. 
اما میلان حالا برنامه‌اش را عوض کرده و نمی‌خواهد دیگر در هیچ ورزشگاهی با رقیب سنتی‌اش به صورت مشترک به میدان برود.
هنوز مشخص نیست که مکان دقیق ساخت این ورزشگاه کجاست اما مطمئنا در منطقه نزدیک به سن سیرو نیست و این اسم هم قرار نیست برای این ورزشگاه انتخاب شود. به زودی مشخص خواهد شد که دقیقا کدام شرکت آمریکایی و با چه بودجه و هزینه‌ای حاضر به ساخت این ورزشگاه شده است. 
میلان تقریبا یک قرن پیش به ورزشگاه سن سیرو آمده بود. در آن زمان مدت کوتاهی از تاسیس این ورزشگاه می‌گذشت و ظرفیت آن نزدیک به 30 هزار نفر بود که در نهایت به 75817 نفر رسیده است.
برچسب ها: آث میلان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها