به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۲:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۹۵۳۵۴

مصرف بادام موجب تنظیم کلسترول خون می‌شود

مصرف بادام موجب تنظیم کلسترول خون می‌شود
گروه سلامت: مصرف آن به صورت ناشتا آثار مثبت آن را چندین برابر می کند. با ما همراه باشید تا بهترین نحوه مصرف بادام و خواص حاصل از آن را بررسی کنیم.

خواص بادام درختی ناشتا
سبب شده تا پزشکان مصرف آن را با معده خالی و در ابتدای رو توصیه کنند. بادام یکی از سالم ترین مواد غذایی برای بدن می باشد که به دلیل غنی بودن از پروتئین، انواع ویتامین، اسید های چرب سالم و آنتی اکسیدان ها دارای خواص بسیاری از جمله کاهش وزن، عملکرد بهتر قلب، تنظیم کلسترول و… می باشد. در این مقاله درباره بهترین روش مصرف بادام و بهترین زمان برای خوردن آن صحبت خواهیم کرد.

بهترین شیوه مصرف بادام درختی
یکی از خواص بادام درختی ناشتا، افزایش سرعت جذب مواد مغذی است. بهترین راه برای استفاده حداکثری از خواص این آجیل این است که ۴ تا ۵ عدد بادام را از یک شب قبل خیسانده و در صبح با معده خالی میل نمایید. بر اساس مطالعه ای که در زمینه مصرف آجیل در صبحانه منتشر شده است، مصرف بادام درختی با ایجاد اثر وعده غذایی دوم و متعادل نگه داشتن سطح قند خون حتی پس از مصرف نهار، برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

اثر وعده غذایی دوم به این معنی است که پس از گرسنگی طولانی مدت در شب، بدن تا حدود نسبت به انسولین مقاومت می کند؛ زیرا در این زمان کربوهیدراتی در بدن وجود ندارد که سوزانده شود به همین دلیل برای تامین انرژی به سراغ چربی های بدن می رود. اولین وعده غذایی پس از خواب شبانه بدن شما را بیدار می کند تا به اثر وعده غذایی دوم پاسخ مناسب دهد و آن را تقویت کند.

بهترین راه برای استفاده حداکثری از خواص بادام درختی ناشتا این است که ۴ تا ۵ عدد از آن را از یک شب قبل خیسانده و در صبح با معده خالی میل نمایید.بادام درختی یکی از سالم ترین مواد غذایی برای بدن است. یکی از خواص خوردن بادام درختی ناشتا و خیس خورده به دلیل تاثیر بیشتر مواد مغذی موجود در آن مثل پروتئین ها، آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین ها و اسید های چرب سالم و غیر اشباع، بسیار زیاد است. با هم به بررسی این خواص خواهیم پرداخت:

هضم بهتر غذا
مصرف منظم و روزانه چندعدد بادام درختی در صبح به هضم راحت تر غذا کمک می ‌کند.‌ اگر بادام از شب قبل خیسانده شود سطح ضد مغذی های آن کاهش یافته و سبب ترشح بیشتر آنزیم لیپاز که در شکستن چربی ها موثر است می شود.

کمک به کاهش وزن
یکی از خواص بادام درختی ناشتا کاهش وزن می باشد. این آجیل حاوی مقادیر بالایی از پروتئین و فیبر است که سبب ایجاد احساس سیری کاذب در شما می شود و از پرخوری جلوگیری می کند. مصرف روزانه این آجیل سبب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود و موجب چربی سوزی در بدن می شود.

نتایج تحقیقی بر روی دو دسته از زنان مشخص کرد که گروهی که به طور منظم تا ۶ ماه در رژیم غذایی خود بادام مصرف کرده بودند، نسبت به گروه دیگر که از این آجیل استفاده نکردند، میزان بیشتری چربی انباشته و چربی دور شکم از دست داده بودند که سبب کاهش سایز دور کمر و کاهش وزن آن ها شده است.
بادام درختی های موجود در فروشگاه اصل تبریز

تنظیم سطح کلسترول خون
مصرف روزانه ۴ تا ۵ عدد بادام موجب  تنظیم کلسترول خون می شود. به این صورت که سطح کلسترول بد خون کاهش می یابد  و سطح کلسترول خوب خون حفظ می شود. از خواص خوردن بادام ناشتا این است که مقادیر بالای اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در بادام به عملکرد بهتر قلب کمک می کند. منیزیم موجود در بادام سبب بهبود خون رسانی به کل بدن و تنظیم فشار خون می شود.مصرف روزانه ۴ تا ۵ عدد بادام موجب تنظیم کلسترول خون می شود.

بهبود عملکرد مغز
تحقیقات نشان داده که مصرف منظم بادام به دلیل غنی بودن از ویتامین E در تقویت هوشیاری و حافظه موثر است. یکی از خواص بادام درختی ناشتا این است که از زوال عقل و آلزایمر در سنین بالاتر جلوگیری می کند. ویتامین E همچنین برای درمان بیماری هایی مثل اختلالات ژنتیکی و کودکان نارس و با وزن کم به دلیل کمبود این ویتامین موثر می باشد.

 تنظیم سطح قند خون
بادام حاوی مقادیر زیادی از عنصر منیزیم است که افراد مبتلا به دیابت نوع دو این ماده معدنی را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. منیزیم علاوه بر خواص فراوان برای سایر قسمت های بدن در تنظیم قند خون و بهبود سندرم متابولیک و پروفایل قند خون موثر است. از دیگر خواص بادام درختی ناشتا می توان به تنظیم فشار خون و رفع خستگی اشاره کرد.


سخن پایانی
همانطور که اشاره کردیم خواص بادام درختی ناشتا تاثیر فراوانی بر عملکرد بهتر اندام های بدن دارد. جالب است بدانید یکی از کارشناسان علم تغذیه اشاره کرد که نه تنها مصرف بادام، بلکه مصرف انواع آجیل به صورت ناشتا بسیار مفید می باشد. تنها تفاوت میان آن ها  مواد مغذی و ترکیبات موجود در آن هاست که بر میزان اثربخشی آجیل ها تاثیر گذار است.
برچسب ها: بادام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها