به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۳۹۶۰۲

آیت‌الله‌ سیستانی از هیچ نامزدی‌ حمایت نکرد

گروه بين الملل: مرجع شیعیان اعلام کرد که انتخابات پارلمانی آتی در عراق فرصتی بزرگ برای ایجاد تغییرات در این کشور است.
آیت‌الله‌ سیستانی از هیچ نامزدی‌ حمایت نکرد

آیت‌الله العظمي سیستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از تمام گروه‌ها به طور یکسان حمایت می‌کند و این به معنای آن نیست که فرد درست و نادرست فرقی قائل نیست یعنی بین کسی که تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و مبارزه با فساد به کار می‌گیرد و بین کسی که تنها به فکر منافع خود و دار و دسته‌اش است فرق وجود دارد. آیت‌الله سیستانی افزود: مسوولیت انتخاب این است که خود رای دهنده عراقی خوب انتخاب کند تا بعدا پشیمان نشود. وی تاکید کرد که از هیچ لیست یا نامزد خاصی حمایت نمی‌کند.

پیشتر سیاستمداران شیعه عراقی در تلاش هستند تا خود را به مرجع عالی قدر شیعیان نزدیک کرده تا برای به دست آوردن آراء رای دهندگان از جایگاه وی استفاده کنند. حال آنکه آیت‌الله سیستانی تا کنون حمایت خود را از هیچ طرف سیاسی اعلام نکرده است.

همچنين احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی خاطرنشان کرد: همگان باید از فرصت انتخابات در عراق به نحو درست استفاده کرده و افراد شایسته‌ای را انتخاب کنند که نگرش کاملی برای اداره کشور ظرف چهار سال آتی داشته باشند. وی از عراقی‌ها خواست تا نامزدهای شایسته و مخلصی را انتخاب کنند که به فکر منافع عراق و عراقی‌ها باشند.

 

مرجع : ايسنا