به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۹۸۵۱
به بهانه استعفای نخست وزیر کره‌جنوبی

چرا در بلاداسلامی کسی استعفا نمی‌دهد؟

گروه سياسي: سایت پارسینه نوشت: در پی فاجعه غرق شدن کشتی حامل دانش آموزان در کره جنوبی در حدود 11 روز پیش، آقای چانگ هان وان، نخست وزیر این کشور امروز استعفا داد.

چانگ در توضیح استعفای خود یادآور شده است: گریه های خانواده های افراد مفقود الاثر هنوز مانع خواب شبانه من مي‌شوند. مسوولیت حادثه را بر عهده مي‌گیرم و عذرخواهی مي‌کنم.

در خبر دیگری هم آمده بود که یکی از معاونان مدرسه که خود در کشتی بوده و نجات پیدا کرده بود در برابر چشم خانواده های عزادار خود را حلق آویز کرده است. یادآور مي‌شود تاکنون بیش از 180 جنازه از این کشی توسط غواصان بیرون کشیده شده و ده ها تن نیز همچنان مفقود هستند.

نظیر این گونه حوادث و فجایع در بلاد اسلامی نیز کمابیش مشاهده مي‌شوند. کم نیستند حوادث و رخدادهای فاجعه باری که به دلیل بی لیاقتی یا جهل و فساد روزانه دل ملت های مسلمان را به رنج مي‌آورند اما جز موارد معدود تاکنون نشنیده ایم مقامی از مقامات این کشورها مسوولیت خود را پذیرفته و در قبال آن عذرخواهی کرده و حکم به برکناری خود دهد، قالب تهی کردن و جان به جان آفرین تسلیم کردن که البته توقعی گزاف و امری محال است!

چنانکه شاهدیم عموما در دیار مسلمانان مسوولیت کاستی ها و نواقص و شکست ها و مفاسد بر عهده افراد دون پایه قرار داده شده و مقامات دارای مراتب بالاتر با توجیه شرایط یا حداکثر سرزنش مقامات پایین تر، مسوولیت را از دوش خود وا مي‌نهند. چگونه است در کشورهایی که آموزه های دین مبین و اخلاق اسلامی مبنای زندگی آنان نیست چنان سطحی از احساس مسوولیت و وجدان کار به چشم مي‌خورد که مقاماتی حتی در سطح نخست وزیر در قبال رخدداهایی دوردست که چندان هم در ارتباط با آنان نیست و هرگز دخالت مستقیمی در آن نداشته اند برای تصحیح امور و التیام رنج ها و زخم های جامعه مسوولیت پذیرفته و استعفا مي‌دهند، اما در بلاد اسلامی عموما کسی شاهد چنین رویکردهایی نیست و کسی نمی شنود که مسئولی بی خواب شده باشد و خود را مقصر حادثه یا فاجعه و فسادی بداند و عطای مقام را به لقای التیام زخم های مردمان بی پناه ببخشد؟ براستی فاصله بین عملکرد کارگزاران در بلاد اسلامی با اسلام و اخلاق و مسوولیت پذیری اسلامی به چه میزان است؟ اسلام که بماند، فاصله آنها با بلاد کفر تا کجاست؟ آیا شما کسی را مي‌شناسید که خود را ضمیر این سخن بداند؟

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۲۰
بابا كجاي كاريد. تو سوريه 150 هزار انسان تاكنون كشته شده‌اند حتي يك نفر استعفا نداد! بشار اسد هم دوباره براي رياست‌جمهوري نامزد شد! (222446)
شیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۳۷
چه ربطی داره؟؟؟
وضع سوریه مثل حمله نظامی از طرف کشورهای همسایه است
و استعفا در این شرایط تنها از یک ترسو برمیومد

اسد تو چند ماه اول 3 تا دولت برکنار کرد ؟؟؟؟ میدونستی ؟؟؟
خیلی چیزها رو تغیرر داد
ولی خوب چون مخالفان از طرف کس دیگه تغذیه میشدن دست به اسلحه و کشتار زدن و وقتی دیگه اونها دست به اسلحه ببرن وقت استعفا و باج دادن نیست بلکه وقت مقابله به مثل هستش (222481)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۱۸
اقا شیره اگه راست میگه خودشو برکنار کنه. (222500)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۲۵
چون در بلاد اسلامي تنها چيزي كه وجود ندارد اسلام است. البته نامش بسيار مقدس است ولي توصيه هايش برا مسئولين تلخه. (222447)
کاوه آهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۰:۴۱
من کسی بودم که همیشه به دیگران امید میدادم اما اکنون این سخن مولایم را زمزمه میکنم که اگر روزگار آنچنان سخت شد و ظلم عیان حرجی برآن کس که آرزوی مرگ کند نیست بابا برخی ما رو رسما هالوووو فرض کردن (222628)
بلاد اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۲۷
چون در بلاد اسلامی برخلاف بلاد کفر که مسولان خدمتگذاران موقتی مردم هستند دقانون نیوتن وجود دارد:

در بلاد اسلامی هیچ مسئولی نه استعفا می دهد و نه بر کنار می شود بلکه از میزی به میز دیگر جابجا می شود. (222449)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۶:۰۲
دمت گرم با حال بود (222515)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۹
به این خاطر که در بلاد اسلامی مشکلات ناشی از تقدیر است و ما در اصل باید شکرگذار باشیم و قضا و قدر را قبول کنیم والا ناشکری کرده ایم....
و اینکه در ایران ناکارامدی مسئولین و سیاست های کلی مسیولین باعث از دست رفتن یک نسل 20 میلیونی جوان شده اند و آنها یا مجرد سالم بیکارند یا علافند یا معتادند این هم از نتایج تقدیر و قضا و قدر است و فقط مسئولان وسیله اند!!!!!!
به قول جواد رضویان در سیب خنده "مصدوم آماده است" (222467)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۰۰
چون در بلاد اسلامی همه مسولین حق هستند و به بهشت میروند (222469)
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۴۶
تو فساد سه هزار میلیارد تومانی. تو استیضاح وزیر وقت .تو مجلس همه تو خنده و خوش و بش بودند. منتظر بودن زود وقت نهار شه. برن شکم پر کنن غافل از اینکه سرمایه فقیر فقرا را به باد دادن. نمی دونم مردم چی حساب می کنن (222485)
نوید
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۵۲
نمونه اش وزیر راه (بهبهانی) احمدی نژاد هواپیمای ارومیه- تهران سقوط کرد وچند نفر جانشون از دست دادند چی شد اخرش...! (222488)
بلوط
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۲۷
استعفا؟؟؟؟؟؟؟؟؟دربلاداسلامی؟؟؟؟؟؟؟دربلاداسلامی ازسوریه ومصر گرفته تاافغانستان وتاجیکان پاکستان هرروز صبح درموقع نماز مردم دستهاشون رابه طرف خدا بازمیکنندوبرای مسئولین خوددعامیکنندتاخدای ناکرده حوس استعفا به مخ شان نره . . . (222557)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۳۶
علت عدم استعفا در بلاد اسلامی تکبر حکماست بخصوص اگر حکما خود را مقدس بدانند. (222562)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۸:۲۲
آخه این مسئولین پست و مقام را حق خود میدانند تا در راه خدمت به مردم و محرومین و مسلمین تلاش کنند و هیچکس نیز شایستگی آنان را ندارد
اینها مردم را احمق فرض کرده اند در صورتی که مردم دیگر نای فریاد زدن هم ندارند (222581)
صدای مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۹:۰۴
نمونه بارز قالیباف شهردار تهران اصلا واژه استعفا را تا کنون نشنیده اگر هم بشنود معنی آن را نمیداند از آتش نشانی حالا هم که اتوبوس واژگون شده و 8نفر فوت کردند حتما این بار هم میگویند خواست خدا بوده و همه ساکت واگر نه ..... (222598)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۹:۲۸
علتش فقط خدا نشناسی وبی ایمانی است که باعث میشود منافع شخصی وگروهی بر مصالح ملی حاکم شود. (222606)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۹:۳۰
در سرزمینهای اسلامی مسئول همه اتفاقات بد خداست وخوبهاش حاصل کاردانی مسئولین!!!!!!!!! (222608)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۱۹
در بلا د اسلامی دیگر نمیدونم اما در ایران اسلامی اقایون میخوان میزشون رو خودشون شخصا به امام زمان تحویل بدن برای همین چسبیدن به میزشون (222651)