به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۹۹۶۵

اقدامات روسیه، دیدگاه شخصی پوتین است

گروه بين​الملل: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار داشت که هیچ شکی ندارد اقدامات روسیه در اوکراین، دیدگاه کلی این کشور نبوده و تصمیمات شخصی رئیس‌جمهوری این کشور است.
اقدامات روسیه، دیدگاه شخصی پوتین است
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال عنوان کرد: شما باید بدانید که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در حال ایجاد یک واقعیت شخصی است و این واقعیت از دیدگاه بسیاری دیگر از جمله مردم خود روسیه متفاوت است. جان کری تنها چند ساعت پس از اینکه دولت آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه را اعلام کرد و همچنین چند ساعت پیش از اینکه اروپایی‌ها جزییات تحریم‌های جدید خود را اعلام کنند، این اظهارات را در خصوص بحران اوکراین بر زبان آورد. جان کری در پاسخ به این سوال که چرا واشنگتن به جای تحریم بخش‌های عمده‌تر اقتصاد روسیه به تحریم اشخاص و شرکت‌های روس می‌پردازد، گفت: اگر روسیه اقدامات خود را ادامه دهد، به آن درجه از تحریم‌ها نیز خواهیم رسید.

کری همچنین عنوان کرد: بحران اوکراین در قرن 21 میلادی در نوع خود منحصر به فرد است. این بحران آنقدر متفاوت و عجیب است که باعث می‌شود شما نسبت به پیامدهای آن نگران باشید. به نظر من مردم روسیه نیز به خاطر اقداماتی که کرملین اتخاذ می‌کند، هزینه‌ای گزاف پرداخت خواهند کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین بحث‌های ملی‌گرایی روسیه را «خطرناک» خواند. جان کری همچنین اظهار داشت، هر چند تحریم‌های اقتصادی را بهترین راه برای مهار روسیه می‌داند، اما واشنگتن به نیروهای مسلح اوکراین نیز کمک خواهد کرد. وی در عین حال این دیدگاه را که واشنگتن می‌تواند کمک‌های نظامی کشنده به اوکراین ارائه دهد تکذیب کرده و گفت که قوی کردن ارتش اوکراین تا جایی که بتواند در مقابل ارتش روسیه ایستادگی کند، کار آسانی نیست.

وی همچنین در خصوص بزرگ‌ترین نگرانی و ترس خود گفت: به نظر من اگر نیروهای روس از مرز اوکراین عبور کرده و یک درگیری در این بین پیش بیاید، اوضاع بسیار نابسامان خواهد شد زیرا کسانی هستند که در این میان چنین شرایطی را تحریک می‌کنند.
مرجع : ايسنا