به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۹:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۴۰۳۴۲۱
قهرمان باید شش استادیوم را فتح کند

پیشگویی خواندنی از ایران در فوریه 2024

پیشگویی خواندنی از ایران در فوریه 2024
گروه ورزشی: ظهر روز پنج‌شنبه قرعه‌کشی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برگزار شد تا 24 تیم این مسابقات حریفان خود را بشناسند، از تاریخ و محل برگزاری بازی‌ها مطلع شوند و البته مسیر صعود و جاه‌طلبی خود را نیز شناسایی کنند.
باتوجه به افزایش تعداد تیم‌ها از 16 به 24 در دو دوره اخیر، عملا سختی گروه‌ها از بین رفته و احتمالا شش مدعی قهرمانی، قطر، استرالیا، ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان، با مشکل خاصی برای صعود، حتی به عنوان صدرنشین، مواجه نخواهند شد یا حداکثر به عنوان تیم دوم خود را به مرحله حذفی خواهند رساند.
این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از جمعه، 12 ژانویه (22 دی) آغاز خواهد شد و تا 10 فوریه (21 بهمن) ادامه خواهد داشت تا در زمستان امسال، طرفداران فوتبال یک ماه هیجان‌انگیز و جذاب را در فوتبال آسیا داشته باشند.
گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:
گروه A: قطر، چین، لبنان، تاجیکستان
گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه، هند
گروه C: ایران، امارات، فلسطین، هنگ کنگ
گروه D: ژاپن، عراق، ویتنام، اندونزی
گروه E: کره جنوبی،اردن، بحرین، مالزی
گروه F: عربستان، عمان، قرقیزستان، تایلند
* اولین بازی جام ملت‌های آسیا ساعت 20 روز 22 دی ماه در ورزشگاه البیت بین قطر میزبان و لبنان برگزار خواهد شد. در روز نخست مسابقات این تنها دیدار برگزارشده خواهد بود.
* ساعت بازی‌های مرحله گروهی به وقت ایران (به‌جز افتتاحیه)، به این شرح زیر است: 15:00، 18:00 و 21:00 خواهد بود. همچنین در روز پایانی مرحله گروهی چند بازی ساعت 18:30 برگزار می‌شود.
* هشت استادیوم برای میزبانی این مسابقات معرفی شده‌اند: البیت، الجنوب، الثمامه، عبدالله بن خلیفه، خلیفه اینترنشنال، احمد بن علی، اجوکیشن سیتی و جاسم بن حمد.
* بزرگترین استادیوم، ورزشگاه البیت است که گنجایش 68 هزار و 895 نفر را دارد و میزبان دیدار افتتاحیه و فینال خواهد بود.
* کوچکترین استادیوم جام ملت‌ها، ورزشگاه احمد بن علی خواهد بود که تنها 10 هزار صندلی را در خود دارد. این ورزشگاه احتمالا میزبان بازی مرحله یک هشتم نهایی ایران است.
1874318
* سوم و پنجم بهمن ماه، شلوغ‌ترین روز جام ملت‌های آسیاست که 4 بازی در یک روز برگزار خواهد شد. ایران روز سوم بهمن ماه باید به مصاف امارات برود.
* دو بازی ایران ساعت 21:00 و یک دیدار ایران ساعت 18:30 برگزار خواهد شد. یکشنبه، جمعه و سه‌شنبه روزهای برگزاری بازی‌های ایران است.
* استادیوم اجوکیشن سیتی که میزبان حذف برزیل و اسپانیا در جام جهانی بود، محل برگزاری اولین دیدار ایران در جام ملت‌ها مقابل فلسطین است.
* دومین بازی ایران در استادیوم بین‌المللی خلیفه برگزار می‌شود که همچون اجوکیشن سیتی 45 هزار نفری است. ایران در این ورزشگاه با نتیجه 6-2 بازی خود را به انگلیس واگذار خواهد کرد و حالا فرصت این را خواهد داشت که هنگ‌کنگ را در خلیفه گلباران کند.
* سومین دیدار ایران نیز در اجوکیشن سیتی برگزار خواهد شد. به عبارتی تماشاگران ایرانی فرصت حضور پرشور در بازی‌های مرحله گروهی را دارند، چرا که هر سه بازی در ورزشگاه 45 هزار نفری به انجام خواهد رسید.
* بزرگترین استادیوم جام ملت‌ها (البیت) در مرحله گروهی به ایران نخواهد رسید. دو بار قطر و یک بار عربستان در این ورزشگاه به میدان می‌روند. دیدار سوریه و هند نیز به میزبانی این استادیوم 68 هزار نفری به انجام خواهد رسید.
1874321
* مرحله گروهی 5 بهمن به پایان خواهد رسید. بعد از آن دو روز استراحت در دستور خواهد بود و هشتم بهمن ماه اولین بازی‌های یک هشتم برگزار می‌شوند. اگر ایران به عنوان تیم دوم صعود کند، باید در این روز به مصاف تیم دوم گروه قطر برود.
* در صورتی که ایران سرگروه شود، باید تا روز آخر یک هشتم نهایی صبر کند تا در این روز به مصاف تیم سوم یکی از گروه‌های A/ B/ F برود. این بازی چهل و چهارمین دیدار جام ملت‌های آسیا خواهد بود.
* سرگروهی ایران، به منزله بازی در روز یازدهم بهمن ماه، ساعت 19:30، در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه است که طبیعتا برای میزبانی از تیم پرتماشاگر ایران محل مناسبی نخواهد بود.
* در همین روز (11 بهمن) ساعت 15 احتمالا دیگر بازی این مرحله بین کره و عراق برگزار خواهد شد. برنده این بازی با تیم صعودکننده از بازی ایران دیدار خواهند کرد. به عبارتی ایران با علم به حریف بعدی خود بازی خود را برگزار خواهد کرد.
1874322
* بعد از یک هشتم نهایی تورنمنت تنها یک روز استراحت خواهد داشت و چهار بازی باقی‌مانده از 13 بهمن برگزار می‌شوند؛ هر روز دو بازی.
* ایران در صورت صعود به یک چهارم نهایی، شنبه، 14 بهمن، باید به مصاف حریف خود برود.

* بازی این مرحله ایران در ورزشگاه الجنوب برگزار خواهد شد تا دست شاگردان قلعه‌نویی همچنان از ورزشگاه البیت دور باشد. با این حال الجنوب نیز 44 هزار و 325 صندلی را در خود جای داده است.
* مسیر قطر به نحوی است که اگر آنها سرگروه شوند، دو بازی دیگر میزبان نیز در ورزشگاه البیت برگزار می‌شود که محل برگزاری بازی فینال نیز خواهد بود.
1874323
* بعد از یک چهارم نهایی دو روز استراحت در پیش خواهد بود و نیمه نهایی روز 17 بهمن برگزار خواهد شد.
* ایران در صورت صعود، 18 بهمن ساعت 18:30 به مصاف حریف خود خواهد رفت. این پنجاهمین بازی جام ملت‌های آسیا خواهد بود.
* این بازی ایران هم جمعه برگزار نخواهد شد تا همچنان در روز غیرتعطیل، تیم‌ملی به مصاف حریفان خود برود.
* ورزشگاه الثمامه میزبان بازی ایران خواهد بود. این استادیوم همان ورزشگاهی است که با شکست ایران مقابل آمریکا در جام جهانی همراه بود و حالا ایران فرصت جبران خواهد داشت.
1874324
* دیدار رده‌بندی در انتظار طرفداران فوتبال نخواهد بود و تیم‌هایی که در نیمه نهایی شکست بخورند، به خانه بازخواهند گشت.
* بازی فینال دو روز بعد از نیمه نهایی، روز 21 بهمن ماه برگزار خواهد شد. زمان برگزاری فینال 18:30 به وقت ایران خواهد بود.
* استادیوم البیت محل میزبانی فینال آسیاست. هیچ تیمی بیشتر از قطر در این استادیوم بازی نخواهد کرد و تیم‌هایی نظیر ایران تا فینال روی این ورزشگاه را نخواهند دید.
* جام ملت‌های آسیا در مجموع 51 بازی خواهد داشت و تیم قهرمان و نایب قهرمان 7 بازی انجام خواهند داد.
1874326
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها