به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۰۴۰۷۶

خدمات تنظیم و ثبت اظهارنامه مالیاتی در کرج + مشاوره مالیاتی برای رفع جرایم

گروه کسب و کار: اظهارنامه مالیاتی فرمی است که هر سال توسط سازمان امور مالیاتی درسایت سازمان قرار گرفته میشود و تمام مودیان (اشخاص حقیقی و حقوقی) مکلفند هستند براساس تاریخهایی که در قانون مالیاتهای مستقیم مشخص شده اطلاعات عملکرد یکسال مالی خود را در فرم بارگزاری کنند و به سازمان ارسال نمایند.
خدمات تنظیم و ثبت اظهارنامه مالیاتی در کرج + مشاوره مالیاتی برای رفع جرایم
در گذشته اظهارنامه مالیاتی  فرمی بود که به صورت دستی پر میشد و در موعد مقرر برای سازمان امورمالیاتی پست و ارسال میگردید اما امروزه تنظیم اظهارنامه مالیاتی در کرج و تهران و سایر شهر ها بدون به صورت آنلاین و از طریق درگاه های آنلاین اماده و ثبت می‌شود. مجموعه چرخه حساب مهر یکی از بهترین شرکت های حسابداری و خدمات مالیاتی در کرج است که به تنظیم و ثبت اظهارنامه های مالیاتی شما می‌پردازد.

تنظیم و ثبت اظهارنامه مالیاتی
به موجب ماده 105 قانون مالیات های مستقیم، جمع درآمد شركتها و درآمد ناشي از فعاليت هاي انتفاعي ساير اشخاص حقوقي كه از منابع مختلـف در ايران يا خارج از ايران تحصيل ميشود، پس از وضع زيان هاي حاصل از منابع غيرمعـاف و كسـر معافيـت هـاي مقـرر بـه استثناي مواردي كه طبق مقررات اين قانون داراي نرخ جداگانه اي مي باشد، مشمول ماليات به نرخ بيست و پنج درصـد 25% خواهند بود. و بر اساس ماده 110 قانون مالیات های مستقیم، اشخاص حقوقي مكلف اند اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زيان متكي به دفاتر، اسـناد و مـدارك خود را حداكثر تا چهار ماه پس از سال مالياتي همـراه بـا فهرسـت هويـت شـركا و سـهام داران و حسـب مـورد ميـزان سهم الشركه يا تعداد سهام و نشاني هر يك از آنها را به اداره امور مالياتي كه محل فعاليت اصلي شـخص حقـوقي در آن واقع است تسليم و ماليات متعلق را پرداخت نمايند. پس از تسليم اولين فهرسـت مزبـور، تسـليم فهرسـت تغييـرات در سنوات بعد كافي خواهد بود. محل تسليم اظهارنامه و پرداخت ماليات اشخاص حقوقي خارجي و مؤسسات مقيم خارج از ايران كه در ايران داراي اقامتگاه يا نمايندگي نمي باشند تهران است. حكم اين ماده در مورد كارخانه داران و اشخاص حقوقي در دوران معافيت نيز جاري خواهد بود. و بر اساس تبصره قانون مذکور، اشخاص حقوقي نسبت به درآمدهايي كه طبق مقررات اين قانون نحوه ديگـري بـراي تشـخيص آن مقـرر شده است مكلف به تسليم اظهارنامه مالياتي جداگانه كه در فصلهاي مربوط پيشبيني شده است نيستند.
بر اساس ماده131 قانون مالیات های مستقیم  مالیات عملکرد سالانه اشخاص حقیقی به صورت پلکانی محاسبه میشود. به اینصورت که تا 50 میلیون تومان اگر درآمد مشمول مالیات داشته باشند با نرخ 15 درصد از 50 میلیون تا 100 میلیون با نرخ  درصد 20 و از 100 میلیون تومان به بالا با نرخ 25 درصد محاسبه و در اظهار نامه مالیاتی لحاظ  میگردد.

انواع اشخاص حقیقی
اشخاص حقیقی از لحاظ حجم فعالیت سه دسته اند :
گروه اول، گروه دوم، گروه سوم
گروه اول
 تکالیف گروه اول همانند اشخاص حقوقی میباشد، یعنی مکلفند تمام تکالیف مالیاتی را از قبیل (معاملات فصلی-ارزش افزوده –پلمپ دفاتر ونگهداری اسناد ومدارک) در موعد مقرر و در زمانی که از طرف سازمان مشخص شده انجام دهند تمامی تکالیفی که یک شرکت انجام میدهد را در موعدی که سازمان تعیین کرده ملزم به انجام آن هست.
شخص حقیقی و صاحب شغل، فارغ از حجم فعالیتش، در صورتی که دارای کارت بازرگانی باشد یا صاحب کارخانه‌، واحد تولیدی و بهره‌ برداری معادن بوده یا صاحب هتل های سه ستاره یا بیشتر از سه ستاره باشد یا صاحب بیمارستان و کلیلنک های تخصصی بوده یا صاحب مشاغل صرافی، فروشگاه های زنجیره ای دارای مجوز، موسسات حمل و نقل و حسابرسی باشد، مودی گروه اول خواهد بود.
گروه دوم و سوم
گروه دوم و سوم از انجام یکسری تکالیف مالیاتی معاف بوده وصرفا مکلفند در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان ارسال کنند.

ثبت و تنظیم اظهارنامه مالیاتی

ثبت و تنظیم درست اظهارنامه مالیاتی
یکی از ابزار هایی ک سازمان امور مالیاتی در زمان رسیدگی به پرونده مودی در اختیار دارد بحث اظهار نامه ای هست که مودی در موعد مقرری که سازمان مشخص کرده  برای آنها ارسال نموده است در صورتی ک اطلاعات ارسالی مودی با اطلاعاتی که سازمان از این مودی در اختیار دارد همخوانی داشته باشد برگه تشخیص را بر اساس این اظهارنامه صادر می‌کند. در ماده 97 قانون مالیات های مستقیم اشاره شده درصورتی که اطلاعات ارسالی مودی با اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار دارد همخوانی داشته باشد مبلغ ابرازی در اظهارنامه مالیاتی به عنوان برگه قطعی مالیات عملکرد مودی در نظر گرفته می‌شود.
به عبارتی حاصل عملیات مالی یکسال یک شرکت یا یک مجموعه در اظهار نامه مشخص میشود که در اظهار نامه صورت وضعیت مالی وصورت سود و زیان و تمام اطلاعاتی مثل آدرس مودی - مبلغ مالیات - شرکا و درصد سهمشان - تمام هزینه ها - فروش - قیمت تمام شده و سایر اطلاعات مربوط به فعالیت به سازمان ارسال میشود.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی در کرج
خدمات مالیاتی در کرج، در اصل به هدف به حداقل رساندن هزینه‌های مالیاتی پرداختی در چارچوب قوانین کشور، انجام می‌شود. مشاوره مالیاتی در کرج، مسیر مالیاتی کسب و کارها و شرکت‌های شما را در مسیری مناسب قرار می‌دهد. مشاور با رعایت کامل قوانین مالیاتی کشور، از تمام راه‌های ممکن استفاده کرده تا مالیات شما را به کمترین مقدار ممکن برساند.

شرکت حسابداری چرخه حساب مهر

شرکت حسابداری چرخه حساب مهر با سالها تجربه و تخصص در حوزه مالی و مالیاتی و حضور در صد ها جلسه رسیدگی مالیاتی و ارسال بالغ بر 1000 اظهار نامه مالیاتی توانایی انجام کلیه امور مالیاتی شرکتها و سازمان و اشخاص حقیقی را بر اساس قوانین مالیاتی واصول حسابداری ، با تیمی مجرب ، تحصیلکرده  و با تجربه بالا در این حوزه را دارا میباشد.
میتوانید به سایت مجموعه چرخه حساب مهر به آدرس https://charkhehesab.ir سر بزنید و برای مشاوره مالیاتی در کرج و تهران با ما با شماره های
  • 09120584412
    02632212058
در ارتباط باشید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها