به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۰۸۱۲

خرید و فروش اعضای بدن پذیرفته نیست

گروه جامعه: رییس انجمن پیوند اعضای ایران گفت:خرید و فروش اعضای بدن محکومین به اعدام یک عمل غیرانسانی و غیرقانونی است که تاکنون نمونه آن در کشور ما گزارش نشده است.
ایرج فاضل گفت: در کشور ما این کار تاکنون انجام نشده است و تنها در گذشته در کشور چین انجام می شد که در حال حاضر صورت نمی گیرد. وی تاکید کرد: استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام یک نغمه شومی است که عمل به آن جز شرمندگی برای ما نخواهد داشت و پرونده حقوق بشری در مجامع بین المللی باز خواهد کرد. فاضل ادامه داد: در کشور ما که میزان تصادفات رانندگی و مرگ های مغزی بسیار زیاد است، استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام هیچ سودی به همراه نخواهد داشت.

فاضل تاکید کرد: خرید و فروش اعضای بدن انسان در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست و ما نیز به عنوان بخشی از جامعه پزشکی نگران مساله فروش اعضای انسانی هستیم. وی افزود: اگر فردی بخواهد به دلیل مشکلات مالی اقدام به فروش اعضای بدن خود کند، کارش مورد تایید جامعه پزشکی نیست. فاضل ادامه داد: گفته می شود که برخی افراد برای فروش اعضای بدن خود از خارج از کشور به ایران می آیند، این کار نیز غیرقانونی است؛ پیشتر این اقدام در کشورهایی مانند فیلیپین و هند صورت می گرفت اما در آنجا نیز متوقف شد.
مرجع : ايرنا