به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۱۰۱۴۴

آورده‌افغانستان‌و قرقیزستان‌برای‌فوتبال‌ایران چیست

آورده‌افغانستان‌و قرقیزستان‌برای‌فوتبال‌ایران چیست
گروه ورزشی:مربی سابق تیم ملی ایران درباره بازی با افغانستان و قرقیزستان در کافا گفت: بازی با دو تیم افغانستان و قرقیزستان چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند. در حقیقت با کشورهایی بازی می‌کنند که برای بازی تمرینی خوب است.
 
به گزارش ایسنا، اصغر شرفی در ارزیابی از اولین دیدار تیم ملی ایران برابر افغانستان در کافا و پیروزی ۶ بر یک ایران در این دیدار، اظهار کرد: تیم افغانستان از نظر فوتبال در حد و اندازه تیم ما نیست که بخواهیم از این بازی ارزیابی داشته باشیم. بازیکنان تیم ایران در اروپا بازی می‌کنند، در حالی که بازیکنان افغانستان از چنین مزیتی برخوردار نیستند.

افغانستان و قرقیزستان برای بازی تمرینی خوب است
وی در پاسخ به این پرسش که انتقادهای زیادی به حضور ایران در مسابقات کافا وجود دارد، نظر شما درباره حضور ایران در این رقابتها چیست؟ گفت: انتقادی وجود ندارد. بازی با دو تیم افغانستان و قرقیزستان چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند. در حقیقت با کشورهایی بازی می‌کنند که برای بازی تمرینی خوب است.

مربی سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که پیش از این کادر فنی به طور علنی با حضور در این بازی‌ها مخالفت کرده بود اما به خاطر فدراسیون فوتبال این مساله را پذیرفت. به نظر شما فدراسیون فوتبال در هماهنگی برای حضور در این بازی‌ها اشتباه نکرده است؟ افزود: من چون تاج را قبول ندارم راجع به او صحبتی نمی‌کنم. افرادی امثال ما را از فوتبال کنار می‌گذارند و دم از راستی و درستی می‌زنند که حتی یک عکس با شورت ورزشی در فوتبال ندارد.

کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد
شرفی در پاسخ به این پرسش که رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا با انگلستان، آرژانتین و کلمبیا دیدار می‌کنند، به نظرتان همین مساله منجر به افت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نمی‌شود؟ تصریح کرد: بازی با افغانستان و قرقیزستان چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند و تنها هدر دادن هزینه مملکت است. متاسفانه کسی به حرف ما گوش نمی‌کند و ما را ایرانی نمی‌دانند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فدراسیون قول داده که برای شهریور تدارک بازی‌های بهتری را ببینید، آیا فکر می‌کنید می‌توانند دیدارهای خوبی را هماهنگ کنند؟ خاطرنشان کرد: راه ما غلط است و مسیر را گم کرده‌ایم. کسانی که اهل فن هستند و فوتبال را درک می‌کنند، می‌توانند مسیر را به درستی پیدا کنند. البته من اعتقادی به این افراد ندارم.

باید با قلعه‌نویی قرارداد چند ساله ببندند
پیشکسوت فوتبال درباره این که فکر می‌کنید ایران با این آماده‌سازی بتواند در جام ملت‌ها موفق شود؟ افزود: قلعه‌نویی مربی خوبی است که باید به او فرصت بدهند و قرارداد چند ساله ببندند نه این که با چند برد یا شکست بخواهند او را مورد ارزیابی قرار دهند و کنار بگذارنند، با این روند فوتبال درست نمی‌شود.وی در پایان با بیان این که مسئولین ما فوتبالی نیستند، گفت: مربیان ما خُم رنگرزی نیست که بخواهند داخل دیگ بیندازند و هر کسی را که خودشان خواستند بیرون بیاورند.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها