به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۴۱۲۶۶
وزير کار: در 8سال گذشته اقتصاد کشور به شدت ضعیف و رانتي شد

ما هم دلواپس اخلاق و عزت مردم هستیم

گروه اقتصادي:​ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:​ ما دلواپس اشتغال برای همه ایرانیان، دلواپس اخلاق و ارزش‌های دینی، خانواده و فرزندانمان و عزت ایرانی در خارج از کشور هستیم.
ما هم دلواپس اخلاق و عزت مردم هستیم
به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی گفت: رهبری معظم نظارت کامل دارند، ملت دلواپس نیست، ما دلواپس عدالت اجتماعی هستیم، دلواپس رانت، فقر و بیکاری و آسیب های اجتماعی هستیم.  اين عضو کابينه تدبير و اميد، در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی افزود: ما دلواپس اشتغال برای همه ایرانیان، دلواپس اخلاق و ارزش های دینی ، خانواده وفرزندانمان و عزت ایرانی در خارج از کشور هستیم. در دولت تدبیر و امید عزت، ناشی از ایستادگی ،مقاومت ورشد اقتصادی است.

وی افزود: در زمان حاضر هر کاری که بخواهیم در خصوص اشتغال و بیکاری انجام دهیم، تبعاتی در جامعه خواهد داشت. ربيعي گفت: امید به زندگی بهتر، امید به افزایش کیفیت زندگی، امید به حق شادابی و قدرت اقتصادی بالا باید برای تمام ایرانیان محقق شود. وی گفت: برای آنکه به عزت برسیم باید اقتصادی قوی در کنار سیاستی مستقل داشته باشیم و این امر با تدبیر و افزایش امید در جامعه محقق می شود.

انتقاد از دولت پیشین نیز بخش دیگر از سخنان ربیعی در تبریز را تشکیل می داد. ربيعي با انتقاد از شرايط اقتصادي که در دولت نهم و دهم در کشور اتفاق افتاده است، گفت: هیچ برنامه اقتصادی در جامعه بدون تبعات اجتماعی و سیاسی نیست و امروز اقتصاد به یکی از دغدغه های جامعه تبدیل شده است. متاسفانه جامعه ما جامعه ای تولید محور نبوده و در هشت سال گذشته به جامعه ای رانتی تبدیل شده است و برای آنکه اقتصاد را رونق بخشیده و بیکاری را کاهش دهیم باید به اقتصاد تولید محور روی بیاوریم.

وزير کار با انتقاد از آموزش​های "بابا آب داد و نان داد" در کتب درسی خاطر نشان کرد: باید به کودکانمان تلاش و پشتکار را آموزش دهیم. ربيعي با تکید بر لزوم تغییر فرهنگ کار در کشور گفت: تنها با تولید محور بودن است که اخلاق نیز در جامعه حاکم خواهد شد. وی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می کند مسیر درستی را برنامه ریزی کند تا آیندگان نیز در مسیر درست قدم بردارند.

اشتغال اجتماعی در دستور کار وزارت تعاون
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تدوین سیمای اشتغال کشور مبتنی بر توسعه خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی باید به سمت اشتغال اجتماعی روی بیاوریم. وی اظهار کرد: فرصت آزمون و خطا در موضوع اشتغال و بیکاری در سطح کشور وجود ندارد و باید با احتیاط عمل کنیم. اهمیت ایجاد شغل برای کشور در شرایطی است که در چند سال اخیر بنیه اقتصاد کشور به شدت ضعیف و بیمار شده و نرخ رشد منفی شش درصد را تجربه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تفکر و نگاه نیروی کار به اشتغال تغییر کرده است، تشریح کرد: درحال حاضر تناسب عرضه نیروی کار با تقاضا همخوانی ندارد و از طرفی انتظارات و الگوی کار متقاضیان در برخی از مشاغل سخت تغییر کرده است. ربیعی ادامه داد: نرخ بیکاری در کشور بالاتر از مشارکت بوده و تمایل به کار کمتر شده است و ساختار اقتصادی ما جوابگوی این تغییرات نیست. وی گفت: سال آینده بیش از چهار میلیون نیروی تحصیل کرده به بیکاران کشور اضافه می شود و با وضعیت موجود اگر تورم مهار نشود سرمایه گذاری به صرفه نخواهد بود و در دور باطل می افتیم.

وی تزریق مالی به جامعه را یکی از دلایل وضعیت موجود اقتصادی کشور دانست و افزود: در دام مسیر طی شده‌ای هستیم و هر تصیمی اقتصادی بدون شک تبعات سیاسی اجتماعی خود را خواهد داشت. وی گفت: تاکنون موفق شده ایم 84 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی را برای سرمایه گذاری در کشور خارج کنیم اما در این راه باید آرام حرکت کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز 50 هزار میلیارد ریال به تولید اختصاص داده‌ایم که بخشی از آن صرف تعمیر و نگهداری تاسیسات وزارت نیرو خواهد شد.

برندهای بزرگ ایرانی مرده‌اند
به گزارش ايسنا،​ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنين با اشاره به اینکه زاییده جهانی شدن برندی شدن است، گفت: متاسفانه برندهای بزرگ ایرانی مرده اند. ربیعی در دومین دوره معرفی برترین شرکت​های منطقه آذربایحان شرقی اظهار کرد: اگر بخواهیم ایران را به سمت اقتصاد مقاومتی برسانیم، باید مصرف داخلی ما مصرف ملی باشد.وی خاطر نشان کرد: ایجاد یک برند، کار مشکلی است و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو داشتن برندهایی شاخص است.او نقطه ضعف برندهای ایرانی را نبود سرمایه اجتماعی دانست و گفت: هنوز در کشور نتوانسته‌ایم تعهدات اخلاقی را رشد دهیم. ربیعی گفت: با برنامه ریزیهای منسجم تلاش می کنیم برند ایرانی بسازیم و باید ذائفه ایرانی را با برند ملی آشتی دهیم.

دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۱۸:۰۸
خدایی خودشون رو مسخره کردن یا ما رو چیز گیر اوردن که می گن دلواپسن؟ سوژه شدن رفت. از تمام مسوولین و مخاطبین خواهش می کنم که این کلمه دلواپس رو به صورت عمومی و در همه جا استفاده کنن تا یکم بخندیم (226171)
دلواپس بی پول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۱۸:۴۵
نظر دلواپس:آقا حرفاشو جدی نگیرین اخلاق وعزت مارو دشمنان واستکبار جهانی نابود کردن این ها همه عوام فریبی است تمام مشکلات ما مربوط به خارج از ایران است .مدرکش هم موجود آقایان:پ.س.ش.ر.ز........همگی مزدوران دشمنان هستند.مرگ بر آمریکا مرگ بر دنیا ببخشید یه لحظه..
الو چی...اون ۷۰۰میلیاردو واریز کردی؟؟
مثل این که میکروفن روشنه..چی..آهان :مرگ بر قفس .مرگ بر هوس.مرگ بر هر آنچه هست!!!! (226176)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۱۹:۵۲
در قضيه فتنه،روسياه شدند. دلواپس شدند. منتظر دلشوره هم باشيد. چون هر منبعي كه تمام ميشود . ته آن نمك است. (226184)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۲۱:۱۹
مگر تو کشور ما تولید واشتغال وجود داره که می گه باید فرهنگ کار را تغییر داد اگه مسولین یک کمی مشقت وبیکاری بکشند واز زندگی اشرافی دور بشند ان وفت فرهنگ کار را متوجه خواهند شد (226191)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۲۲:۰۸
کاش کمی هم دلواپس بی اعتباری گذرنامه ایرانی،بی اعتباری پول ملی ایران (یک واحد پول پول شیطان بزرگ! تقریبا33000 برابر ریال ارزش دارد)،دلواپس رشد سرطان،دلواپس مواد غذایی آلوده،دلواپس خیل عظیم کسانی که به عنوان مهاجرت از ایران فرار می کنند،دلواپس آزادی مردم ،دلواپس معیشت مردم،دلواپس وضعیت کارگران،مستاجران،بیماران بدون دارو،جوانان بیکار، رواج دروغ از تریبون های رسمی و ...دلواپس هزاران دغدغه واقعی ما بودند (226193)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۲۲:۱۰
ما هم دلواپسیم. ولی دلواپس شالارتانیزم جدیدی که با نگاه ابزاری به دین، در تلاش است ایران را تبدیل به خانه ارواح کند. (226194)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۲۲:۴۲
از شما متشکرم. کاش دلواپسان احمدی نژادی از شما درس بگیرند. (226202)
دلواپسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۲۳:۰۱
دولت وزرای میلیادر هیچ وقت به فکر مردم عادی نیستند تا دلواپسشون هم باشند. (226204)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۰ ۰۰:۲۲
زمینه دلواپسی در هشت سال گذشته که کشور به لبه پرتگاه می رفت بیشتر بود اما مدعیان الان ، آن موقع یا سکوت کردند یا مشغول فعالیت های اقتصادی!!! بودند. معلوم میشه اینا دلواپس اینند که دیگه زمینه اختلاس داره از بین میره و کاسبی کاسبان تحریم کساد شده است. (226212)