به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۸۳۷

در دور زدن تحریم‌ها ما دکترای آن را داریم

در دور زدن تحریم‌ها ما دکترای آن را داریم
گروه سیاسی:  دبیر شورای راهبردی روابط خارجی  اظهار داشت: اگر می‌خواهیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم باید تصویر مناسبی از ایران از طریق دیپلماسی عمومی شامل دیپلماسی علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی ارائه دهیم هر چند در دور زدن تحریم‌ها ما دکترای آن را داریم.
 عباس عراقچی با بیان اینکه در بی اثر کردن تحریم‌ها باید از ظرفیت دیپلماسی عمومی کشور بهره برد، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشمندان، نخبگان، ورزشکاران و فرهنگیان در صحنه بین‌المللی در بی اثر کردن تحریم‌ها نقش خواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه دیپلماسی عمومی قرار گرفته است و در کنار تحریم‌های ظالمانه یک تلاش بزرگ عمومی هم برای منزوی کردن ایران در جریان است.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: ملت ایران با این تحریم‌ها تضعیف و منزوی نخواهد شد و نمی‌توان حرفی را به این ملت تحمیل کرد بلکه باید با زبان دیپلماسی با آن‌ها سخن گفت و اگر با زبان زور صحبت کنند با زبان زور هم خواهند شنید. کشورها برای اداره روابط خارجی خود از دیپلماسی بهره می‌برند زیرا که آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای رسیدن به اهداف است. مذاکره، گفت‌وگو، دیپلماسی اصولاً مبتنی بر قدرت است و هیچ کس بدون قدرت نمی‌تواند وارد هیچ مذاکره‌ای شود و گفت‌وگو بدون اتکا به مولفه قدرت در واقع حرف بی‌پایانی است.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی افزود: حرف اگر متکی به قدرتی نباشد باد هوا است و در هر گفت‌وگویی باید قدرت سخت نظامی تا قدرت نرم و هوشمند مولفه قدرت باشد و از ابزارهای غیر سخت از جمله ابزارهای فرهنگی، روانی و هنری برای اغنای طرف مقابل استفاده شود.وی گفت: دیپلماسی هنر اغنا کردن است وقتی در دیپلماسی موفق هستید که نسبت به آنچه شما می‌خواهید بتوانید طرف مقابل را قانع کنید.
عراقچی دیپلماسی را شبیه کوه یخی دانست و گفت: آن قسمت بیرونی کوه یخ را دیپلماسی رسمی می‌گویند و آن حجم پنهانی و زیر آب را دیپلماسی غیر رسمی یا همان دیپلماسی ملل تشکیل می‌دهد که از طریق فرهنگی، ورزشی، هنری و رسانه ‌ای قابل احیا است. دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی اهمیت و اثر بالایی روی دیپلماسی رسمی دارد، ادامه داد: دیپلماسی رسمی به ما قدرت تصویرسازی می‌دهد، دیپلماسی عمومی مردم هستند اما مخاطب دیپلماسی رسمی دیپلمات‌ها هستند، بنابراین اگر می‌خواهید تصویر خوبی از خود در بین مردم یک کشور شکل دهیم باید توانایی تصویرسازی داشته باشیم.وی با بیان اینکه قدرت روایت‌سازی نقش موثر در دیپلماسی عمومی دارد، خاطرنشان کرد: اگر نتوانید برای حرکت خود روایت‌های مناسب تولید کنید از صحنه دیپلماسی عقب مانده‌اید. دیپلماسی عمومی بستر لازم را برای دیپلماسی رسمی ایجاد می‌کند.
برچسب ها: عباس عراقچي

۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۲۳:۰۱
کاش عرافچی به گذشته اش یه نگاهی می انداخت. (433654)
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۰۷:۱۶
چه افتخاری! چه مدرکی! چه سیاستمداری! (433676)
سعید مهریان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۰۸:۲۶
جناب عباس عراقچی، دیپلم تعامل با دنیا بهتر از دکتری دور زدن تحریم هاست. (433683)
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۰:۰۰
همین دکترای دور زدن تحریم ها باعث شد مملکت اقتصادش به فنا بره این افتخار نداره حالا فساد واختلاص ودزدی که از تحریم ها هست جای خود (433686)
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۴:۲۰
اموال شخصیتون که نیست
دلتون بسوزه

اموال ملت مظلوم ایرانه
هزینه شم فقیر شدن بیشتر
ملت مظلوم ایران برا دورزدن قوانین دنیا (433711)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها