به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۱۹۸۰
انصاری: منتقدان توافق هسته ای دلواپس چه هستند

دروغ پردازان علیه دولت بوق شیطان هستند

گروه سیاسی: معاون پارلمانی رییس جمهوری خطاب به دلواپسان و منتقدان توافق هسته ای گفت: باید از این عده پرسید که نگران و دلواپس چه هستند، چرا که هر توافقی که به امضای نهایی طرفین مذاکره برسد، بدون شک مطابق با قوانین کشور و با تایید مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت.
دروغ پردازان علیه دولت بوق شیطان هستند
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری افزود: دلواپسان کافی است تا اظهارات مسوولان رژیم صهیونیستی را پیش از مذاکرات و دلواپسی آنها را از رسیدن ایران به توافق هسته ای ببینند که چطور مثلثی همراه با مرتجعین منطقه و منافقین علیه ایران تشکیل داده بودند. وی اضافه کرد: اسرائیلی ها از اینکه مبادا توافق هسته ای میان ایران و 1+5 سر بگیرد عزا گرفته اند، چرا که این توافق می تواند راه ملت ایران را برای رسیدن به اهداف خود هموار کند. حجت الاسلام انصاری با اشاره به تهدیدها و فشارهای عده ای علیه دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، گفت: اینک که دولت اولویت خود را عرصه دیپلماسی تحت نظارت مقام معظم رهبری برای گرفتن حقوق ملت قرار داده و قوی ترین سرداران این عرصه را برای گفت و گو و مذاکره به میدان فرستاده است تا تحریم های ظالمانه را شکسته و دارایی های به ناحق بلوکه شده کشور را بازپس بگیرند و آنها را صرف حل مشکلات مردم کنند، آیا باید بجای حمایت، آنها را تحت فشار و تهدید قرار داد؟

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که نباید چیزهایی بگوییم که دشمنان را خوشحال کند، گفت: کجای دنیا وقتی سربازان یک کشور در خط مقدم جنگ مشغول نبرد هستند، از داخل و پشت جبهه علیه آنها هجمه می شود؟ حجت الاسلام انصاری با تمثیلی از حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی و کنار گذاشته شدن دعوای آبی و قرمز و حمایت یکپارچه و همگانی از آن افزود: آیا تیم مذاکره کننده هسته ای که در پی احقاق حقوق ملت رشید ایران هستند، در حد تیم فوتبال ما نیستند و نباید از آنها حمایت کرد؟ وی با بیان این که شفاف شدن مسایل به ضرر بعضی ها است، اضافه کرد: منافع عده ای با برداشتن تحریم ها و حاصل شدن توافق هسته ای به خطر می افتد.

حجت الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود از برخی سایت ها و رسانه هایی که دست به دروغ پردازی و انعکاس مطالب غیرواقع می زنند به انتقاد پرداخت و گفت: برخی سایت ها مثل بوق شیطان هستند و کارشان دروغ پردازی است. وی توجه به حفظ حقوق اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: اگر کسی توانایی انجام مسوولیتی را نداشته و به این موضوع عالم باشد که شایستگی لازم را ندارد، و آن مسوولیت را بپذیرد، چنین شخصی ملعون خدا است و ضربه هایی که جامعه از او می خورد غیرقابل جبران است. معاون پارلمانی رییس جمهوری،برخی از حقوق را بین نسلی خواند و با اشاره به حساسیتی که امیر مومنان حضرت علی (ع) در این خصوص داشت، افزود: وظیفه حاکمیت و مسوولان ما در نظام اسلامی بسیار سخت و حساس است چرا که عملکرد آنها با میزان عدل و مهر و رافت امام علی(ع) سنجیده می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ تبلیغی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از اسلام و ولایت فقیه، رساتر از عمران و آبادانی و ساختن کشور نمی دانم، افزود: اگر شبانه روز هم بگوییم گوش به فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم، اما در میدان عمل آن گونه که باید عمل نکنیم و در مدیریت ها ناتوان باشیم، نباید ادعایی داشته باشیم، چرا که با این کار نظام را در معرض قضاوت منفی دشمنان قرار داده و زبان مخالفان خود را تیز کرده ایم.
حجت الاسلام انصاری در ادامه با بیان این که با حماسه سیاسی که مردم در سال گذشته آفریدند، امید و نشاط برکشور حاکم شده است، گفت: نخستین اولویت دولت ایجاد آرامش عمومی، سیاسی و اجتماعی در کشور و پرهیز از حاشیه سازی ها برای بسیج امکانات کشور به منظور خدمت به مردم و توسعه متوازن و همه جانبه میهن اسلامی است. وی به تلاش دولت برای خروج از رکود و کاهش تورم اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت های مالی شدید، دولت ناگزیر به اصلاح بودجه پارسال شد که نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان با کسری روبرو بود و تلاش کرد تا اعتبارات عمرانی کشور از 13 هزار به 23 هزار میلیارد تومان برساند.

حجت الاسلام انصاری با انتقاد از سیاست های اقتصادی در دوره گذشته، گفت: این یک فاجعه ملی است که از 148 هزار میلیارد تومان فقط 23 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش عمرانی باشد و باقی به امور جاری همچون پرداخت حقوق و یارانه اختصاص پیدا کند، با این وضعیت پس سهم عمران کشور چه می شود؟
معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: در سه سال گذشته 130 هزار میلیارد تومان یارانه داده شده و تنها 35 هزار میلیارد تومان به امور عمرانی اختصاص یافته است که این به معنای تعطیلی طرح ها و غیر فعال شدن دهها هزار پروژه است. وی با بیان این که ادامه این روند ممکن نیست، اضافه کرد: ساماندهی اقتصاد سرلوحه کار دولت تدبیر و امید است.

وی مهمترین درخواست مردم در سفرهای رییس جمهوری به استانهای مختلف را اشتغال، تلاش برای کاهش تورم و رکود اقتصادی خواند و گفت: زیبنده کشورمان نیست که سرمایه گذاری های چند 10 ساله با ظرفیت 30 درصد کار کنند و منابع مالی به طور توزیعی و امدادی بین جامعه پخش شوند. حجت الاسلام انصاری، شاخصه یک جامعه پویا و برخوردار را به تولید و رونق اقتصادی آن دانست و گفت: در چنین جامعه ای دولت پول خود را بین مردم توزیع نمی کند، بلکه با توجه به تولید و اقتصاد موجب می شود که همه مردم با عزت و کرامت روی پای خود زندگی کنند. وی با اشاره به دغدغه دولت برای حل مشکلات اقتصادی و رفع نیازهای مردم، افزود: در همین راستا دولت بخشی از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی را به موضوع سلامت اختصاص داده است.

حجت الاسلام انصاری به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش هزینه های درمانی مردم اشاره کرد و گفت: دولت برای اجرای طرح سلامت که از دو هفته قبل آغاز شد، 10 هزار میلیارد تومان اختصاص داده است. معاون پارلمانی رییس جمهوری، بیمه سلامت همگانی را حق همه مردم دانست و با اشاره طرح نام نویسی رایگان برای افراد فاقد بیمه و ثبت نام سه میلیون بیمه نشده در این طرح اشاره کرد و گفت: دولت برای ارتقای رفاه مردم در حال برداشتن گام های بلند و اساسی است. حجت الاسلام انصاری، دولت تدبیر و امید را در پی احیای ارزش ها در جامعه دانست و در زمینه فرهنگ، مشارکت عمومی مردم را طلب کرده است، افزود: رییس جمهوری با وجود همه مشغله ها هفته ای به منزل یک شهید والا مقام می روند، که این به معنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در صحبت های خود به موضوع جنجال برخی رسانه ها در خصوص میهمانی همسر رییس جمهوری به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن نیز اشاره کرد و گفت: همسر رییس جمهوری برای اولین بار در چنین مناسبت فرخنده ای از بانوان کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورده و چهره فرهیخته ای چون خانم دکتر الهی قمشه ای در این مراسم از شخصیت فاخر و برجسته حضرت فاطمه (س) صحبت می کنند. وی با بیان این که در این مراسم لباس های فاخر ملی که معرف فرهنگ، تاریخ و مذهب کشورمان و حجاب اسلامی هستند به نمایش درآمد و همچنین از پنج بانوی نیکوکار که عمر خود را صرف کمک به نیازمندان کرده بودند هرکدام با اهدای یک سکه که آن نیز خرج نیکوکاری شد، قدردانی به عمل آورده شد، اما برخی به دروغ گفتند که رییس جمهوری می گوید یارانه ها را ثبت نام نکنید، ولی خودشان جشن های آنچنانی می گیرند و سکه پخش می کنند. حجت الاسلام انصاری با انتقاد از کسانی که نسبت های دروغ و تهمت به دولت می دهند، گفت: این افراد باید بدانند کجا را مورد هدف قرار داده اند د، آنها فقط رییس جمهوری و دولت را نمی زنند، بلکه با کارهای خود نظام را نشانه گرفته اند.