به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۱۹۸۵
جام جهاني کشتي فرنگي- تهران

قدرت‌نمايي ايران مقابل آذربايجان در گام اول

گروه ورزشي: تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان در گام نخست جام جهاني کشتي فرنگي، آذربايجان را شکست داد.
قدرت‌نمايي ايران مقابل آذربايجان در گام اول
در دور نخست رقابت‌هاي جام جهاني کشتي فرنگي که از صبح امروز (پنج‌شنبه) در سالن هفتم تير تهران آغاز شده تيم ملي کشتي کشورمان موفق شد با اقتدار تيم آذربايجان را شکست دهد تا گام اول را محکم برداشته باشد. فرنگي‌کاران کشورمان در ديدار با نتيجه 8 بر صفر شاگردان جمشيد خيرآبادي از آذربايجان را بردند تا يکي از اصلي‌ترين رقباي ايران در گروه اول بازنده باشد.
نتايج انفرادي اين ديدار به شرح زير است:
59 کيلوگرم: حميد سوريان 1 - طالح ممدوف 1
سوريان در ديدار هرچند تلاش زيادي براي امتياز گرفتن از حريف قلدرش انجام داد اما کشتي دفاعي حريف آذري مانع از اجراي فنون ناب سوريان شد. در نهايت نيز سوريان با نتيجه 1 بر 1 و با توجه به 2 اخطاره بودن حريفش پيروز ميدان شد.

66 کيلوگرم: اميد نوروزي 7 - آزاد عليف 6
دارنده مدال طلاي جهان و المپيک مقابل عليف ابتدا کمي غافلگير شد اما در ادامه کار با يک کشتي هجومي موفق شد دومين برد تيم ايران را نيز رقم بزند.

71 کيلوگرم: سعيد عبدولي 9 - رستم عليف صفر
عبدولي در اين ديدار در همان تايم اول کار را يکسره کرد و با دو پلنگ شکن ناب حريفش را جلوي چشمان بهت زده کادرفني آذربايجان تحقير کرد تا سومين برد ايران نيز رقم بخورد.

75 کيلوگرم: فرشاد عليزاده 7 - الوين مورساليف 1
عليزاده در اين ديدار ابتدا از حريف عقب افتاد اما در ادامه کار هرچند دو بار دچار مصدوميت و خونريزي شديد شد اما حريف آذري خود را شکست داد.

80 کيلوگرم: حبيب اخلاقي 5 - امين احمدف صفر
اخلاقي که به يک وزن پايين‌تر آمده است در اين ديدار آمادگي بالاي خود را به رخ کادرفني کشيد. اخلاقي 5 امتياز ار حزيف خود گرفت و هيچ امتيازي نيز به او نداد تا پيروز اين ميدان باشد.

85 کيلوگرم: نعمت پور 3 - شهريار ممداف 1
طالب نعمت پور نيز در ديدار برابر ممداف به خوبي توانست ششمين برد تيم ايران را بدست آورد تا خيرآبادي و شاگردانش حتي از بدست آوردن يک پيروزي نيز عاجز بمانند.

98 کيلوگرم: مهدي علياري 2 - آراز حسنوف صفر
مهدي علياري در ديدار برابر حسنوف به راحتي توانست هفتمين برد ايران را بدست آورد.

130 کيلوگرم: بشير باباجان زاده 2 - والرا رودريگز صفر
باباجان زاده در آخرين ديدار به مصاف رودريگز رفت که پس از سال 98 ديگر در ايران موفق به پيروزي نشده بود. باباجان زاده در اين پيکار در نهايت موفق شد اين حريف کوبايي الاصل خود را که تابعيت آذربايجاني گرفته است شکست دهد.