به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۱۹۸۵۸

به این دلیل بی‌خیال داروهای خواب‌آور شوید

به این دلیل بی‌خیال داروهای خواب‌آور شوید
گروه علمی: محققان هشدار می دهند که داروهای خواب آور باید حتما زیر نظر پزشک متخصص مصرف شوند زیرا بسیاری از مردم از مقادیری زیاد این داررها استفاده می کنند که برای سلامتی آنها خطر ایجاد می کند.به گزارش سیناپرس،محققان هشدار می دهند که داروهای خواب آور باید حتما زیر نظر پزشک متخصص مصرف شوند  زیرا بسیاری از مردم از مقادیری زیاد این داررها استفاده می کنند که برای سلامتی آنها خطر ایجاد می کند.

بر اساس تحقیقی که روز گذشته در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، مشخص می شود در سال ۲۰۱۸  آمریکایی ها بیش از دو برابر بازه زمانی مشابه ده سال گذشته از داروهای خواب بدون نسخه استفاده می کردند.
این مطالعه همچنین نشان داد که از سال ۲۰۰۶ ، تعداد بیشتری از بزرگسالان این کشور مقادیر ملاتونین بسیار بالاتر از دوز ۵ میلی گرم در روز مصرف می کنند که معمولاً به عنوان یک درمان کوتاه مدت استفاده می شود.

ربکا رابینز، مدرس بخش پزشکی خواب در دانشکده پزشکی هاروارد، در این رابطه گفت: مصرف داروهای خواب آور در مطالعات آینده نگر با ایجاد زوال عقل و مرگ و میر زودهنگام مرتبط است. در این میان، ملاتونین یکی از این داروهای خواب آور است.

او در این مطالعه که توسط دکتر جینگن لی از دانشگاه پزشکی چینی پکن رهبری می شد، شرکت نداشت.
ملاتونین همچنین با سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، گرفتگی معده، خواب آلودگی، گیجی یا سردرگمی، تحریک پذیری، اضطراب خفیف، افسردگی، لرزش و فشار خون پایین و غیرعادی مرتبط است و همچنین می تواند با داروهای رایج تداخل داشته و باعث ایجاد آلرژی شود.

در این پژوهش همچنین اشاره شده است که قرص‌ های خواب آور ممکن است حاوی سطوح ملاتونین بالاتر از آنچه روی برچسب آن ذکر شده باشد. رابینز در این رابطه خاطرنشان کرد: در حالی که استفاده کلی از ملاتونین در ایالات متحده نسبتاً کم اما است، این مطالعه افزایش قابل توجهی در استفاده از ملاتونین در چند سال گذشته را نشان می دهد.

استفاده کوتاه مدت از ملاتونین برای سفر و پروازهای طولانی، کارگران شیفت و افرادی که مشکل به خواب رفتن دارند، ایمن به نظر می رسد، اما تاثیرات این دارو بر سلامت انسان در پی مصرف طولانی مدت ناشناخته است. 
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Journal of the American Medical Association منتشر شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها